Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-30, 22:36
  #1
Medlem
https://www.bt.se/boras/bt-avslojar-...s-chef-gripen/


"Uppseendeväckande" fynd har gjorts, och en chef har gripits.

Någon som vet mer?
Citera
2024-09-30, 22:37
  #2
Medlem
wes420s avatar
"Ett stort antal poliser har slagit till mot ett HVB-hem i Borås. Uppseendeväckande fynd har gjorts och en person är gripen – enligt uppgift till BT handlar det om en chef som misstänks för grov brottslighet.
– Det är en miljö där ungdomar och familjer ska få hjälp att komma på rätt väg i livet, så det är minst sagt alarmerande upptäckter vi gjort, säger polisinspektör Johan Jinnedal."
Citera
2024-09-30, 22:46
  #3
Medlem
Baggmucks avatar
Knark ger väl 1,0 gånger pengarna.
Citera
2024-09-30, 22:49
  #4
Medlem
Vadå uppseendeväckande fynd? Knark och vapen på ett HVB hem är väl knappast uppseendeväckande efter vad som framkommit. Avrättade människor eller vad kan det vara?
Citera
2024-09-30, 23:26
  #5
Medlem
Verkar vara Gryning Boda Familjecentrum på Solvarvsgatan 77-79 det handlar om. Gatuvyn på Google stämmer med bilderna i Borås Tidning. Enligt hemsidan jobbar de Miljöterapeutiskt och med Tejpning?? Är det sniffa bensin och lim som menas med det🫣

Så, någon som vet mer?
Citera
2024-09-30, 23:45
  #6
Medlem
Jag har tidigare erfarenhet av Gryning i mitt yrke men inte just det stället som föreslås i tråden. Jag har bara gott att säga om dom verksamheterna under många år.

MEN det betyder egentligen inte ett skit, för vad som helst kan hända både planerat o oplanerat på sådana ställen. O olämpliga personer finns nästan överallt!!

Gryning Boda verkar ta emot även barn o familjer, inte ett renodlat HVB bara för tonåringar… det är ju lite speciellt om det skulle handla om tex större mängder droger eller vapen…
Citera
Igår, 07:34
  #7
Medlem
Säkert en Pedofil..
Citera
Igår, 07:41
  #8
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Man ska ha hittat ungdomar som vill bättra sina liv.

Det vore rent chockerande,
Citera
Igår, 08:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har tidigare erfarenhet av Gryning i mitt yrke men inte just det stället som föreslås i tråden. Jag har bara gott att säga om dom verksamheterna under många år.

MEN det betyder egentligen inte ett skit, för vad som helst kan hända både planerat o oplanerat på sådana ställen. O olämpliga personer finns nästan överallt!!

Gryning Boda verkar ta emot även barn o familjer, inte ett renodlat HVB bara för tonåringar… det är ju lite speciellt om det skulle handla om tex större mängder droger eller vapen…

Mycket kan jag säga om Gryning...men det låter inte troligt att detta är deras hvb
Det finns flera privata aktörer i Borås. Gryning har dock alltid haft problem med personal, alkolister och outbildade personer och svågerpolitik. Men detta låter inte riktigt som Gryning...meeen..jag kan ha fel
Citera
Igår, 08:37
  #10
Medlem
Låter som kokain Torsken Dim*t**
Citera
Igår, 09:29
  #11
Medlem
Gryning 100%
Citera
Igår, 10:31
  #12
Medlem
Det är inte lätt för hvb hemmen att jobba de får inte gå in på rummen kolla var de ringer. Ungarna kan göra vad de vill och personalen får bara titta på. Det är om något skandal. Ungarna kan ha hur stora knarkgömmor och vapen på sina rum personalen får ej kolla de om något är skandal. Slår en unge sönder en tv exempelvis får inte personalen aktivt ingripa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in