Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-30, 22:51
  #1
Medlem
Väldigt irriterande när man sorterat hemma för att lätt dumpa det i rätt container på återvinningscentralen.
Och varför får man gå på tå när man ska slänga saker på återvinningscentralen?
Känner sig hela tiden uttittad och som att man gör något fel.
Har börjat fundera på att dumpa ut med vägen istället för att köra till återvinningen.
Ska man verkligen behöva känna att man gör fel eller bryter mot reglerna när man ska slänga saker på återvinningscentralen fast än man följer skyltarna?
__________________
Senast redigerad av dagensdatum 2024-09-30 kl. 22:55.
Citera
2024-09-30, 22:59
  #2
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Det är så oerhört otacksamt att återvinna i det här jävla landet att jag mer eller mindre gett upp.
Citera
2024-09-30, 23:03
  #3
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Väldigt irriterande när man sorterat hemma för att lätt dumpa det i rätt container på återvinningscentralen.
Och varför får man gå på tå när man ska slänga saker på återvinningscentralen?
Känner sig hela tiden uttittad och som att man gör något fel.
Har börjat fundera på att dumpa ut med vägen istället för att köra till återvinningen.
Ska man verkligen behöva känna att man gör fel eller bryter mot reglerna när man ska slänga saker på återvinningscentralen fast än man följer skyltarna?

Jag förmodar att du menar att du måste tömma säckarna på återvinningscentralen, eller?
Vad har du för problem med det?
Många människor slänger fel saker i fel container, och med tömda säckar minskar det problemet.
Bara fullständiga idioter dumpar skräp/avfall i diket!
__________________
Senast redigerad av Stenballe 2024-09-30 kl. 23:19.
Citera
2024-09-30, 23:19
  #4
Medlem
Jag slänger i samma binge forfarande, vi har en guld container på jobbet där vår hyresvärd betalar bra med pengar för att dem ska tömma, blir nån säck i veckan med gamla lampor, glas, hushållsavfall blandat m.m
Citera
2024-09-30, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag förmodar att du menar att du måste tömma säckarna på återvinningscentralen, eller?
Vad har du för problem med det?
Många människor slänger fel saker i fel container, och med tömda säckar minskar det problemet.
Bara fullständiga idioter dumpar skräp/avfall i diket!

Bättre när det hette "tippen"
Citera
2024-09-30, 23:22
  #6
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Väldigt irriterande när man sorterat hemma för att lätt dumpa det i rätt container på återvinningscentralen.
Och varför får man gå på tå när man ska slänga saker på återvinningscentralen?
Känner sig hela tiden uttittad och som att man gör något fel.
Har börjat fundera på att dumpa ut med vägen istället för att köra till återvinningen.
Ska man verkligen behöva känna att man gör fel eller bryter mot reglerna när man ska slänga saker på återvinningscentralen fast än man följer skyltarna?
Då är det bara att öppna säcken och hälla ut säcken i containern. Jag har gjort det i flera år av samma anledning. Vad är problemet?

Om du inte gör fel så har du väl ingen anledning att känna dig uttittad eller att du måste "gå på tå"?

De måste ju övervaka och ha koll på alla människor pga idioter som inte kan sortera rätt (eller skiter i det) eller läsa skyltar (eller ignorerar dem).

På tippen känner jag aldrig att jag gör fel eller bryter mot reglerna eftersom jag sällan gör fel.

Någon enstaka gång har jag blivit tillsagd och då har jag bara upplevt det som att de vill hjälpa mig att göra rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är så oerhört otacksamt att återvinna i det här jävla landet att jag mer eller mindre gett upp.
Vilka länder är det lättare att återvinna i? Mycket mera tacksamma att återvinna i dvs.

