Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-03, 08:47
Medlem
ViperVens avatar
Fy fan. Lider med alla drabbade. Hade snubben levt idag så hade han nog inte gjort det länge till.
Citera
2024-10-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Det är nog ”tur” för honom att han är död.
Han hade nog annars varit med om en eller två olyckor på kort tid.

Nej, ingenting hade hänt homon om han var vid liv.

Föräldrarna hade i vanlig ordning knutit handen i fickan men inte gjort ett skit mot honom..
eventuellt skulle kanske några ungdomar trakassera honom lite men i övrigt ingenting.
Det är så det funkar hör i Sverige tragiskt nog.
Citera
2024-10-03, 08:54
Medlem
Tsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Här jobbar dom 3 på varje avdelning som har 16-21 barn, finns knappt vikarier att få tag på och i våras va de vikariestopp pga slut pengar.
Om 2 ska gå iväg för ett blöjbyte så ska 1 hålla koll på 15-20 barn ute som inne där det finns flera rum, blir svårt ha nån vidare koll då.

Personalbrist inom förskolan är tyvärr vanligt,Och bara för att de går två är det ingen garanti, bägge kan ju vara pedofiler och skydda varandra
Citera
2024-10-03, 08:55
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Förstår att de inte skriver att han hoppade framför tåg, men "hittades död" tyder på att han tog livet av sig på något annat sätt. Kanske är jag som vill tolka det så, hade varit bättre om han begått självmord på annat sätt

Det jag menar är att om någon har varit med i Dumpen så skriver tidningarna gärna ut att dom har begått självmord men inte i detta fall.
Sen skriver dom självklart inte ut hur dom begick självmordet.
Citera
2024-10-03, 08:59
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det är vänsterblivna batixhäxor som du som är en huvudanledning till att Sverige ser ut som det gör. Ni tycker mest synd om förövaren. Har sett det i andra trådar om predatorer från andra länder, helst MENA. Då går batikhäxorna bananas i försvar för predatorerna. En batikhäxa blev ju t o m mördad av en ensamkommande, men de mkt sjuka batikhäxorna tog ändå predatorn i försvar på olika sätt och vis.... Sjukt på riktigt
Det var alltså bokstavligen oskyldiga personer jag tänke på här. Inte förövaren. Jag hade hellre sett att han inte tog livet av sig och istället fick ruttna bort i fängelse. Men hur du kan få det jag skrev till ett fösvar av honom förstår jag inte?
Citera
2024-10-03, 09:10
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradeal123
Nej, ingenting hade hänt homon om han var vid liv.

Föräldrarna hade i vanlig ordning knutit handen i fickan men inte gjort ett skit mot honom..
eventuellt skulle kanske några ungdomar trakassera honom lite men i övrigt ingenting.
Det är så det funkar hör i Sverige tragiskt nog.

Det är så det funkar här i Sverige - som tur är!

Den dagen en pöbel går bärsärk och tar lagen i egna händer, så har vi inget Sverige längre.
Citera
2024-10-03, 09:14
Medlem
Varför skriver ingenting fakta
Hur gick det till?? Var det filmning, tafsande eller vad??
Tröttsamt läsa alla förfasanden och åh män på förskola bla bla
Man måste ju analysera hur! När det hänt för att på allvar stoppa dessa sjuklingar
Hälften av skulden ligger på de andra vuxna på förskolan och ledning mm
🫣🤭🫢
Citera
2024-10-03, 09:15
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Pappan minns ett tillfälle när farfar var på besök (dottern var tre år vid tillfället):

"...Då frågade hon om hon skulle sitta på hans snopp. Jag sa direkt till henne att sådär säger man inte och hon blev sur. Men nu undrar jag ju var det där kom ifrån..."
Precis det är ju penetration som han sysslat med

Vidrigt och förjävligt.

Jag gråter jag känner till regionen då jag träffade malin berghagen där som liten
Citera
2024-10-03, 09:17
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Män är otroligt överrepresenterade när det kommer till alla former av sexualbrott. Mot barn, mot kvinnor, mot andra män. Det är i princip en total majoritet. Jag anser att män som inte vill ha det så borde fokusera på hur man ska komma tillrätta med problemet med sexuella förövare inom den egna gruppen, män, hur ska man få dem att sluta som anser att de har rätt att utnyttja eller skada andra för att få vad de vill ha, istället för att sitta och fantisera om att det i själva verket är lika många kvinnor som är sexuella förövare.

Men snälla nån, jaga inte upp dig i onödan. Och förvräng inte å det grövsta vad andra i all välmening säger. Naturligtvis finns det inte lika många kvinnor som män som är sexuella förövare!

Men samtalet behöver breddas.

"Det är fortfarande inte integrerat i den samhälleliga bilden att kvinnor kan begå sexuella övergrepp på barn, utan antagandet är att förövare alltid är män."
-- Anna Karin Hildningson Boqvist på Ecpat Sverige
Citera
2024-10-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Personalbrist inom förskolan är tyvärr vanligt,Och bara för att de går två är det ingen garanti, bägge kan ju vara pedofiler och skydda varandra
De är alla skyldiga
Pedos tar chansen när de kan och manipulerar nåt jävulskt
Rusta barnen ”stop min kropp”
Sen ska man inte hetsa upp sig i onödan
Rör det sig inte om fysiskt så förstör barnen inte om de är små och då ska man inte ställa till med nåt
Sen manliga resp kvinnliga klart det finns mer män men kvinnor finns absolut många! Olika beteende menanipulation är alla bra på
Senast redigerad av popll 2024-10-03 kl. 09:22.
Citera
2024-10-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
De är alla skyldiga
Pedos tar chansen när de kan och manipulerar nåt jävulskt
Rusta barnen ”stop min kropp”
Sen ska man inte hetsa upp sig i onödan
Rör det sig inte om fysiskt så förstår inte barnen om de är små och då ska man inte ställa till med nåt och börja oroa barnet
Citera
2024-10-03, 09:20
Medlem
rotesaus avatar
Vuxna män som söker sig till att jobba med barn är och kommer alltid förbli varningsklocka.
Historian upprepar sig ständigt här, även om såklart undantag finns.
Undantagen är tyvärr dock så få att varningsklockan bör och skall ligga latent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in