Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 19:04
  #1
Medlem
Jag vill ha förslag på aktier som kan dubbla sig inom ett år.

Är trött på mina sega fonder.
Citera
Igår, 19:07
  #2
Medlem
SimonSesss avatar
Ett säkert kort är Anoto Group, ligger själv riktigt tungt i den.
Citera
Igår, 19:13
  #3
Medlem
Black.Panthers avatar
Ja tänk om vi visste det. Ångrar lite att jag sålde mina zinzino b aktier, över 100% på ett år och runt 500% på fem år. Kass utdelning men oj vad de har ökat i värde. You win some You lose some.
Citera
Igår, 19:27
  #4
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Ett säkert kort är Anoto Group, ligger själv riktigt tungt i den.

En öresaktie som haft en stadigt sjunkande aktiekurs under nästan 10 år och åkt på vite från Nasdaq i år för att ha brutit mot börsens regelverk är i princip så långt från ett säkert kort som man kan komma.
Citera
Igår, 19:38
  #5
Medlem
Mullrets avatar
Jdt kan bli något. Om man har ork att vänta...
Citera
Igår, 20:18
  #6
Medlem
Biggedys avatar
ASTS SpaceMobile
Citera
Igår, 20:27
  #7
Medlem
Nibe, ssab, verve, hexatronic och millicom alla har stor chans till 100 % från nuvarande kurs
Citera
Igår, 20:40
  #8
Medlem
Ett hett tips är Northvolt
Lägg alla dina livs besparingar i det
Citera
Igår, 20:44
  #9
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitenhielm
Nibe, ssab, verve, hexatronic och millicom alla har stor chans till 100 % från nuvarande kurs

Volvo car kommer garanterat gå upp >100%. I dag så är aktien sönderbombad av blankare. Men den vänder upp👍
Citera
Igår, 22:09
  #10
Medlem
100% kommer ju aldrig riskfritt direkt.
Smart Eye tror jag på stenhårt 1-2 år framåt men var lite sämre q2 än förväntat, samtidigt har bilindustrin inte gått så bra på sistone direkt i Europa, Folk är lite oroliga över om deras kassa ska räcka till de bli kassaflödes positiva vilket beräknas vara q2 2025 så kursen har dalat.

Sitter själv tungt där så är partisk men anledningen till att jag är positiv är särskilt eftersom DMS krävs för alla nya typgodkännanden av fordon från och med juli 2024, samt för alla nyregistrerade fordon från och med juli 2026 i EU.
Har totalt 359 design wins med totalt 22 olika OEMs.
Design Wins (Kan nästan jämföras med en order men ändå inte då antalet nya bilar producerade är en uppskattning framåt och de får en licensintäkt för sin mjukvara per producerad bil)
Så är en del utanför Smart eyes kontroll, lågkonjunktur och förseningar i produktions start/upprampning, mindre producerade bilar än tänkt osv osv.

Ibland funderar man på om man gått på en mina med tanke på kursen rasat över 30% på en månad men har fyllt på mer i nedgången så vi får se.
Citera
Igår, 22:25
  #11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Volvo car kommer garanterat gå upp >100%. I dag så är aktien sönderbombad av blankare. Men den vänder upp👍

Hur då, deras försäljning är nog inte så bra med tanke på att de börjat backa om målet på att fasa ut alla fossilbilar till 2030 eller vad nu idioterna sa.
Hade försäljningen av nya modellerna varit skyhöga så hade man hållit fast vid målet.

Vinsten på elbilar är också mindre än på fossilbilar om det nu inte är en förlustaffär till och med.
Citera
Igår, 22:37
  #12
Medlem
TSLA. Det kan gå mer än 100% på ett år. Det är en spänd fjäder som ligger och väntar på att göra det.

Det kan också gå ner, och det kan också ta längre tid innan den där fjädern utlöser sig, och när man adderar massa tid adderar man också massa risk kring att världen och marknaden hinner förändra sig.

Men vill du ha realistisk chans till 100% behöver du den typen av risk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in