Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-10-02, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Märkvärdigt att två poliser inte kan hantera en gammal tant utan att skada henne.
I min värld är det väl "bara" att boja henne och sedan trixa in henne i bilen.

Men såna där tuffingsnutar borde ju tjänstgöra ute i kaosförorterna, fast de är nog inte lika stöddiga där.

Sjuktransport i ambulans. Då ligger man på en bår
Citera
2024-10-02, 06:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad vill du att vi ska diskutera? Om det var berättigat?
Om du har träffat en dement som är fysiskt utagerande, har du svaret själv om det var berättigat eller inte.
Ett förhör behövs inte då hon helt säkert hade glömt det alt. hade pratat om ”solen och månen”.

Men varför behövs poliser för att slå ut tänderna på de dementa? Kan inte vårdpersonalen få batonger i stället?
Citera
2024-10-02, 06:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Men varför behövs poliser för att slå ut tänderna på de dementa? Kan inte vårdpersonalen få batonger i stället?

Jag antar att det skedde i tumultet.
Citera
2024-10-02, 07:31
Medlem
Bland det vanligaste våldet i samhället är just dementa som är utåtagerande. Ofta bits de eller rivs. Det är mycket sällsynt att det anmäls. Men man kan tycka att polisen kunde ha agerat bättre men det är svårt. Jag hade en släkting (Dement) på 90+ plus som slogs med polisen. Där var polisen duktiga nog att inte skada min släkting.
Citera
2024-10-02, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det visar snarare på att hon har ställt till med en scen. Man är bra dum, om man på fullaste allvar tror att polisen finner nöje i att puckla på en 90-åring.

/AI

Hon har ställt till med en scen? Vad är det du inte förstår? Kraftigt utåtagerande människor hanteras dagligdags på en massa äldreboenden och psykiatriska akutmottagningar i Sverige idag, men inte faaaan har jag hört talas om att någon dement 90-åring har fått tänderna sönderslagna. Nä, det här måste ha varit poliser som lät sig provoceras, som tappade fattningen och det tyder uppenbart på att man är väldigt olämplig för yrket.
Citera
2024-10-02, 08:46
Medlem
itsallalies avatar
Lustigt att de två andra poliserna som körde henne innan klarade av att hantera henne utan några konstigheter.

Det är skillnad på folk och folk brukar jag säga när t.ex. någon har åsikter om mina kollegor.
Citera
2024-10-02, 10:24
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du har missat att det är poliserna som tilldelats våldskapitalet i Sverige. Möjligen kunde armén hjälpt till.
Citera
2024-10-02, 10:25
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Lustigt att de två andra poliserna som körde henne innan klarade av att hantera henne utan några konstigheter.

Det är skillnad på folk och folk brukar jag säga när t.ex. någon har åsikter om mina kollegor.
Det kan även vara skillnad på tantens kvällshumör och morgonhumör. Jag tycker personalen är oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera
2024-10-02, 11:56
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Hon har ställt till med en scen? Vad är det du inte förstår? Kraftigt utåtagerande människor hanteras dagligdags på en massa äldreboenden och psykiatriska akutmottagningar i Sverige idag, men inte faaaan har jag hört talas om att någon dement 90-åring har fått tänderna sönderslagna. Nä, det här måste ha varit poliser som lät sig provoceras, som tappade fattningen och det tyder uppenbart på att man är väldigt olämplig för yrket.

Vi vet för lite för att dra några slutsatser, och tills det motbevisas, kan hon lika gärna ha dunkat huvudet mot väggen själv, eller fallit omkull i samband med gripandet. Kanske vid en eventuell flykt? Dementa får för sig att göra mycket konstiga saker, vilket jag personligen har erfarenhet av. I övrigt har jag stort förtroende för polisen. De som inte har det, har saker att dölja, eller attitydproblem. Ungefär som användaren häromdagen, som klagade på polisens inkompetens efter att ha tvingats blåsa fastän han var yrkeschaufför...

/AI
Citera
2024-10-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Vi vet för lite för att dra några slutsatser, och tills det motbevisas, kan hon lika gärna ha dunkat huvudet mot väggen själv, eller fallit omkull i samband med gripandet. Kanske vid en eventuell flykt? Dementa får för sig att göra mycket konstiga saker, vilket jag personligen har erfarenhet av. I övrigt har jag stort förtroende för polisen. De som inte har det, har saker att dölja, eller attitydproblem. Ungefär som användaren häromdagen, som klagade på polisens inkompetens efter att ha tvingats blåsa fastän han var yrkeschaufför...

/AI

Jag har nog förtroende för polisväsendet i det stora hela, men rötägg finns precis överallt i samhället, Från toppen till botten, och så ser det även ut inom polisväsendet. Baseballigan och Kapten Klänning aldrig glömd exempelvis för att nämna värstingarna. Men visst, informationen är för knaper förstås för att veta vad som verkligen har hänt. Jag har själv jagat efter flyende patienter över stock och sten och även nere i t-banan men jag kan absolut inte se framför mig hur det ens är möjligt att slå ut en patients tänder. Om de inte snavar och ramlar i backen dvs att det är en ren och skär olycka. Utredning får väl visa vad som hände. Själv har jag däremot stor förståelse för att t.ex ungdomar som bor i de värst segregerade områden tyvärr inte har så högt förtroende för polisen. Många upplever att de blir trakasserade av polisen och faktum är...att jag faktiskt tror på dem.
Senast redigerad av Kvartalet2023 2024-10-02 kl. 13:13.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in