Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-03, 07:40
Medlem
Hej,

Jag r intresserad av att terigen bli medlem i Sverigedemokraterna, en frening jag har varit med i tidigare.

Jag gick med i SD frsta gngen nr jag var 23 r gammal. D var jag en ung, lite tillbakadragen kille som just brjade vga ta mig ur mitt skal. Ett av mina strsta problem vid den tiden var att jag bodde med min dysfunktionella familj.

En ldre man i partiet sa ofta till mig: "Jag har stora frhoppningar p dig!" och jag knde mig mycket vlkommen. Flera av medlemmarna tyckte det var roligt att jag var med. Snart blev jag ocks medlem i Ungsvenskarna, dr jag ocks blev bra mottagen, ven om jag p grund av att jag mdde dligt inte var srskilt social.

Jag skte hjlp fr att f flytta till ett skyddat boende, s att jag kunde lmna min familj och slkt. Det ledde till att jag flyttade till en annan ort. Det var en rrig tid, men det gav mig frihet.

Under den hr perioden fokuserade jag p att studera upp mina betyg och lyckades f gymnasiebehrighet. Jag bytte ven bde fr- och efternamn, och p stt och vis blev jag en annan person en mer ppen och social individ.

Efter att jag flyttade ut ur familjehemmet slutade jag vara medlem i partiet, men jag gick med igen ganska snart. Om jag nu blir medlem p nytt skulle det vara tredje gngen.

Det som gjorde att jag drog mig tillbaka sist var att jag knde mig utanfr. Det var inte samma vlkomnande stmning i den nya staden som jag hade upplevt tidigare. Men nu funderar jag p att g med igen, delta aktivt i mten och se vart det leder.

Eftersom jag r 31 r nu kan jag inte lngre vara med i Ungsvenskarna. Min frga r om ldern kan vara ett hinder fr att eventuellt f uppdrag inom partiet?

Jag undrar ocks om det anses negativt att ha lmnat och tervnt till medlemskapet flera gnger, eller om det kan ses med frstelse?

En annan sak som jag funderar ver r hur man bemts som medlem. Vid tidigare mten och aktiviteter fick jag ibland en knsla av att jag inte var helt vlkommen, kanske p grund av mitt ursprung och min hudfrg.

Om en medlem har ett dligt rykte som pverkar mjligheten att f uppdrag, informeras den personen om det, eller ltsas man som ingenting?
Senast redigerad av SkamHeart 2024-10-03 kl. 07:50.
Citera
2024-10-03, 07:59
Medlem
FarliKorvs avatar
Det gr bra.
Citera
2024-10-03, 08:29
Medlem
Titsdontlies avatar
Br klder med nazikors och beodra att f tala med kesson.

Eller s har du kriminell mc jacka p dig har hrt att han r vl bekanta med dessa skumma typer och tar nog grna in dom
Citera
2024-10-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkamHeart
En annan sak som jag funderar ver r hur man bemts som medlem. Vid tidigare mten och aktiviteter fick jag ibland en knsla av att jag inte var helt vlkommen, kanske p grund av mitt ursprung och min hudfrg.

Beror p. r du thailndare eller jude kommer du tas emot med ppna armar och skert bli inkvoterad p hga poster.
Citera
2024-10-03, 10:45
Medlem
Det r vl inte ovanligt att det r svrt att komma in som ny i en grupp ibland?
Bara att testa igen och se hur det gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in