Citat:
Ursprungligen postat av
Flattematte
Vad är morrowbank.com för något?
4% på sparkonto utlovas.
Berätta någon som vet/har erfarenhet.
Jag har haft sparkonto och kreditkort hos dem i flera år utan några större problem. Ett tag körde de dock med att de höjde räntan för bara vissa kunder, men skickade man ett meddelande till dem brukade man få den högre räntan också.
Ska tilläggas att jag aldrig haft behov av eller försökt kontakta deras telefonsupport som enligt Trustpilot-sidan inte verkar vara mycket att hurra för. Dock är ju 95 % som klagar på dem där potentiella Lyxfällan-deltagare som tagit deras blankolån till skyhög ränta, troligen utan att förstå villkoren.
Det finns ganska många i tråden
(FB) Tråden om sparkonton med hög ränta som har sparkonto där så du kan ju söka i den om du vill ha ytterligare åsikter. Kan tilläggas att de tidigare hette Komplett Bank men bytte namn till Morrow Bank förra året. Det är också en norsk bank vilket innebär norsk insättningsgaranti samt att de inte drar skatten direkt på räntan som betalas ut, utan den får du själv betala in när du deklarerar året efter (vilket är en fördel enligt mig då du slipper låna ut pengar gratis till svenska staten).