Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 23:52
  #1
Medlem
Congelados avatar
Funkar det att göra hamburgare av blandfärs istället för nötfärs? Vad bör jag krydda upp färsen med i så fall.
Citera
Igår, 23:54
  #2
Medlem
zombie-nations avatar
Det blir ju inte som en vanlig hamburgare, men tycker det är gott för det är fetare. Det finns en tråd för små matfrågor.
Citera
Igår, 23:57
  #3
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det blir ju inte som en vanlig hamburgare, men tycker det är gott för det är fetare.
Mm tror det blir nice vad brukar du krydda upp färsen med? Ska man steka lök och ha i innan man formar dom som hamburgare med handen?
Citera
Igår, 23:59
  #4
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Mm tror det blir nice vad brukar du krydda upp färsen med? Ska man steka lök och ha i innan man formar dom som hamburgare med handen?

Jag har färsen som den är. Möjligtvis köra lite grillkrydda eller svartpeppar och salt ovanpå. Inte lök.
Citera
Idag, 00:06
  #5
Medlem
pn222jws avatar
Svartpeppar grovmalen...kanske lite salt. ..stek rejält.
Citera
Idag, 00:09
  #6
Medlem
Moderatorersugerkus avatar
Nej det går inte, det är helt omöjligt!
Citera
Idag, 00:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funkar det att göra hamburgare av blandfärs istället för nötfärs? Vad bör jag krydda upp färsen med i så fall.
jag äter inte bröd eftersom jag undviker alla derivat av frön, men det hade säkert varit riktigt gott med färsk nötlever i en nötfärsblandning. då behövs det inte mer krydda än stekt gul lök, salt och tunt skivad vitlök.
__________________
Senast redigerad av dreff Idag kl. 00:21.
Citera
Idag, 01:52
  #8
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funkar det att göra hamburgare av blandfärs istället för nötfärs? Vad bör jag krydda upp färsen med i så fall.
ja det funkar väl
Annars har du ju högrev om du vill ha lite saftigare burgare.
Endast salt och peppar i själva färsen..
Så det inte blir som det många EPA-svenskar äter på Max - Sveriges godaste pannbiff.
Citera
Idag, 01:58
  #9
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funkar det att göra hamburgare av blandfärs istället för nötfärs? Vad bör jag krydda upp färsen med i så fall.

Det gör jag alltid. Men jag har i rå lök istället för stekt som du nämnde Sen salt, svartpeppar och eventuellt paprikapulver för det tycker jag om. Kör på det du gillar.
Citera
Idag, 02:14
  #10
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Det gör jag alltid. Men jag har i rå lök istället för stekt som du nämnde Sen salt, svartpeppar och eventuellt paprikapulver för det tycker jag om. Kör på det du gillar.
Vi snackar hamburgare.
Inte pannbiff eller parisare.
Det har inget att göra med vad man "tycker om att ha i" utan att man använder rätt ord.
- jag tycker om rå lök och paprikapulver i mina parisare!
Citera
Idag, 02:14
  #11
Medlem
zombie-nations avatar
Det jag skrivit, rå rödlök, en rökig BBQ-dressing, fetaost. Kanske något picklat.
Citera
Idag, 02:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Funkar det att göra hamburgare av blandfärs istället för nötfärs? Vad bör jag krydda upp färsen med i så fall.

Ett stänk oxfond.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in