Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 11:35
Medlem
Vad är morrowbank.com för något?
4% på sparkonto utlovas.
Berätta någon som vet/har erfarenhet.
Citera
2024-09-29, 12:02
Medlem
kalkryggars avatar
Har ingen erfarenhet av den men skulle hålla mig på andra sidan jordklotet från dem efter att ha läst detta:

https://se.trustpilot.com/review/morrowbank.se

Alltså: Stor varning för att inleda affärer med den här banken.
Senast redigerad av kalkryggar 2024-09-29 kl. 12:05.
Citera
2024-09-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
4% på sparkonto utlovas.
Jag har haft sparkonto och kreditkort hos dem i flera år utan några större problem. Ett tag körde de dock med att de höjde räntan för bara vissa kunder, men skickade man ett meddelande till dem brukade man få den högre räntan också.

Ska tilläggas att jag aldrig haft behov av eller försökt kontakta deras telefonsupport som enligt Trustpilot-sidan inte verkar vara mycket att hurra för. Dock är ju 95 % som klagar på dem där potentiella Lyxfällan-deltagare som tagit deras blankolån till skyhög ränta, troligen utan att förstå villkoren.

Det finns ganska många i tråden (FB) Tråden om sparkonton med hög ränta som har sparkonto där så du kan ju söka i den om du vill ha ytterligare åsikter. Kan tilläggas att de tidigare hette Komplett Bank men bytte namn till Morrow Bank förra året. Det är också en norsk bank vilket innebär norsk insättningsgaranti samt att de inte drar skatten direkt på räntan som betalas ut, utan den får du själv betala in när du deklarerar året efter (vilket är en fördel enligt mig då du slipper låna ut pengar gratis till svenska staten).
Senast redigerad av bzo 2024-09-29 kl. 12:55.
Citera
2024-09-29, 12:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har ingen erfarenhet av den men skulle hålla mig på andra sidan jordklotet från dem efter att ha läst detta:

Dåliga receptioner där! Har dock själv haft dem för sparande i ca fem - sex år (från när de hette Komplett bank) Inga problem alls, tagit två - tre bankdagar att göra ett uttag till min vanliga bank. Har eller haft de flesta nischbanker och de enda jag haft problem med /stora problem, är Marginalen bank.

Morrow är gröna enligt mig, men visst.. Problem kan uppstå och då är det ju inte så roligt. Nämnda bank ovan hade jag stora problem med.
Citera
2024-09-29, 13:15
Medlem
SimonSesss avatar
Citat:

Du vet att det är bottar som skrivit för att jävlas med Komplett?
Citat:
Min ränta har på 2 år gått upp från 11,41% till 17,91% vilket innebär en ökning på 63,7%
63.7%? En ökning från 11.41% till 17.91% är 6.5%.
Citera
2024-09-29, 13:24
Medlem
Bomullsvantens avatar
Citat:
4% på sparkonto utlovas.
Har haft dem i flera år utan några problem. Har endast utnyttjat deras sparkonto så inget med kreditkort eller lån.

Citat:

Precis som skribenten nedan skriver så verkar de vara vanliga Lyxfällan losers som ej har IQ och har tagit lån där det vill säga ej sparat. Varken jag eller mina familjemedlemmar har haft några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Jag har haft sparkonto och kreditkort hos dem i flera år utan några större problem. Ett tag körde de dock med att de höjde räntan för bara vissa kunder, men skickade man ett meddelande till dem brukade man få den högre räntan också.

Ska tilläggas att jag aldrig haft behov av eller försökt kontakta deras telefonsupport som enligt Trustpilot-sidan inte verkar vara mycket att hurra för. Dock är ju 95 % som klagar på dem där potentiella Lyxfällan-deltagare som tagit deras blankolån till skyhög ränta, troligen utan att förstå villkoren.

Det finns ganska många i tråden (FB) Tråden om sparkonton med hög ränta som har sparkonto där så du kan ju söka i den om du vill ha ytterligare åsikter. Kan tilläggas att de tidigare hette Komplett Bank men bytte namn till Morrow Bank förra året. Det är också en norsk bank vilket innebär norsk insättningsgaranti samt att de inte drar skatten direkt på räntan som betalas ut, utan den får du själv betala in när du deklarerar året efter (vilket är en fördel enligt mig då du slipper låna ut pengar gratis till svenska staten).
Det är exakt min slutsats med när jag utvärderar recensionerna.
Citera
2024-09-29, 15:08
Medlem
Citat:
4% på sparkonto utlovas.

Ica och Coop har 3,95% i sparränta på sina konton
Citera
2024-09-29, 15:40
Medlem
Gamla komplett bank. Hade tidigare sparkonto hos dem. Fungerade bra.
Citera
2024-09-29, 19:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess

63.7%? En ökning från 11.41% till 17.91% är 6.5%.

Det är en ökning med 6,5 procentenheter (eller 56,97% enligt raknare.net).
Citera
2024-11-08, 09:58
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Gamla komplett bank. Hade tidigare sparkonto hos dem. Fungerade bra.

Har kort hos dom inga problem alls.
Citera
2024-11-08, 10:12
Medlem
Citat:
4% på sparkonto utlovas.
Nja, dom gör väl samma grej som dom gjorde med bonusen på deras kort,det är bara ett lockbete och sedan sänker dom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in