Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Du vet att du behöver sluta helt, men väljer än så länge att bara minska din konsumtion. Då kommer det ju fortfarande att ge utslag på PEth, så några andra konstruktiva förslag än att sluta helt, finns helt enkelt inte.
Att du dessutom har Naltrexon ger indikationer på att du har problem med din alkoholkonsumtion.
Den som har problem med alkohol kan ytterst sällan skära ner från 100 till 20, det dröjer inte länge innan man är uppe på 100 igen.
Jag är fullt medveten om att jag har problem med alkohol, det har jag haft i cirka 15 år. Mitt mål är inte likadant som att gå ner i vikt inför sommaren och sedan går jag upp igen. Jag vill stanna på 20 av 100 och kanske kunna sänka det än mer därifrån, eller sluta helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doktor.D
Med peth så får du inte dricka något alls om du vill sänka ditt värde. Du kommer endast dröja ut på halveringstiden om du ”dricker litegrann”.
2 veckor kommer ditt värde precis börja sjunka, givet att du verkligen inte har druckit något. Du behöver minst 3-4 veckor av absolut 0 alkohol.
I ditt fall låter det dock som du behöver något rus? Kör på weed eller kratom istället.
Till och med benzo är bättre i ditt fall just nu (om dom nu inte testar för droger).
Men varför gick hon då med på att ta nästa blodprov om två veckor, om inte PEth-värdet kan gå ner tills dess? Låter lite som att de vill sätta dit mig då, jag har inte lovat två vita veckor, men två veckor med rejält sänkt konsumtion.
Ja, ibland skulle jag vilja prova cannabis i stället, för jag har smärtor i kroppen som jag verkar få leva med och behöver ibland koppla bort dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Nu är jag inte kunnig inom dessa levervärden men gissar att du bör gå till 0 för att ens ha en chans att fixa det.
Jo, fast under 0,3 är "godkänt" hos dem jag går hos.
Här kan du läsa mer om vad som gäller.
https://www.namndemansgarden.se/lasv...er-med-kroppen
Det tar ungefär 3-6 månader för levern att helt återgå till sin normala funktion.
Andra tips på att bättre på levervärden.
Hälsosamma matvanor: Minska intaget av mättade fetter och transfetter och öka intaget av frukt, grönsaker och fullkorn. Fysisk aktivitet: Sträva efter att få minst 30 minuter pulshöjande aktivitet varje dag, exempelvis rask promenad, dans, cykling eller tennis.
Tack, jag ska försöka äta mer frukt och grönt och lite oftare mellis. Har inte konditionen till att köra 30 minuter än, men jobbar på att höja konditionen med gång och cykling för tillfället. Kan lägga till skuggboxning kanske. Har problem med fötterna, artros och gikt, så varje steg gör lite ont.