Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 15:28
  #169
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Om det hade varit på 30-talet hade hon säkert varit en gränshållare som du skriver eller en Alma Myrdal (kris i befolkningsfrågan). Hade det varit 60-talet hade hon kämpat för abort. Om det vore 80-tal kamp mot kärnkraft och för solidaritet med Mocambique.

Hon har väl autism och då är det förvånansvärt med detta skifte på fokus på just araber. Hon är en vit liten tjej som vuxit upp i en fantasivärld på Södermalm. Arg också och det är oattraktivt. Jag tycker hon liknar han som äger Kärnkraftsverket i Simpsons..

Greta växte upp på Kungsholmen:

https://www.mitti.se/nyheter/greta-t...546.7ea7a78bed

Modern var uppburen operasångerska och fadern (en skådespelare) hade främst hand om uppfostran och marktjänst. Gretas aktivism tolkar jag som politiskt och medialt artisteri. Jag ser henne som en framgångsrik influencer med stollig agenda och en rad diagnoser, de facto.
Citera
Idag, 16:03
  #170
Medlem
Ghibellinos avatar
Jag antar att många som applåderar detta förslag liksom jag är tämligen högerorienterade, och i princip oense med Greta i samtliga hennes ställningstaganden.

Men trots detta bör ni besinna er. Vi bör snarare stå upp för de demokratiska fri- och rättigheterna och inte blint hylla vissa länders önskan att begränsa EU-medborgares rörlighet på politiska grunder.

Eller hyllar ni även Storbritanniens förbud mot Geert Wilders inresa till en föreläsning i landet? Detta gjordes med mer eller mindre exakt samma motivering som i fallet Greta.

Vi på högerkanten har än mer att förlora på denna utveckling då vi är mer distanserade från mainstream. Tänk på det innan ni gläds åt detta senaste förslag om inreseförbud.
Citera
Idag, 18:55
  #171
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vem bryr sig om Greta, hon fick sitt rampljus. Nu har miljötänket slappnat av, all hets om elektrifieringstrenden har stagnerat och folk har verkliga problem som ekonomi, krig och annat ttatt bry sig i
Det är bara idioter som går på sån slaskjournalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in