Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Igår, 22:42
  #37
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KappaPridexd
Bra inlägg generellt men det stämmer inte att människan behöver fibrer. Vi kan inte bryta ned fibrer!

Nej, men tarmbakterierna kan, med resultat att korta mättade fettsyror bildas. Det är detta som håller oss mätta.
Citera
Igår, 23:11
  #38
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Enligt Livsmedelsverkets rekommendationer ska man få in 500 gram frukt & grönt totalt på en dag i sin diet. Är det nödvändigt överhuvudtaget att äta så mycket? Äter bara någon grönsak varje dag inga mängder och sällan frukt jag äter.

Men om jag ska testa att följa detta vad bör jag äta för frukt, bär och grönsaker med nyttigt innehåll?

Rekommenderar 500g av den mest frätande frukt du kan hitta. Sen kan du fråga en tandläkare vad dom tycker.
Citera
Idag, 00:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Rekommenderar 500g av den mest frätande frukt du kan hitta. Sen kan du fråga en tandläkare vad dom tycker.

Tandläkaren tycker det är bra för då får dom ännu mer jobb.
Citera
Idag, 05:37
  #40
Medlem
Ät endast C-vitamin rik frukt, grönsaker och bär i små mängder.
Citera
Idag, 05:37
  #41
Medlem
AlvedonArsles avatar
Jag köper frysta grönsaker och tillagar dem i ugnen. Går väl igenom ett par påsar "Herrgårdsgrönsaker" i veckan. Men det är säkert "fel" sorts grönsaker. Man kan ju aldrig göra rätt enligt Livsmedelsverkets riktlinjer.

Ibland köper jag gröna blad (machê, spenat etc) men inte jätteofta.

Gillar inte frukt så mycket och tycker det lätt blir bökigt och kladdigt. Men äter en å annan banan på jobbet. Satsuma tycker jag dock är väldigt gott. Kan äta flera stycken sådana i rad.

Älskar alla sorters bär men det är för dyrt. Tänker inte punga ut 50 spänn för en pytteask innehållandes 7 hallon.
Citera
Idag, 07:19
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Nej, men tarmbakterierna kan, med resultat att korta mättade fettsyror bildas. Det är detta som håller oss mätta.

Men de äter också kött så det finns ingen poäng att äta fibrer och bli sjuk!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in