2024-10-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Sitter och tittar på Uppdrag granskning om fallet Therese där Linda Walegren har varit förmyndare och i praktiken kidnappat Therese och tvångsflyttat henne till annan ort. En snabb sökning här på Flashback visar att hon är en riktigt läskig individ. Bosatt i Eskilstuna och jobbar för företaget Optio.

Det verkar inte vara första gången hon förstör livet på sina klienter och deras familjer.

Fyll på med mer information för oss som är nyfikna på denna häxa.

Känns som ett uppenbart fall där personer utnyttjar barn till svaga föräldrar.

Kan inte se att detta hade hänt om föräldrarna vore normala med högre social ställnkng. Synd om Therese, för att det skulle ligga i hennes intresse att rulla tummarna i en lägenhet kan ingen tro på. Antar att det kostar pengar med färdtjänst och daglig verksamhet för företaget som har hand om henne.
Citera
2024-10-13, 22:30
Medlem
Prom3tiuss avatar
Hemsk historia och jag blev väldigt berörd av familjens maktlöshet. Hoppas att Therese är där hon vill vara och att berörda får veta sanningen. Helt sjuk historia!

Hur ser den andra sidan av myntet ut? Kan det vara så att Överförmyndaren sätter käppar i hjulen för att det faktiskt är för Therese bästa? Eller att de åtminstone tror det? Hon är ju, som sagts tidigare i tråden, flyttad igen. Jag har så svårt att se ett sådant här övergrepp med så många människor inblandade.

Bra att UG ligger på.
Citera
2024-10-14, 22:15
Medlem
Hoppas företaget som Linda W jobbar åt och även Linda själv som förvaltare granskas in till fotknölarna!!!!
Citera
2024-10-19, 10:40
Medlem
Kan jag lägga ut personuppgifter för VD:n för Optio, samt förvaltaren, här utan att det bryter mot regel 0.10. Personuppgifter?
Citera
2024-10-19, 23:55
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitterBorgare
Kan jag lägga ut personuppgifter för VD:n för Optio, samt förvaltaren, här utan att det bryter mot regel 0.10. Personuppgifter?

Citat:
0.10. Personuppgifter
Var försiktig med personuppgifter. Gör en balanserad avvägning där den enskildes intresse av en fredad privat sfär vägs mot grundläggande rättigheter som informations- och yttrandefrihet
.

Jag kan då tycka att informationen om personerna bör skådas. De har - genom sina metoder - avsagt sig sina fredade privata sfärer. Det är dags att dra fram personerna ur mörkret.
Citera
2024-10-20, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Håller nog med detta mer...

Faktum är ju att pappan blev dömd för hot väl? Det räcker nog för att som dem säger "kidnappa".

Samma gråtande ger ju mammorna när socialen kommer och tar barn från något drognäste, eller dem som i SVT ville ha barn fast dem var 70+
Sådana som du hade väl jublat för statens tvångssteriliseringar också. Fy fan. Vilken sjuk naiv syn på staten. Dra åt helvete.
Citera
2024-10-20, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sådana som du hade väl jublat för statens tvångssteriliseringar också. Fy fan. Vilken sjuk naiv syn på staten. Dra åt helvete.

Ojsan, lite bag-in-box såhär på kvällen. Mys (◍•ᴗ•◍)♡ ✧*。
Citera
2024-10-20, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Ojsan, lite bag-in-box såhär på kvällen. Mys (◍•ᴗ•◍)♡ ✧*。
Som du känner dig själv känner du andra? Gött du kände igen dig i personbeskrivningen. regimlakej.
Citera
2024-10-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Jag kan då tycka att informationen om personerna bör skådas. De har - genom sina metoder - avsagt sig sina fredade privata sfärer. Det är dags att dra fram personerna ur mörkret.
Instämmer.
Citera
2024-10-20, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Instämmer.
Dessutom så är helt sjukt hur dem "friska" som ska va till ens hjälp får trycka ner sina ställföreträdande/huvudmän utan att nämnderna gör ett skit åt dem. Har själv varit drabbad av ett inkompetent inavel till skit till s.k "god man" som tryckt ner mig psykiskt och som började självmant prata om hur mycket den ena har på banken o livssituation och den andres livssituation. Sedan efter x antal månader av levande helvete så bad h*n att bli entledigat, visade sig senare samma sommar att fanskapet har skrivit till tingsrätten där jag var "sjuk" pga all min kraftiga reaktion mot h****/h**** och att jag skulle in på gruppboende och att hag skulle få förvalskap istället som även samma person skrev till tingsrätten att h*n kunde åta sig uppdraget.. hade man inte fått hjälp att bli av med skiten så hade man fan hoppat framför tåget.. överförmyndarnämden dem ser ju såklart inga giltiga skäll av årtdgärder etc, och sjuka är att man får höra att dem "arbetar för att man ska få sån bra tillvaron som möjligt". Sjukt hur det får daltas och gillas med inkompetenta svin som ska va till människors hjälp land och rike över.. är det nån myndighet som ska ha tjänstemanna ansvar så är det överförmyndarnämderna!. Mår skit än idag pga skiten..
Citera
2024-10-22, 10:40
Medlem
Linda Walegren är sjukskriven på obestämd tid. Det är lite kaos på Optio just nu, klienterna får en ny ställföreträdare, men denne har bara en fullmakt att företräda och föra talan för myndigheter, vilket innebär att den inte kan göra bank överföringar så Optio kommer eventuellt ansöka om att skjuta upp klienternas räkningar och hyror.
Citera
2024-10-22, 15:55
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkan42
Linda Walegren är sjukskriven på obestämd tid. Det är lite kaos på Optio just nu, klienterna får en ny ställföreträdare, men denne har bara en fullmakt att företräda och föra talan för myndigheter, vilket innebär att den inte kan göra bank överföringar så Optio kommer eventuellt ansöka om att skjuta upp klienternas räkningar och hyror.
Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in