Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-10-07, 17:09
Bannlyst
Idag har jag varit bajsnödig nästan hela dagen. När jag kom hem från jobbet satte jag mig direkt och bajsade och det kändes då som att jag fick ur mig riktigt mycket vilket förvånade mig. När jag sedan torkade mig så såg jag att det var lite blod. I toalettstolen var det också lite blod. Jag tog några bilder och frågar nu er vad ni tycker, ifall detta är någon hemorojjd eller om jag behöver söka läkarvård.

https://ibb.co/KjZTrH3
https://ibb.co/3dZQYYs
Citera
2024-10-07, 17:12
Medlem
Har ni ingen toalett på jobbet/stan/eller var du nu befann dig?
Citera
2024-10-07, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har ni ingen toalett på jobbet/stan/eller var du nu befann dig?
Eftersom jag bara använder våtservetter så bajsar jag bara hemma. Lite konstigt att prassla med något inne i en offentlig toalett. Inte bajsat hemifrån på flera år.
Citera
2024-10-07, 17:18
Medlem
Kan se dramatiskt ut, men är troligen ingen fara. Om du inte har ont (eller feber eller överdrivet illamående) så är det nog tillfälliga inre eller yttre hemorojder som orsakar det.

Avvakta några dagar eller köp Xyloproct (antingen piller eller salva) receptfritt på apoteket och använd i nån vecka innan du kontaktar din vårdcentral.

Har du inte haft detta förut så tror jag det försvinner inom nån vecka (om inte redan imorgon).

Skriv gärna sen hur det gick.
Citera
2024-10-07, 17:25
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag tänker inte titta på dina bilder men du får väl känna efter i hålet om det är nån spricka eller hemorrojd. Behandla med Scheriproct så blir det nog bra, om inte gå till farbror doktorn så får han pilla lite.
Citera
2024-10-07, 18:02
Medlem
Om det är färskt blod alltså tydligt rött är det nog ingen fara om det inte håller på länge Kommer troligen från hemmorojder eller någon analspricka. Fråga efter salva på apoteket. Kontakta vårdcentral om det inte går över efter någon dag.
Citera
2024-10-07, 18:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
AC3 comfort receptfritt på apoteket .. Kör med det ett par dagar och om det fortsätter så kanske du ska kolla upp det. Kan vara en analspricka och de kan vara lite jävliga men AC3 fixar det.
Citera
2024-10-07, 18:41
Medlem
Trakessons avatar
Det kan vara en sprucken hemoroid. Be Mr. Slave vara lite försiktigare nästa gång.
Senast redigerad av Trakesson 2024-10-07 kl. 18:46.
Citera
2024-10-07, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det kan vara en sprucken hemoroid. Be din kille vara lite försiktigare nästa gång.
Jag är född 88, är fan inte bög... Jag har köpt lite grejer från Apotea, Alvedon bland annat
Citera
2024-10-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanecock
Om det är färskt blod alltså tydligt rött är det nog ingen fara om det inte håller på länge Kommer troligen från hemmorojder eller någon analspricka. Fråga efter salva på apoteket. Kontakta vårdcentral om det inte går över efter någon dag.

Precis. Färskt blod kommer från analen, dvs jobbigt men inte allvarligt. Det är om du har svart avföring, dvs med levrst blod i, som du ska vara orolig.
Citera
2024-10-07, 18:59
Medlem
HRTs avatar
Om du är seriös och undrar på riktigt. Gör det ont när du torkar dig? Eller ibland sitter? Dvs öm.
Känns det ömt runt själva rövhålet, ja då kan det vara hemorojder
Har du magsår, eller ont i magen? Om du varit förstoppad kan man också
Om Inte så bör du faktiskt kolla upp detta med en läkare och hur de vill ha ett avföringsprov.
Citera
2024-10-07, 19:10
Medlem
Förmodligen hemorrhoider eller en skada från typ ett frö eller liknande. Det är det vanligaste. Dock kan (notera, KAN) det vara ett symptom till tarm eller prostatacancer. Det är väl upp till var och en och bedöma om man bör söka vård eller inte tyvärr. Rektal blödning kan vara helt ofarligt eller direkt livsfarligt. Är inte kunnig nog att bedöma vilket med en bild.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in