Citat:
Ursprungligen postat av
Matemat1ern
Provar igen då jag inte fick något svar sist.
Har legat på oxy 3-5 dagar i veckan ungefär sen i somras. Haft något uppehåll på 1 vecka osv men nu vill jag sluta helt. Tar i dagsläget tre stycken 80mg utspritt på 3 tillfällen. Smidigaste sättet att trappa ner så jag slipper så mycket avtändning som möjligt. Har tillgång till massa kodeintabletter som är på 30/500mg. Kan även få tag i lyrica men kör helst på kodeinet då jag har det på recept. Viktigt att jag fungerar under tiden så jag kan ta hand om mina barn , sköta jobbet osv
Om du verkligen vill sluta så går det. Några månader på oxy borde gå tämligen smärtfritt om du har tillgång till lyrica. Skaffa en karta med 300 milligrammare och gör dig av med alla opiater/opioider.
Vänta minst 24 timmar eller till att AT-symtomen börjar sätta igång rejält, nysningar, rastlöshet, kallsvettningar osv. Då tar du 300 mg lyrica.
Sen väntar du återigen minst 24 timmar tills du börjar må dåligt igen, helst väntar du 28 timmar. Och sedan upprepar du så tills kartan är slut men längre och längre mellanrum vid varje intag av lyrica. Sen ger du fan i att stoppa i dig mer skit och söker någon slags samtalsterapi och kommer till botten med varför du vill bedöva ditt sinne med så starka substanser. Sen hjälper fysisk aktivitet och bra näringsintag mycket också.
Jag har själv varit ordentligt nere i skiten, var uppe i 280-400 mg oxy innan jag la ner med skiten. Det är svårt men kan gå lätt om man väl bestämmer sig att enough is enough.