Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Vet en familj där kvinnan arbetade som tandläkare i egen verksamhet - de åt frysta färdigrätter
åtminstone typ 300 dagar per år. 2 makar o 2 barn.
Dafgård började med EN produkt - kåldolmer som var allt de hade i många år - på dessa dolmar tjänade de så mycket att de kunde skapa det som D har idag.
MEN VILKA ÄR DET SOM KÖPER ALLA DESSA FÄRDIGRÄTTER?
Det kan inte bara vara ensamstående o pensionärer - det måste helt enkelt också vara par o barnfamiljer.
Annars skulle denna färdigmat (som jag själv anser är baaraaa skiit*) inte finnas i de volymer som de
gör. Ofta behöver man som vuxen man äta två såna rätter för att bli mätt = dubbla priset
*kyckling som bäst - annars malet - o räknar man kilopris o checkar mot köttvolymen så är det dyrt som fan.
Har själv varit på junkfood places i tyskland o benelux o på alla ställen har det gått att få en riktig köttbit om man så önskar - men inte i ankdammen - varvar rätt gärna med ställennär jag är i Europa
Jodå jag är lat o hatar hushållsarbete - äter juste ute o så köper jag takeaway på justa restauranger-
libanes - arab - persiskt o premiumpizza - väldigt mycket när jag inte har matlagardam vilket jag tidvis inte har haft.
Berätta om Era volymer av frysta färdigrätter - dvs helfabrikat
Av vad jag noterat är det pensionärer och yngre runt 20. Har nog aldrig sett någon av dessa i par vid inköpet utan de har varit ensamma. I stort sett alltid dessutom i något sjabbig klädstil.
Vi har otroligt många ensamhushåll i Sverige i de åldrarna så det är inga proplem att komma upp i volymer för Felix och andra.
Men visst är det skit som du säger. Det är ju inte ens näringsinnehåll för att överleva över tid.