Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 19:20
  #1
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En person har förts till sjukhus med ambulanshelikopter efter en kollision norr om Stockholm. Personen ska ha färdats på en motorkross och kolliderat med Roslagsbanan, enligt räddningstjänsten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-pakord-av-tag

Hur gick det här till då, var det månne på någon övergång, eller låg personen och körd på spåret?

Norr om Frösunda station säger de på SR för övrigt.
__________________
Senast redigerad av halaltarzan Igår kl. 19:55.
Citera
Igår, 19:30
  #2
Medlem
Finns två obevakade övergångar som jag känner till, en vid Näs gård och en vid Rolsta.
Citera
Igår, 19:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Finns två obevakade övergångar som jag känner till, en vid Näs gård och en vid Rolsta.
Hur är sikten där? antingen så chansa han att det kommer inget tåg eller så såg han tåget och tror "jag hinner"

Eller så ramla han när han skulle köra över och fick hojen över sig, kan nog ta ett tag att få upp hojen igen speciellt om man är oerfaren.
__________________
Senast redigerad av bergrumsfantasten Igår kl. 19:53.
Citera
Igår, 19:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergrumsfantasten
Hur är sikten där? antingen så chansa han att det kommer inget tåg eller så såg han tåget och tror "jag hinner"

Eller så ramla han när han skulle köra över och fick hojen över sig, kan nog ta ett tag att få upp hojen igen speciellt om man är oerfaren.

Ingen gatubelysning där, grusvägar.
Citera
Igår, 19:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-pakord-av-tag

Hur gick det här till då, var det månne på någon övergång, eller låg personen och körd på spåret?

Norr om Frösunda station säger de på SR för övrigt.
Finns väl lite olika scenarier…
1. MC korsar alltid i full fart så han är bara en bråkdel av en sekund på spåret så risken är obefintlig att bli påkört och därför onödigt att titta innan man korsar… förutom nu. Kan till och med veta när tåget brukar komma men det var lite sent den här gången.
2. Personen fått en olycka på spåret (som du säger kanske körde efter spåret till och med) och låg kvar när tåget kom.
3. Skulle göra en cool tiktok när han precis skulle korsa innan tåget och det sket sig.
4. Självmord
5. ?
Citera
Igår, 20:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ingen gatubelysning där, grusvägar.
hmm.. han kanske kom i hög fart, upptäckte tåget för sent och bara gled på rullgruset när han försökte bromsa.
Citera
Igår, 20:22
  #7
Medlem
Enligt rykten jag hört så ska några "kids" typ kört chicken race med tåget. Typ köra över spåret så sent som möjligt innan tåget passerat och filma det. Men som sagt bara rykten jag hört.
Citera
Igår, 20:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBones
Enligt rykten jag hört så ska några "kids" typ kört chicken race med tåget. Typ köra över spåret så sent som möjligt innan tåget passerat och filma det. Men som sagt bara rykten jag hört.
Rykten på byn alltså? Vet du om det handlar om en yngre förare fast det inte är klarlagt vad som har hänt?
Citera
Igår, 20:27
  #9
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nu drygt 2 timmar efter olyckan har man släppt på tågtrafiken igen.

Undrar om det hände på en plankorsning? Om det var en obevakad sådan så är det ingen ovanlig olyckstyp. Behövs inga vilda teorier utan det brukar bara handla om att den på fordonet inte tittat ordentligt.

har det hänt "ute i skogen" och inte på en väg så är det heller ingen ovanlig olyckstyp att diverse terränggående fordon körs över en järnväg och blir påkörda. Brukar stryka med skoterförare varje vinter, t ex. Det behövs inga vilda teorier om dessa heller utan det brukar bara handla om att föraren inte tittat ordentligt.

"Motocross" låter också som nån yngre som kör den olovligt. Alltså en person med dåligt omdöme. Ökar risken för såna här olyckor.
Citera
Igår, 20:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Rykten på byn alltså? Vet du om det handlar om en yngre förare fast det inte är klarlagt vad som har hänt?

Tyvärr vet jag ej mer än så. Men får jag reda på mer så uppdaterar jag.
Citera
Igår, 20:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBones
Tyvärr vet jag ej mer än så. Men får jag reda på mer så uppdaterar jag.
Tack. Det brukar sprida sig rätt så snabbt…
Citera
Igår, 20:36
  #12
Medlem
I närheten av Frösunda säger SVT.

Expressen har en bild som inte säger ett jävla skit:

https://static.bonniernews.se/images...6x9/838@40.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in