Citat:
Ursprungligen postat av
sommerso
Hejsan
Jag vill bara nmna att gruppen "Bitcoin Unlimited" - gnget bakom Bitcoin cash - Just nu officiellt gr all-in i Nexa (
PROPOSAL)
Bitcoin Cash r fr stunden nummer 16 p bde Coinmarketcap och Gecko med 6,7 milljader usd marketcap. Nexa har en marketcap p omtrent 15 miljoner
Vad r era sikter om Nexa? Framtid, nutid och potential?
Frst och frmst. Jag ger vldigt lite fr det hr "personer bakom XYZ" eller om ngon har jobbat p Google/Apple/Solana/Bittorrent/Regeringen d det sger s otroligt lite. Jag har lekt med Lightning p en RasberryPi vilket ger mig mjligheten att kalla mig fr "Lightning utvecklare"...
Fr det andra s tror jag inte jag hrt talas om Bitcoin Unlimited, trots att jag anser mig hyfsat insatt. Men det kan ju vara mitt problem. Dremot s r Bitcoin cash inte ett exempel p ngot som r srskilt lyckat. Snarare en stor tragedi i kryptohistorien.
Om nu Bitcoin cash var s lyckad, varfr behver dom d starta Nexa...?
Vidare kan man sga att det gtt inflation i L1 coins de senaste ren. Avanlanche, Fantom, Celestia, Solana, SUI, Aptos och allt annat. Alla lovar "decentralisering", "skerhet", "skalbarhet" och "hastighet".
Skillnaden mot de nya L1 som startas nu r att dom redan frn brjan slr sig in p topp 50 p market cap, d riskkapital redan blst upp dem s mycket. Inte som Solana och de andra som kom fr 3-4 r sedan som lg utanfr topp 500.
En generell regel r att inte hoppa p allt som glimmar fr det slutar bara med att riskkapital dumpar sina vinster i era knn och springer vidare p nsta projekt.
Med det sagt s vet jag inget om Nexa.
Iom att du inte klarade av att slja in det bttre s tnker jag utg ifrn att ovan resonemang nd gller fr Nexa. Men du fr jttegrna spendera lite mer tid och frklara varfr Nexa r s mycket bttre n ngon av de tiotusentals andra projekten som ocks lovar guld och grna skogar.