Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-30, 09:05
  #1
Medlem
Jag har svårt att förstå varför invandringskritiska partier oftast även är ryssvänliga.

Varför är kopplingen mellan att vara kritisk mot invandring och att stödja en auktoritär diktatur så stark bland partier?
Citera
2024-09-30, 09:16
  #2
Medlem
Var hittar du den kopplingen?
Citera
2024-09-30, 09:24
  #3
Medlem
Titsdontlies avatar
Ryssland är nazister och det är sdare också därfflr går de väl hand i hand.

Jag som neger mellanlandade i st petersburg 1997 och vart näst påhoppas av alla nazist för jag är somalie..o tänk de va på flygplatsen med massa polis tänk på gatan vad kan hända mmm de ni?
Citera
2024-09-30, 09:26
  #4
Medlem
Skulle SD börja stödja Ryssland skulle de sjunka som en sten vilket de nog är medvetna om.
Citera
2024-09-30, 09:28
  #5
Medlem
Europes avatar
Nja, partier som Sverigedemokraterna och Sannfinnländarna är mer rysskritiska än andra partier. Jag antar att du tänker på partier som tyska AfD och ungerska Fidesz? Invandringskritiska partier i Europa är både de mer rysskritiska och ryssvänliga. Jämför det med att vänsterpartier är överlag mer ryssvänliga. SD är det svenska riksdagsparti som driver den hårdaste linjen mot Ryssland, medan V driver den mjukaste.
Citera
2024-09-30, 09:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag har svårt att förstå varför invandringskritiska partier oftast även är ryssvänliga.

Varför är kopplingen mellan att vara kritisk mot invandring och att stödja en auktoritär diktatur så stark bland partier?

Ja, det är lite märkligt hur de glömt Karl XII, han var ju så viktig för dem.

Du tänker på Österrike nu? I den mån man kan lita på svenska medier i rapporterna om utländsk höger (det kan man inte alltid) så verkar det vara så.
Citera
2024-09-30, 09:30
  #7
Medlem
Melange5738s avatar
Personer på högerkanten brukar ofta vara väldigt villiga att ta emot pengar från Ryssland av någon anledning..
Citera
2024-09-30, 09:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titsdontlie
Ryssland är nazister och det är sdare också därfflr går de väl hand i hand.

Jag som neger mellanlandade i st petersburg 1997 och vart näst påhoppas av alla nazist för jag är somalie..o tänk de va på flygplatsen med massa polis tänk på gatan vad kan hända mmm de ni?

Vadfan försöker du säga? Att du kom hit för bidragen eller?
Citera
2024-09-30, 09:47
  #9
Medlem
Titsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Vadfan försöker du säga? Att du kom hit för bidragen eller?

Jag kör taxi? Vad du skrika på
Citera
2024-09-30, 09:50
  #10
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Personer på högerkanten brukar ofta vara väldigt villiga att ta emot pengar från Ryssland av någon anledning..
Vad syftar du på?
Citera
2024-09-30, 09:58
  #11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag har svårt att förstå varför invandringskritiska partier oftast även är ryssvänliga.

Varför är kopplingen mellan att vara kritisk mot invandring och att stödja en auktoritär diktatur så stark bland partier?
De som gör det skulle jag påstå är antiwoke som Ryssland och tycker kriget kostar för mycket. Inte heller har kriget gått framåt. Det går bakåt, oavsett hur mycket man pumpar in det. Nån Ukrainsk seger finns faktiskt inte i sikte. Inte ens en fred utifrån dagens positioner.
Citera
2024-09-30, 10:37
  #12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag har svårt att förstå varför invandringskritiska partier oftast även är ryssvänliga.

Varför är kopplingen mellan att vara kritisk mot invandring och att stödja en auktoritär diktatur så stark bland partier?

Kopplingen är att Ryssland har (korrekt) identifierat att invandringspolitiken i väst bedrivits i strid opinionens vilja, så de strösslar sina rubel runt för att stödja diverse organisationer i syfte att försvaga väst. Inte konstigare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in