2024-10-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Nu förekommer ju - evident - kvinnliga förövare också. Både i Sverige, USA m fl. Och att sortera yrken efter kön blir snabbt ett sluttande plan. T ex har både Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten haft problem med kvinnliga anställda som haft relationer med gängkriminella - och läckt underrättelsemetoder och specifika uppgifter till dessa.

Fråga: Bör vi börja sortera ut kvinnor ur Polis- och Åklagarmyndighet?

Okej. Men hur stoppar du övergrepp av manliga pedofiler i Sverige genom att fokusera på kvinnliga pedofiler idag. Dessutom går det inte lita på att en kvinna anklagad för våldtäkt är en kvinna. Kvinnor utgör 1 % av sexbrottslingar. Om den siffran börjar skjuta i höjden så beror det på att alla västländer registrerar manliga våldtäktsmän som kvinnor om de säger att de är kvinnor. Spelar ingen roll om de har helskägg och har gjort sitt offer med barn.

Kvinnliga poliser behövs definitivt. Särskilt utredare och även poliser i yttre tjänst. Detta eftersom många brottsoffer är kvinnor. Det är inte en framgång att återgå till en mansdominerad dåtid där t ex en våldtäktsutsatt eller misshandlad kvinna bara har alternativet att anförtro sig åt en manlig polis, speciellt inte i ett system där kvinnor bemöts med ”jaha, vad gjorde du för att provocera honom? Vad hade du på dig?” Och liknande. Då skulle polisen kunna hjälpa färre brottsoffer, och det kan omöjligt vara ett mål.

Rättssystemet orkar jag inte gå in på men jag tycker det borde göras om i grunden. Det är för korrupt, försvarsadvokater skinnar staten på pengar för att försvara mördare som släpps ut igen efter 3 år. Släktingar, infiltration, enbart fokus på de kriminella och inget på offret. Ligger man med de åtalade bör man få sparken omedelbart.
Citera
2024-10-03, 19:50
Medlem
Har han skadat nått barn?mer än tittat/ fotat? Ingen människa ska utnyttja barn som inte kan försvara sig.för då finns det bara ett straff🤐
Citera
2024-10-03, 19:52
Medlem
Varför stabsläge nu? Mannen är avliden! Det är aldrig bra med hysteriska människor som föräldrar verkar vara nu. Nu kan en del föräldrar hetsa sina barn pga skadestånd! Fenomenet såg jag i Bålsta för 10år sedan. Nu ska Rektorn hatas och förföljas. Utred i lugn och ro istället.
Citera
2024-10-03, 19:53
Medlem
Representanter för kommun och skola säger i media att det inte fanns några som helst varningstecken. En ung man som väljer att jobba i förskolan kan man väl ändå betrakta som ett varningstecken..
Citera
2024-10-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Nu vart den ännu sneare. Det är tvärtom viktigt med män på dagis. Man kan inte leva med antagandet att brott kommer ske, utan om det sker då får man ta itu med det.

Visst är det härligt att göra det enkelt för sig själv, och dessutom kamma in enkla moraliska poäng med din typ utav argumentation, men jag tror att man måste tänka längre än vad den första instinktiva känslan säger.

För annars tror jag inte det är så mycket som särskiljer dig - eller mig - ifrån dem vi påstår oss avsky eller fördöma. Det blir liksom bara två sidor av ett (moraliskt) mynt.

Okej men fräscht. Du säger alltså att barn som utsätts för sexuella övergrepp är ett rimligt pris att betala för att 4 % av förskolepersonalen ska utgöras av män.

Du slåss mot en halmgubbe i ett luftslott. Vad är det du inte förstår? Män arbetar redan inte inom förskolan i någon större utsträckning. Det är snarare en försvinnande liten andel. Om inte Christian i Ljusdal hade jobbat som ”barnskötare” (yeah right), så hade 9 flickor sluppit att bli utsatta för sexuella övergrepp, kanske t o m våldtäkt.
Citera
2024-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
Jag vill också veta!!!

V. Nörd*l*nen Westerlund

Andra syrran börjar på A.

Resten löser ni själva.
Citera
2024-10-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Säg att du har 500 random pedofiler och 50 av dom fastnar i dumpens nät. Vilka är det störst chans att dumpen fångar dom lågbegåvade, normalbegåvade eller dom intelligenta pedofilerna?

Samma här han kan bara forska på dom som åkt fast vilket ger honom en missvisande bild. Tror det är ganska farligt att påstå att det mestadels är svagbegåvade, autister osv som är pedofiler. Lite som på våran tid "se upp för fula gubbar" och så litar en 7-åring på en 20-25 åring för det är ju ingen gubbe.
Jag tror pedofiler har ökat till antalet de senaste åren pga all porr som finns tillgänglig på nätet. Sjuka män får ännu sjukare idéer. Det talas alldeles för lite om detta. Sex och porr får så mycket utrymme i media. Men allting har en baksida, det pratas det inget om.
Citera
Medlem
AriGoldds avatar
Vet inte om det har framkommit längre bak i tråden, men varför tog han livet av sig? Var fasaden på väg att spricka? Var det någon som kom på honom på något sätt? Orkade han inte leva med sig själv och sin sjuka drift?

Jag har ju svårt att tänka mig att självmordet inte skulle ha med detta att göra och att det rörde sig om en ”vanlig” depression…

Alla tankar är med de drabbade och deras anhöriga, jag har gått runt med en konstant klump i magen sedan det här kom fram.
Citera
Medlem
Märker det finns många frågor om män i förskolan. Jag är man i förskolan. Fråga mig vad ni vill så svarar jag i mån av tid
Citera
2024-10-03, 19:59
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Varför stabsläge nu? Mannen är avliden! Det är aldrig bra med hysteriska människor som föräldrar verkar vara nu. Nu kan en del föräldrar hetsa sina barn pga skadestånd! Fenomenet såg jag i Bålsta för 10år sedan. Nu ska Rektorn hatas och förföljas. Utred i lugn och ro istället.
Inte så konstigt att föräldrarna vill se blod nu på tallriken ändå.
Tanken på om det hade kunnat förhindrats liksom.
Citera
2024-10-03, 20:01
Medlem
Varför kallas han Ljusdalsmannen säger ju inget om vad han gjort..? Mer korrekt med Ljusdalspedofilen
Citera
2024-10-03, 20:04
Medlem
Män har absolut ingenting att göra att jobba inom förskola. Hemskt att säga egentligen då det säkerligen skulle behövas vettiga män där o jag försöker genuint ha en jämställd syn på detta.
Minns själv hur misstänkt man kändes i andra föräldrars ögon på inskolningen av ungen då dom trodde att jag jobbade där. Orka ha det som vardag när man jobbar där?!

Synen på manliga förskolepedagoger kommer bli lite som synen på invandring i sossehemmen; bra så länge det inte berör mig eller min familj direkt.

Hur kan vuxna män vilja jobba med så små barn ens? Finna ju inte i männens natur överhuvudtaget.
Kommer förvisso ofrivilligt i kontakt med barn i mitt jobb inom vården; men att aktivt uppsöka dom är och förblir lite varningsklockor i mina ögon.

Tror dom flesta resonerar så?
Sett förövrigt att äckel fido figurerar i tråden. Håll dina peddo-fantasier för dig själv tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in