Ta det lite lugnt bara, det ordnar sig säkert av sig själv ska du se.
Men det skadar väl inte att berätta för honom att du vill vara med honom oavsett barn eller inte? Och kanske överväga att erkänna, att din ettrighet förut, bottnade i ett slags svartsjuka på barnets mamma. Det skulle åtminstone få dig att växa i mina ögon, för det är sällsynt med någon som kan erkänna sina misstag.
Då ger du honom åtminstone en rimlig chans att fatta att du är seriös och vill reda ut grejer.
Du skulle ju till och med kunna signalera att också har tänkt och kommit fram till att du typ också har blivit mera ödmjuk i dina förväntningar på barn också.
Och helst utan att spela ut ålderskortet omedelbart.
Hänvisa hellre till nåt mera diffust som "ingen kvinna kan vara säker på att kunna bli gravid, och inte ens om man blir det, så vet man inte om man får behålla barnet heller"
Stor chans att han ändrar sig tror jag faktiskt.
Och det bästa vore om han, på egen hand kunde inse att din klocka faktiskt tickar också, inte bli pressad eller manipulerad till det. Men om han inte fattar, så bör du såklart påminna honom om det också. Men ta det lite lugnt och spela inte ut alla dina kort på en gång. Så får du se lite vad han går för också.
Dessutom, håller med till 100% - om han verkligen hade varit rädd för att få ett barn med dig, hade han nog inte vågat förlita sig på avbrutna samlag som metod heller.
EDIT: Glömde citera
Citat:
Ursprungligen postat av
Vindruvsjuice
Han har bara barn med EN kvinna. Menade att han skulle vara singelfar till två OM det skulle skita sig mellan oss.
Han har någon slags vilja någonstans, dels skrev han på dejtingsajten (kanske inte mkt att gå på) att han gärna skulle ha fler barn, dels gillar han tanken på barn.
Han skyddar sig ju med en osäker metod så det känns som att han genuint är kluven och inte vill fatta beslutet. Tror inte han skulle bli ledsen om jag "råkat" bli gravid. Men hur han ska komma över rädslorna vet jag inte. Kanske behövs lite mer tid i en stabil relation. Hade på nåt vis varit enklare om ham bestämt sig till 100% att han vill eller inte vill, då hade jag haft något att ta ställning till.
Som sagt vill jag BARA ha barn med honom så stannar hellre och förblir utan än hittar någon ny.