Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-03, 08:04
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja riktigt åt helvete hur de lyckats bli så duperade av detta äckel

"Fina goa Christian som du är saknad. ❤️Kommer aldrig glömma allt du gjorde för barnen på Ringblomman. Sov nu gott så ses vi när det är våran tur.

Malin och barnen
."

Det borde väl gå att be begravningsfirman att ta ner den där minnessidan. Förutsättningarna för kondoleanser har ju förändrats i grunden så det där ser väldigt illa ut.
Citera
2024-10-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Jo för utseendet bestämmer ju personens personlighet. Nu tänkte du nog lite fel där.

Han ser ut som en typiskt EPA traktor/datorspel/hockey kille lite enstöringsvarning. Inte drömscenariot att ta hand om andras småbarn.
Citera
2024-10-03, 08:06
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingkul
Låst artikel, kan du citera lite?

Pappan minns ett tillfälle när farfar var på besök (dottern var tre år vid tillfället):

"...Då frågade hon om hon skulle sitta på hans snopp. Jag sa direkt till henne att sådär säger man inte och hon blev sur. Men nu undrar jag ju var det där kom ifrån..."
Citera
2024-10-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molineraste
Jag är man. Hon åkte aldrig dit. Lång historia, hon var en nära bekant till familjen

Jag har så svårt att förstå hur man kan bli så jävla dålig. Hur man kan sjunka så lågt att man utnyttjar barn. Även om jag älskar att ligga med kvinnor (vuxna) så skulle jag aldrig utnyttja nån på ett sätt så dom far illa.

Dom här jävla aktiva pedofilerna har ju dels en störning där dom tänder på barn och sen en störning som gör att dom utnyttjar inte bara människor utan försvarslösa barn. Så jävla sjuka!

Hoppas att du fått hjälp med eller överkommit eventuella trauman.
Citera
2024-10-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det borde väl gå att be begravningsfirman att ta ner den där minnessidan. Förutsättningarna för kondoleanser har ju förändrats i grunden så det där ser väldigt illa ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja riktigt åt helvete hur de lyckats bli så duperade av detta äckel

"Fina goa Christian som du är saknad. ❤️Kommer aldrig glömma allt du gjorde för barnen på Ringblomman. Sov nu gott så ses vi när det är våran tur.

Malin och barnen."

Malin borde snarare oroa sig för vad han gjort mot hennes barn.
Citera
2024-10-03, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Pappan minns ett tillfälle när farfar var på besök (dottern var tre år vid tillfället):

"...Då frågade hon om hon skulle sitta på hans snopp. Jag sa direkt till henne att sådär säger man inte och hon blev sur. Men nu undrar jag ju var det där kom ifrån..."

Som förälder hade man ju frågat henne VARFÖR hon sagt så.
Citera
2024-10-03, 08:14
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Är penetration klarlagt vilket nämnts i tråden?

Jag kunde inte sova inatt pga detta fruktansvärda
Citera
2024-10-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die-faster
Hoppas verkligen inte du är förälder med den synen du har på män! Stackars barn i så fall. Vilken vidrig människa och mamma

Är ju lite rått men jag är beredd att skydda barn till varje pris. Går inte att tumma på det. Och det låter faktiskt rimligt, knappt aldrig läst om kvinnor med massa barnporr, dock i någon pedofilring men extremt ovanligt
Citera
2024-10-03, 08:24
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Är ju lite rått men jag är beredd att skydda barn till varje pris. Går inte att tumma på det. Och det låter faktiskt rimligt, knappt aldrig läst om kvinnor med massa barnporr, dock i någon pedofilring men extremt ovanligt

Sluta sprida gamla osanningar. Forskningen går framåt.

https://www.svt.se/nyheter/ny-rappor...-an-manga-tror

https://theconversation.com/women-al...rom-mens-72572

Och ha alltid i åtanke att kanske 90-95% av alla övergrepp aldrig blir anmälda. För kvinnliga pedofiler är siffran ännu högre.
Citera
2024-10-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Sluta sprida gamla osanningar. Forskningen går framåt.

https://www.svt.se/nyheter/ny-rappor...-an-manga-tror

https://theconversation.com/women-al...rom-mens-72572

Och ha alltid i åtanke att kanske 90-95% av alla övergrepp aldrig blir anmälda. För kvinnliga pedofiler är siffran ännu högre.

Ni kämpar för ingenting här. Det är redan en väldigt låg andel män som jobbar som barnskötare av små barn. Typ 1-3 som i detta fall. De som är för små för att protestera eller berätta hemma.

Så du vill till varje pris att några få procent av den personalen ska vara män? Varje gång nåt sånt här uppdagas är det en man som ligger bakom. Hoppas du tycker det är en värdefull sak att kämpa för i så fall, barnen får betala ett oerhört högt pris.
Citera
2024-10-03, 08:37
Medlem
Jan-As avatar
Den enda person jag har träffat som har blivit utsatt för sexualbrott som barn blev utsatt av sin mamma som också jobbade på en skola.
Har efter det aldrig förstått varför pedofili skulle vara mestadels en manlig åkomma.
Citera
2024-10-03, 08:41
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni kämpar för ingenting här. Det är redan en väldigt låg andel män som jobbar som barnskötare av små barn. Typ 1-3 som i detta fall. De som är för små för att protestera eller berätta hemma.

Så du vill till varje pris att några få procent av den personalen ska vara män? Varje gång nåt sånt här uppdagas är det en man som ligger bakom. Hoppas du tycker det är en värdefull sak att kämpa för i så fall, barnen får betala ett oerhört högt pris.

Nej, jag har bara protesterat när rena osanningar förs fram i tråden, t ex:

"De kvinnor som avslöjats med massor av barnporr i datorn eller blivit påkommen att kladda otillbörligt på dagisbarn är dock i stort sett ickeexisterande.",

..."knappt aldrig läst om kvinnor med massa barnporr, dock i någon pedofilring men extremt ovanligt".

Har inga synpunkter på andelen män inom förskolesektorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in