Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Nej. Jag har råd. Men då skulle jag dra ner på mitt sparande (ca 15-20% av nettolönen). Men jag misstänker att de flesta inte sparar så mycket, utan betydligt mindre. Och det är därför min fråga kom upp. 4 gånger är ändå 2 papp.
Sen gissar jag gravt och säger att det inte bara är medel eller höginkomsttagare som käkar Max eller så?
Jag har nog uppfattat det så att väldigt många o f f a barnfamiljer ink invandrardito accepterar att hela lönen mer eller mindre går åt varje månad för att upprätthålla ett boende där barnen endast i begränsad omfattning delar rum o så har man en bil - o som barnfamilj måste den vara rätt ny idag för att man inte ska bli stående vilket är mer katastrof än förr eftersom nästan inget kan hanteras på plats (dvs gata/väg).
O eftersom matlagning för ankdammskvinnorna är att steka frysta köttbullar o hamburgare o lite
hämtmat ibland pga okunskap parad med lättja så finns dessa priser o volymer.
Själv köper jag ibland take-awaymat på bättre restauranger - köpte häromdan för 1,200 som räcker till
6 måltider men det var bara två kötträtter - men som sagt har man pengar så har man o man kan ingenting ta med sig dit man går