Citat:
Ursprungligen postat av
supercharged
Dagens poliser är så dåligt utbildade och så intelligensbefriade att de inte kan hantera en nästan 90 år gammal tant. Tragiskt.
Spelar ingen roll om hon är utåtagerande, det finns metoder för att kontrollera personer som är det utan att slå ut tänderna på dem. Speciellt en som är gammal, skör och har styrka som en 6-åring.
Exakt. Jävla svin. Hade det varit min mamma hade det kanske varit värt 2 år för "vårdslöshet i trafiken".
Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Klart att de måste till ett par "hjältesnutar" som trycker ner en 87årig kärring på 155cm. Fan va rediga hjältarna är. Tårta på stationen efteråt.
Och självklart läggs fallet ner utan att nån förhörs. Fan va synd att det inte går till rättegång så man kan få namnen på dem. Men det är ju standard att det läggs ner när åklagare eller polis är brottsmisstänkta.
Hade det varit min morsa/mormor så hade snutjävlarna aldrig kunnat gå igen.
Ge sig på svenska pensionärer, nån som kör 10km/h för snabbt, 15åring på moped som ska prejas till döds. Svenne som röker en jonne och får dörren inslagen av insatsstyrkan Det är det de är kapabla till.
När de kommer till Hassan, Ahmed och Abdi så skiter de i det.
Glöm inte att avrätta en förståndshandikappad med tre skott i ryggen genom "ja bara tömde magget". När det kommer till gängkriminella blattar ja då är det halalkorv, pizza och lågaffektivt bemötande "för att inte eskalera". Dra åt helvete. Jag har alltid stått på polisens sida, men de gör det själva svårare och svårare att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reka
Märkvärdigt att två poliser inte kan hantera en gammal tant utan att skada henne.
I min värld är det väl "bara" att boja henne och sedan trixa in henne i bilen.
Men såna där tuffingsnutar borde ju tjänstgöra ute i kaosförorterna, fast de är nog inte lika stöddiga där.
Vem vet, de kanske är precis därifrån.