För du vet så klart vad du pratar om när du uttalar dig så tvärsäkert? Det är inte så att du inte har en jävla aning om hur svårt det i regel är att återvinna i andra länder?
__________________
Senast redigerad av Bone Collector 2024-09-30 kl. 23:24.
Citera
2024-09-30, 23:23
  #7
Medlem
För att det finns så många andra dårar som inte lyckas särskilja sitt skräp.
Citera
2024-09-30, 23:24
  #8
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Väldigt irriterande när man sorterat hemma för att lätt dumpa det i rätt container på återvinningscentralen.
Och varför får man gå på tå när man ska slänga saker på återvinningscentralen?
Känner sig hela tiden uttittad och som att man gör något fel.
Har börjat fundera på att dumpa ut med vägen istället för att köra till återvinningen.
Ska man verkligen behöva känna att man gör fel eller bryter mot reglerna när man ska slänga saker på återvinningscentralen fast än man följer skyltarna?
jag fattar inte.
jag samlar papper i en papperskasse - slänger hela kassen
jag samlar plast i en ICA-påse - slänger hela påsen
Jag samlar löv i en stor plastsäck - jag tömmer säcken och slänger plastsäcken i containern för plast.
Jag samlar byggavfall i en plsatsäck och tömmer plastsäcken i byggavfall
Jag behöver inte gå på tå.
Jag känner mig inte uttittad och om ngn tittar på mig skiter väl jag i det?
Nä jag fattar inte.
Citera
2024-09-30, 23:30
  #9
Medlem
Jävligt märkliga idioter på dessa återvinningscentraler, skulle slänga farmor och farfars gamla tjock-tv men icke, de tar tydligen inte hand om gamla tv apparater trots gigantiska skylten "Elavfall", istället hänvisar de till butiken de köpt TV-apparaten, som f.ö konkade 20 år sedan. Struntande fullständigt i vad fjanten sa och dumpade den i containern och förklarade på ett fint sätt att jag har inte läs och skrivsvårigheter en TV apparat klassas som el-avfall, tycker inte du det får du väl plocka ur den och dumpa den i skogen eller köra den till en butik om du så vill, adjö.
__________________
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-09-30 kl. 23:36.
Citera
2024-09-30, 23:37
  #10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Då är det bara att öppna säcken och hälla ut säcken i containern. Jag har gjort det i flera år av samma anledning. Vad är problemet?

Om du inte gör fel så har du väl ingen anledning att känna dig uttittad eller att du måste "gå på tå"?

De måste ju övervaka och ha koll på alla människor pga idioter som inte kan sortera rätt (eller skiter i det) eller läsa skyltar (eller ignorerar dem).

På tippen känner jag aldrig att jag gör fel eller bryter mot reglerna eftersom jag sällan gör fel.

Någon enstaka gång har jag blivit tillsagd och då har jag bara upplevt det som att de vill hjälpa mig att göra rätt.


Vilka länder är det lättare att återvinna i? Mycket mera tacksamma att återvinna i dvs.

För du vet så klart vad du pratar om när du uttalar dig så tvärsäkert? Det är inte så att du inte har en jävla aning om hur svårt det i regel är att återvinna i andra länder?
Jag misstänker att det är lite svårare i Kina och Indien där allt egentligt skräp kommer ifrån, inte mina gamla spånmöbler från Ikea.
Citera
2024-09-30, 23:41
  #11
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Bättre när det hette "tippen"

Jag förmodar att du när du skriver "tippen" syftar till mitten av 1900-talet när man grävde en grop och dumpade allting där, eller?
Det var en väldigt dålig idé.
Jag känner till flera gamla tippar som nu, 50-70 år senare, läcker skit till både vattendrag och grundvatten.
I en grannort finns det en plats som hade kunnat bli ett väldigt välplacerat bostadsområde, men det är en gammal "tipp" och det skulle kosta för många miljoner att sanera för att kommunen vill ta tag i det.
Citera
2024-09-30, 23:42
  #12
Medlem
Onanikrems avatar
Var med och tömde ett dödsbo i somras, dödsbosägaren var väldigt noga med sopsorteringen, jag var lite mindre noga. Det som gick ned i en svart säcka det gick ned..

Väl på ÅVC. så satt det en spinkig neger på en stol och rökte, -Var är brännbart frågade jag, -Där pekade han och jag började hiva ned svarta säckar. Kompisen (dödsbosägaren) ropade att man inte fick kasta svarta säckar där! -Kolla där pekade jag, det låg väl 50 svarta sopsäckar nere i bingen. Hivade allt i samma. Gräsklipparen? frågade jag negern. -Där pekade han, den är väl tömd på bensin? Jusshpp sa jag och hivade åbäket i bingen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in