Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 22:27
  #1
Medlem
Vi har en kines i huset. Få har sett honom dagtid. Han bor i en större lägenhet än vad en ensam person behöver. En googling på hans namn ger ingenting.
Bör jag kontakta Säpo eller Must?
Dilemmat är att vi har hans outnyttjade källarförråd gratis och det gör ju mig lite mutad.
Alla tips på agerande mottages tacksamt.
Citera
Igår, 22:34
  #2
Medlem
Ja och dessutom till medbrottsling
Citera
Igår, 22:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja och dessutom till medbrottsling
Nej, knappast. Att nyttja ett tomt källarföråd för egna behov gör en inte till medbrottsling. Du har dålig koll på brottsbalken.
Citera
Igår, 22:41
  #4
Medlem
MYCKET intressant. följer tråden.
Citera
Igår, 22:54
  #5
Medlem
Japhys avatar
Kines i för stor lägenhet. Låter synnerligen suspekt. Kineser är ju småväxta. Ring Säpo omgående.
Citera
Igår, 23:09
  #6
Medlem
Miys avatar
Smyg efter Kinesen när han lämnar bostaden och se vart han tar vägen om dagarna, var försiktig är han en spion så är han förmodligen beväpnad.
Citera
Igår, 23:20
  #7
Medlem
Trakessons avatar
Det är väl för att han har för stor lägenhet som han inte använder sitt källarförråd. Men det låter ju suspekt att låta någon annan använda ens förråd. Han har säkert gömt sina hemligaste grejer där och TS används som målvakt.
Citera
Igår, 23:21
  #8
Medlem
Trakessons avatar
TS kan prova att vissla melodin från Mission Impossible när de möts i trappan. Kolla om han reagerar skumt när han hör melodin.
Citera
Igår, 23:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Smyg efter Kinesen när han lämnar bostaden och se vart han tar vägen om dagarna, var försiktig är han en spion så är han förmodligen beväpnad.
Orkar inte kolla hans tider. Jag har ett jobb.
Citera
Igår, 23:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kines i för stor lägenhet. Låter synnerligen suspekt. Kineser är ju småväxta. Ring Säpo omgående.
Det var ju inte riktigt så jag skrev.
Raljera bara du, pajas!
Citera
Igår, 23:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Smyg efter Kinesen när han lämnar bostaden och se vart han tar vägen om dagarna, var försiktig är han en spion så är han förmodligen beväpnad.
Det tror jag inte. Min hund är tränad för sprängmedel och vapen och har inte markerat.
Citera
Igår, 23:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det är väl för att han har för stor lägenhet som han inte använder sitt källarförråd. Men det låter ju suspekt att låta någon annan använda ens förråd. Han har säkert gömt sina hemligaste grejer där och TS används som målvakt.
Tror inte att jag är en målvakt eftersom han inte längre har tillgång till sitt källarförråd där jag stoppat på ett fett hänglås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in