2024-10-03, 17:27
Medlem
Klosseklumps avatar
Det enda som kommer skilja sajterna åt är språket: svenska på den med ”.se” och engelska på den med ”.com”. Texterna kommer vara de samma, men översatta till engelska från svenska (som de är skapade på). Har nära på obefintlig kunskap om det praktiska; har med Wordpress-verktyg kunnat skapa den svenska sajten och kan redigera den. Men eftersom jag saknar genuin kunskap när jag nu ska skapa den med engelskt språk, behöver jag fråga: utifrån bilden här nedan (med den engelska undertill som jag just lagt upp på min webbhotell-tjänst), är det saker jag kan kopiera till den nya sajten och hur? Som jag skrev, allt utom språket (som jag översätter på egen hand) ska vara likadant.

https://ibb.co/6DtGL6p
Senast redigerad av Klosseklump 2024-10-03 kl. 17:41.
Citera
2024-10-04, 08:50
Avstängd
PalmeKillers avatar
Sätta upp en ny word press på .com domänen och sedan göra en kopia inställningar ifrån Svenska sidan, därefter börja översätt.
Citera
2024-10-04, 13:24
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Sätta upp en ny word press på .com domänen och sedan göra en kopia inställningar ifrån Svenska sidan, därefter börja översätt.
Det är ”göra en kopia” som frågan avser.
Citera
2024-10-04, 14:17
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Det är ”göra en kopia” som frågan avser.

SQL dump alt göra export
Citera
2024-10-04, 14:51
Medlem
Jag hade fixat ett extra fält att skriva i och beroende på användarens språk så används engelska fältets texter istället. Känns ju lättare än två separata sidor osv.
Citera
2024-10-04, 15:00
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
SQL dump alt göra export
Något som syns på bilden du kan hänvisa till?
Citera
2024-10-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Något som syns på bilden du kan hänvisa till?
Vi behöver mer info för att kunna hjälpa dig om det är två helt separata sidor med exakt samma innehåll som du vill ha.

Var hostar du denna, t.ex? Vilket webbhotell?

Vilket sätt har du för att koppla upp dig till sidan? cpanel eller ssh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in