Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
Idag, 16:42
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
I kommersiella sammanhang så räknas allt under 80% batterihälsa som ”slut/byt”. Vissa har gränsen redan vid 85%.

Byter du batteriet så kommer du bli förvånad över hur mycket längre du kan använda telefonen. Vidare så är trådlös laddning mer eller mindre tortyr för batterier. Inga batterier mår bra av att laddas trådlöst.

Nu behöver man ju inte bry sig om sånt här, många skiter nog i det och bara kör på det bekvämast möjliga sättet att ladda sina prylar, så det är ju upp till var och en hur man vill göra.

Personligen har jag alltid kört 20-80 + laddning med sladd och originalladdare. Säger apple att det är så man ska göra så litar jag på det. Vem känner väl deras grejor bäst om inte de själva.

Så Apple säger att man inte kan eller ska ladda trådlöst….?

Kan du förklara för oss varför inga batterier mår bra av att laddas trådlöst….?
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus Idag kl. 16:44.
Citera
Idag, 16:46
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så Apple säger att man inte kan eller ska ladda trådlöst….?
Läs på lite / kolla youtube om fenomenet trådlös laddning och bilda dig en egen uppfattning huruvida det är bra eller dåligt för batterier är mitt tips.

Vad apple säger om just det vet jag inte. Jag får för mig att det är hopplöst att argumentera med dig så jag tänker inte ens försöka.
Citera
Idag, 16:54
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Läs på lite / kolla youtube om fenomenet trådlös laddning och bilda dig en egen uppfattning huruvida det är bra eller dåligt för batterier är mitt tips.

Vad apple säger om just det vet jag inte. Jag får för mig att det är hopplöst att argumentera med dig så jag tänker inte ens försöka.

Ah… så när jag ställer ett par enkla frågor om du kan styrka det du hävdar, så vill du att jag ska styrka dina påståenden….? Du, så funkar det inte….

Igen, kan du förklara för oss varför inga batterier mår bra av trådlös laddning….?

Och vad Apple säger om trådlös laddning för sina grunkor, t ex om de säger att man inte ska ladda trådlöst? Om du inte vet så borde du ju inte formulera dig som om de skulle säga så….

Nu har jag skaplig bra koll på batterier och laddning, så några YT-klipp behöver jag inte studera, utan jag undrar om du kan förklara på vilka grunder du kastade ur dig dina påståenden om Apple och trådlös laddning.
Sen kanske jag kan förklara det lite mer ingående och kanske lära dig lite nytt….

Att notera, jag säger inte emot att trådlös laddning kan vara mer påfrestande än med laddsladd, men det beror ju på…. Det är inte alltid så att trådlös laddning skulle vara sämre för alla batterier
Citera
Idag, 17:14
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Funkar inte en laddning av mobiltelefon på samma sätt som en laptop? Att det rör sig om laddningscykler?

Gällande en laptop tex så uppskattar många tillverkar att man får mellan 3-500 laddningscykler , ibland upp till 1000 innan batteriet börjar försämras kraftigt.

Jag har en telefon från 2012 som har flera tusen laddcykler. Efter ett fyra timmars samtal så visar batteriet 84 % laddning.

Batteriet i telefonen har en kapacitet på 1500 mAh och håller lätt en vecka om jag inte använder den så mycket (standby).

Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Det är bra att ladda batteriet ofta men kort tid snarare än länge men sällan. Batteriet mår även som bäst att inte vara på 100 procent.

Jag har flera stycken telefoner som jag laddar fullt varje gång. Den äldsta som är 15 år håller batteritiden bättre än de första 3G telefonerna.
Citera
Idag, 18:00
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag har en telefon från 2012 som har flera tusen laddcykler. Efter ett fyra timmars samtal så visar batteriet 84 % laddning.

Batteriet i telefonen har en kapacitet på 1500 mAh och håller lätt en vecka om jag inte använder den så mycket (standby).



Jag har flera stycken telefoner som jag laddar fullt varje gång. Den äldsta som är 15 år håller batteritiden bättre än de första 3G telefonerna.
Ingen bryr sig om dina jävla anekdoter.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in