Citat:
Ursprungligen postat av
jabzzz
har tänkt i den banan med, men är rädd att läkarna kommer dra in all medicin. Det kanske finns någon medicin centralstimulerande eller ej som kan vara min räddning, men jag inte får tillgång till p.g.a att de ser att jag varit inlagd på behandlingshem.
Ja, det kommer dom med största sannolikhet göra. Samtidigt kan det vara det du behöver. Men om risken finns att du går och köper på gatan istället så undvik det.
Är nyfiken vilken dos du blir hög på?
Själv känner jag mig immun mot det, är nog megadampig.
Mitt råd är att du ber att få komma och hämta ut det på mottagningen en gång i veckan eller dagligen istället för att få hämta ut det själv. Alternativt att du ber om Apodos vilket inte är några konstigheter. Där kan du få en, två, tre eller fyra veckors doserat åt gången. Så om du skulle be om att få en vecka per gång, så minskar det din möjlighet att använda upp allt på en gång iallafall. Du behöver inte nämna något om missbruk. Säg bara att du är virrig och ibland inte är säker på om du tagit din dos på morgonen och att Apodosen hjälper dig se datum och att dosen faktiskt är tagen. Om du ber om recept på Magnesium får du plötsligt en till tablett att hålla reda på, så får du lite mer argument för varför du behöver Apodos (om du inte redan har fler mediciner).
Jag beviljades Apodos för Elvanse och Magnesium (har Magnesium för käkspänningar/muskelspänningar från Elvansen, de skrev ut det utan problem).