Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 23:11
Medlem
Hejsan

Jag vill bara nmna att gruppen "Bitcoin Unlimited" - gnget bakom Bitcoin cash - Just nu officiellt gr all-in i Nexa (PROPOSAL)

Bitcoin Cash r fr stunden nummer 16 p bde Coinmarketcap och Gecko med 6,7 milljader usd marketcap. Nexa har en marketcap p omtrent 15 miljoner

Vad r era sikter om Nexa? Framtid, nutid och potential?
Citera
2024-10-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Hejsan

Jag vill bara nmna att gruppen "Bitcoin Unlimited" - gnget bakom Bitcoin cash - Just nu officiellt gr all-in i Nexa (PROPOSAL)

Bitcoin Cash r fr stunden nummer 16 p bde Coinmarketcap och Gecko med 6,7 milljader usd marketcap. Nexa har en marketcap p omtrent 15 miljoner

Vad r de Nexa? Denna aktien du syftar p? https://www.avanza.se/aktier/om-akti...nexa-resources
Citera
2024-10-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Vad r de Nexa? Denna aktien du syftar p? https://www.avanza.se/aktier/om-akti...nexa-resources

Detta r ett forum fr kryptovalutor. Inte aktier.

https://coinmarketcap.com/currencies/nexa/
Citera
2024-10-01, 08:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Hejsan

Frst och frmst. Jag ger vldigt lite fr det hr "personer bakom XYZ" eller om ngon har jobbat p Google/Apple/Solana/Bittorrent/Regeringen d det sger s otroligt lite. Jag har lekt med Lightning p en RasberryPi vilket ger mig mjligheten att kalla mig fr "Lightning utvecklare"...

Fr det andra s tror jag inte jag hrt talas om Bitcoin Unlimited, trots att jag anser mig hyfsat insatt. Men det kan ju vara mitt problem. Dremot s r Bitcoin cash inte ett exempel p ngot som r srskilt lyckat. Snarare en stor tragedi i kryptohistorien.

Om nu Bitcoin cash var s lyckad, varfr behver dom d starta Nexa...?

Vidare kan man sga att det gtt inflation i L1 coins de senaste ren. Avanlanche, Fantom, Celestia, Solana, SUI, Aptos och allt annat. Alla lovar "decentralisering", "skerhet", "skalbarhet" och "hastighet".

Skillnaden mot de nya L1 som startas nu r att dom redan frn brjan slr sig in p topp 50 p market cap, d riskkapital redan blst upp dem s mycket. Inte som Solana och de andra som kom fr 3-4 r sedan som lg utanfr topp 500.

En generell regel r att inte hoppa p allt som glimmar fr det slutar bara med att riskkapital dumpar sina vinster i era knn och springer vidare p nsta projekt.

Med det sagt s vet jag inget om Nexa.
Iom att du inte klarade av att slja in det bttre s tnker jag utg ifrn att ovan resonemang nd gller fr Nexa. Men du fr jttegrna spendera lite mer tid och frklara varfr Nexa r s mycket bttre n ngon av de tiotusentals andra projekten som ocks lovar guld och grna skogar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in