Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 16:08
  #1
Medlem
Vet en familj där kvinnan arbetade som tandläkare i egen verksamhet - de åt frysta färdigrätter
åtminstone typ 300 dagar per år. 2 makar o 2 barn.

Dafgård började med EN produkt - kåldolmer som var allt de hade i många år - på dessa dolmar tjänade de så mycket att de kunde skapa det som D har idag.

MEN VILKA ÄR DET SOM KÖPER ALLA DESSA FÄRDIGRÄTTER?

Det kan inte bara vara ensamstående o pensionärer - det måste helt enkelt också vara par o barnfamiljer.

Annars skulle denna färdigmat (som jag själv anser är baaraaa skiit*) inte finnas i de volymer som de
gör. Ofta behöver man som vuxen man äta två såna rätter för att bli mätt = dubbla priset

*kyckling som bäst - annars malet - o räknar man kilopris o checkar mot köttvolymen så är det dyrt som fan.

Har själv varit på junkfood places i tyskland o benelux o på alla ställen har det gått att få en riktig köttbit om man så önskar - men inte i ankdammen - varvar rätt gärna med ställennär jag är i Europa

Jodå jag är lat o hatar hushållsarbete - äter juste ute o så köper jag takeaway på justa restauranger-
libanes - arab - persiskt o premiumpizza - väldigt mycket när jag inte har matlagardam vilket jag tidvis inte har haft.

Berätta om Era volymer av frysta färdigrätter - dvs helfabrikat
Citera
Igår, 16:11
  #2
Medlem
Det finns annat än Dafgårds på marknaden för färdigrätter. Färskt dessutom.
Citera
Igår, 16:12
  #3
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Pensionärer och övriga som inte har nån ork
Brist på energi
Citera
Igår, 16:13
  #4
Medlem
Fryspizzor är mer prisvärda och helt okej om man inte orkar laga egna åtminstone om man jämför med pizzerior.

Annars är Karins Lasagne en ganska stor hit och har alltid 1 i frysen för backup.

Resten vet jag inte, ser typ aldrig någon köpa det heller och vet ingen som äter det heller. Fast folk kanske äter det i smyg och skäms.
Citera
Igår, 16:14
  #5
Medlem
VoktorDodkas avatar
Många har nog frysta färdigrätter som matlåda, bara in i micron på jobbet så är det klart.

Jag brukar köpa lasagne, det är för svårt och jobbigt att göra själv men jag vill ändå äta lasagne någon gång ibland.
Citera
Igår, 16:17
  #6
Medlem
george.sthlms avatar
Jag tror den stora gruppen är lunch ätare.

En Daffgård eller Felix frysrätt får du för 25 kr, en Gooh låda för 60 kr

Att äta på lunchresturang i Stockholm kostar 120-130 kr
Citera
Igår, 16:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Berätta om Era volymer av frysta färdigrätter - dvs helfabrikat
75 per år. Fungerar utmärkt som lunch. Trettio spänn per portion, och om man kompletterar med en frukt så blir i alla fall jag för det mesta mätt.

Kan tycka de är bättre än sitt rykte. Ett bra alternativ till rester i matlåda.
Citera
Igår, 16:19
  #8
Medlem
pn222jws avatar
Lasagne eller pizza eller pirog - någon gång ibland...så bekvämt i micron.
Citera
Igår, 16:33
  #9
Medlem
Brukar mest köpa det när det är extrapris: fyra för en hundring. Men det är praktiskt att ha hemma och kunna ta fram när man inte har lust/tid att laga mat. Prismässigt ligger de bra till om man jämför med vad en lunch numera kostar ute på restaurang.
Citera
Igår, 16:37
  #10
Medlem
Titsdontlies avatar
Tattare som inte har en fru hemma som lagar föda.
Citera
Igår, 16:49
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vet en familj där kvinnan arbetade som tandläkare i egen verksamhet - de åt frysta färdigrätter
åtminstone typ 300 dagar per år. 2 makar o 2 barn.

Dafgård började med EN produkt - kåldolmer som var allt de hade i många år - på dessa dolmar tjänade de så mycket att de kunde skapa det som D har idag.

MEN VILKA ÄR DET SOM KÖPER ALLA DESSA FÄRDIGRÄTTER?

Det kan inte bara vara ensamstående o pensionärer - det måste helt enkelt också vara par o barnfamiljer.

Annars skulle denna färdigmat (som jag själv anser är baaraaa skiit*) inte finnas i de volymer som de
gör. Ofta behöver man som vuxen man äta två såna rätter för att bli mätt = dubbla priset

*kyckling som bäst - annars malet - o räknar man kilopris o checkar mot köttvolymen så är det dyrt som fan.

Har själv varit på junkfood places i tyskland o benelux o på alla ställen har det gått att få en riktig köttbit om man så önskar - men inte i ankdammen - varvar rätt gärna med ställennär jag är i Europa

Jodå jag är lat o hatar hushållsarbete - äter juste ute o så köper jag takeaway på justa restauranger-
libanes - arab - persiskt o premiumpizza - väldigt mycket när jag inte har matlagardam vilket jag tidvis inte har haft.

Berätta om Era volymer av frysta färdigrätter - dvs helfabrikat

Av vad jag noterat är det pensionärer och yngre runt 20. Har nog aldrig sett någon av dessa i par vid inköpet utan de har varit ensamma. I stort sett alltid dessutom i något sjabbig klädstil.

Vi har otroligt många ensamhushåll i Sverige i de åldrarna så det är inga proplem att komma upp i volymer för Felix och andra.

Men visst är det skit som du säger. Det är ju inte ens näringsinnehåll för att överleva över tid.
Citera
Igår, 16:50
  #12
Medlem
En del tandläkare kan inte laga mat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in