Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-06, 23:26
Medlem
PhantomHoes avatar
Tjena flashback!

Det är väl inte någon direkt nyhet att kvinnor idag översköljs med uppmärksamhet genom Tinder och diverse sociala medier ifrån män. Det är också ganska tydligt att män ger sin uppmärksamhet till kvinnor på hela skalan vilket har lett till en viss inflation hos kvinnornas "status".

Men hur påverkar detta kvinnornas beteende i verkligheten? Är hon mer benägen att uppskatta Kalles raggningsförsök i mataffären MER för att han vågade att gå utanför "appnormen" eller MINDRE för att hon är mätt på uppmärksamhet och vet att män kommer kontakta genom apparna redan ikväll.

Tänker att jag personligen ser extremt få raggningsförsök i verkligheten (nattklubbar är väl undantaget) bara spontant.

Riktar mina frågeställningar kanske mest till de som raggade innan apparna, var kvinnorna mer mottagliga för närmanden och interaktion innan dejtingappar blev normen?
Citera
2024-10-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomHoe
Tjena flashback!

Det är väl inte någon direkt nyhet att kvinnor idag översköljs med uppmärksamhet genom Tinder och diverse sociala medier ifrån män. Det är också ganska tydligt att män ger sin uppmärksamhet till kvinnor på hela skalan vilket har lett till en viss inflation hos kvinnornas "status".

Men hur påverkar detta kvinnornas beteende i verkligheten? Är hon mer benägen att uppskatta Kalles raggningsförsök i mataffären MER för att han vågade att gå utanför "appnormen" eller MINDRE för att hon är mätt på uppmärksamhet och vet att män kommer kontakta genom apparna redan ikväll.

Tänker att jag personligen ser extremt få raggningsförsök i verkligheten (nattklubbar är väl undantaget) bara spontant.

Riktar mina frågeställningar kanske mest till de som raggade innan apparna, var kvinnorna mer mottagliga för närmanden och interaktion innan dejtingappar blev normen?

Du har rätt i allt du säger ovan. Det sista vet jag inte, men tror kvinnorna uppskattar verkliga raggningsförsök mer än digitala. Under förutsättning att du har fått något klartecken på att du är intressant för dem.
Citera
2024-10-06, 23:37
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det var en helt annan mentalitet innan apparna och Internet. Eftersom folk på den tiden umgicks mer då var alla mer socialt tillgängliga.

Killar hängde i grupper utomhus och så gjorde tjejer också, det slutade alltid med att alla hookade på ett eller annat sett.
Citera
2024-10-06, 23:42
Medlem
PhantomHoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Du har rätt i allt du säger ovan. Det sista vet jag inte, men tror kvinnorna uppskattar verkliga raggningsförsök mer än digitala. Under förutsättning att du har fått något klartecken på att du är intressant för dem.
Tänker också att ett försök i verkligheten borde uppskattas mer om det sköts snyggt. Känns ju dock som att när 100+ skriver till än hela dagarna varför ska hon då visa sig tillgänglig till de hon tycker är attraktiva i verkligheten?
Citera
2024-10-06, 23:45
Medlem
PhantomHoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det var en helt annan mentalitet innan apparna och Internet. Eftersom folk på den tiden umgicks mer då var alla mer socialt tillgängliga.

Killar hängde i grupper utomhus och så gjorde tjejer också, det slutade alltid med att alla hookade på ett eller annat sett.
Hmm intressant, var kvinnor också mer kontaktsökande och mottagliga än idag?
Citera
2024-10-06, 23:49
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomHoe
Hmm intressant, var kvinnor också mer kontaktsökande och mottagliga än idag?

Absolut, då var man tvungen att vistas ute för att få uppmärksamhet och få kontakt med killar jämfört med i dag när man kan få kontakt med hela världen på en app.
Citera
2024-10-06, 23:53
Medlem
zombie-nations avatar
Går du till 60-talet så fanns det folkparker och bilism. Ofta fanns det en gata där killarna visade upp sina bilar och okända tjejer fick skjuts, ibland träffades de igen. Men det var lite som idag, att hitta någon var på en plats. Och att man kunde träffas pga bekanta. Det är likadant som idag, fast nätet är en plats.
Citera
2024-10-07, 02:01
Avstängd
Manginazs avatar
Ja jag tror dom uppskattar det mer! Tinder är ett idiotiskt spel man inte kan vinna då tjejerna blir skadade av all uppmärksamhet.
Citera
2024-10-09, 00:01
Medlem
Förr blev man inte pepparsprejad när man nobbade en pruttfull kvinna.
Citera
2024-10-09, 11:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Jag tror det var lite så här, att innan apparna så gjorde sig kvinnor fina för kvällen och när de var som snyggast och hade sin finaste kläder så hade de även ställt in sig mentalt på att ev. träffa någon. De tog mer chansen när de kanske bara kunde gå ut 1-2 helger i månaden.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-10-09 kl. 11:54.
Citera
2024-10-09, 13:37
Medlem
Ragga gärna i vardagen! Men var uppmärksam på kvinnans signaler. Ingen vill bli påsmugen bakifrån vid grönsaksdisken och tvångsraggad… använd ögonkontakt, leenden, checka av hennes respons och se om hon är mottaglig och inbjudande. När du går fram, se till att hon har utrymme och möjlighet att artigt och på ett icke pinsamt sätt avböja eller dra sig undan. Respektera ett nej.

Följer du dessa förhållningssätt så är ett ragg i verkligheten hundra gånger mer värt än något digitalt.
Citera
2024-10-09, 16:28
Medlem
När jag var ungdom så kunde man exempelvis sitta och vänta på bussen tillsammans med ett annat gäng ungdomar och eftersom folk inte stirrade ned i sin telefon, så spanade man istället in varandra och någon söt typ av motsatt kön kunde börja snacka med en, vilket bara var spännande. Självklart så var uppenbar sliskig raggning däremot äcklig, men många kunde ragga med stil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in