Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Igår, 20:45
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fast är det den mannen som är nämd i tråden ??? Tänker bara så att det inte blir en trådsanning.
Kan du berätta mer om denna man - om det nu stämmer.
Vet ärligt talat inget om hans ev kärlek till knark men han är skum helt klart.

Och chef över 2-3 hvb i Borås
Citera
Igår, 20:47
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Såhär står det på SRs sida som jag länkade till:
Porten in till det aktuella HVB-hemmet i Borås. Foto: Frida Nygård/Sveriges Radio
Det ser ju inte så ut som det ser ut i BT alls

Det är inte Ramnås, kan jag säga 100% som är på bilden. Jag har haft mycket kontakter där iom mina jobb och har varit där mycket. Dörren ser inte ut så
Citera
Igår, 20:48
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Finns bild?
Googla...Finns flera bilder på nätet
Hans Facebook verkar stängd eller så har han blockat mig.
Citera
Igår, 21:20
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Vadå uppseendeväckande fynd? Knark och vapen på ett HVB hem är väl knappast uppseendeväckande efter vad som framkommit. Avrättade människor eller vad kan det vara?

Knark o vapen? På ett HVB hem för barn den eller de i personalen oavsett chefen om det nu är han/hon borde åtalas och få ett fängelsestraff om ca. 10 år och avsked.
Citera
Igår, 21:23
  #41
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Googla...Finns flera bilder på nätet
Hans Facebook verkar stängd eller så har han blockat mig.
Du verkar känna till honom ganska väl - är han kändis bland gängmiljön ?
(så som hans bror)
Citera
Igår, 21:30
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du verkar känna till honom ganska väl - är han kändis bland gängmiljön ?
(så som hans bror)

Jag har ju haft en hel del kontakt med boendena han är chef över, iaf 10-12 år tillbaka
Många blöta personalfester...pinsamt mycket alkohol- inte roligt utan sjukt och pinsamt.
Konstigt personalpolitik, anställer bara gamla vänner och folk som är fd (??) Missbrukare. Sen måste de ju ha ett par tre stycken som är socionom el liknande men de verkar komma o gå lite.

Har hört ungdomar berätta att de suttit på taket och rökt på, personal har vetat om men inte gjort något. Utslussningslägenheten har använts som festlägenhet av personalen.

Ingen bra arbetsplats på något vis, om man inte är bästis med chefen och gillar samma som han. Har varit tvungen att nyttja deras tjänster då bristen på hvb varit stor. Gryning har i stort gott rykte i Västsverige men Borås är väldigt kört i botten.

Gängkriminaliteten är utbredd men vet inte om chefen är insyltad. Har hört att hans bror ska vara det så det är väl inte omöjligt
Citera
Igår, 21:38
  #43
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag har ju haft en hel del kontakt med boendena han är chef över, iaf 10-12 år tillbaka
Många blöta personalfester...pinsamt mycket alkohol- inte roligt utan sjukt och pinsamt.
Konstigt personalpolitik, anställer bara gamla vänner och folk som är fd (??) Missbrukare. Sen måste de ju ha ett par tre stycken som är socionom el liknande men de verkar komma o gå lite.

Har hört ungdomar berätta att de suttit på taket och rökt på, personal har vetat om men inte gjort något. Utslussningslägenheten har använts som festlägenhet av personalen.

Ingen bra arbetsplats på något vis, om man inte är bästis med chefen och gillar samma som han. Har varit tvungen att nyttja deras tjänster då bristen på hvb varit stor. Gryning har i stort gott rykte i Västsverige men Borås är väldigt kört i botten.

Gängkriminaliteten är utbredd men vet inte om chefen är insyltad. Har hört att hans bror ska vara det så det är väl inte omöjligt

Ja - vi får se. Var detta mynnar ut någonstans. Det man läst hittills om detta HVB hem är långt utöver hälsosamt , borde bli stängt för gott.
__________________
Senast redigerad av Massonite Igår kl. 21:48.
Citera
Igår, 21:51
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja - vi får se. Var detta mynnar ut någonstans. Det man läst hittills om detta HVB hem är långt utöver hälsosamt , borde bli stängt för gott.
Det ligger ju under Gryning vård AB som är samägt av flera kommuner. Tror inte det stänger då verksamhetschefen inte har varit fullt medveten om problemet. Det har gjorts en intern anmälan och ska utredas med hjälp av IVO.
Min gissning är att dessa enheter som D varit chef över kommer att stängas tillfälligt eller isf få reducerad verksamhet under utredningstiden och sedan kommer nya chefer att tillsättas vad det lider....
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in