Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 13:05
Medlem
LaettMjoelks avatar
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?
Senast redigerad av LaettMjoelk 2024-10-11 kl. 13:11.
Citera
2024-10-11, 13:17
Medlem
Du vet ju själv svaret:

(FB) Har ni också känslan av att Sverige inte längre är Sverige?

"Jag tycker det känns så satans tråkigt att mina barn inte kommer få växa upp i samma typ av samhälle jag fick - utan ett samhälle som är präglat av alla problem invandring fört med sig."
Citera
2024-10-11, 13:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?

Nu gissar jag men det låter som att du kommer från asien.
Om ni kvinnor nu vill ha en massa barn och mannen tycker det räcker med ett eller två så kan ni sen inte gnälla att du får göra alla sysslor hemma då det faktiskt var du som vill ha fler barn.
Gissar också att du sitter med dina vänninor och tjattrar rätt bra så om nu din man väljer att spela dator och du tjattra så är väl det skit samma så länge man gör något man trivs med.

Själv har jag och min sambo valt ett liv utan barn och det är jävligt skönt. Dessutom är vi redan överbefolkade på vår jord så den mår bra om vi kan bli några färre.
Citera
2024-10-11, 13:34
Medlem
Två barn räcker gott och väl då reproduktionsnivån bör ligga på 2.1 barn/kvinna i snitt.

Du kanske bör fråga dig själv varför vi har så många barnlösa kvinnor så får du nog svaret på din fråga.

De som fött barn är inte problemet förstår du väl?

Problemet är att vi har så många ensamma "karriär" kvinnor.

Därför är det inte svenska mäns fel.
Citera
2024-10-11, 13:37
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Det föds inte ”för få” barn.

Tvärtom är överbefolkningen ett problem.
Sluta släpa hit all världens folk så kommer vi hålla oss på precis lagom folkmängd.

Att tro på pyramidspelet att vi behöver bli fler för att ta hand om de äldre, få in mer skatt och likande är något som alla forskare inom alla relevanta områden starkt bestrider som en fungerande strategi.

Vi behöver bli färre, inte fler.
Citera
2024-10-11, 13:38
Medlem
Det föds inte för få barn i Sverige, det föds för många. Framförallt är det för många invånare i Sverige. Sverige var ett betydligt bättre land med 8 miljoner invånare än nu när det närmar sig 11.
Citera
2024-10-11, 13:41
Medlem
perry2s avatar
De kommuner det föds minst barn per Kvinna är rena glesbyggdskommuner ihop med Lund Uppsala o Umeå..universitetsstäder.

"Ju bättre kommun för barn, desto dyrare boende Länsförsäkringars indexranking

När kommunernas placering matchas med bostadspriser på villamarknaden ser man en positiv korrelation – ju bättre placering kommuner har i Länsförsäkringars indexranking ”Bäst att Bo för Barn” desto högre är kvadratmeterpriserna på bostadsmarknaden.

Exempel: En villa på 120 m2 i de 10 bäst placerade kommunerna uppgår i genomsnitt till 4,9 miljoner kronor. Bland de kommuner som placerar sig mellan 281–290, uppgår motsvarande villa till 1,3 miljoner kronor.

-De kommuner som är mest attraktiva för barnfamiljer att bo i har en högre prislapp. Prisbilden kan ses som en sammanfattande pengamässig indikator på boendemiljöns attraktivitet. I den mån man vill bo där det är bäst får man vara beredd att betala för att ta sig över tröskeln alternativt bo på en mindre yta, säger Stefan Westerberg.

"https://www.lansforsakringar.se/skane/privat/om-oss/press-media/pressmeddelanden/526255/

Boende Plats för barn i bostaden. Karriär.. Om många kvinnor doktorerar upp till 35-40 så blir det färre barn i dessa familjer Synd i Umeå Lund Uppsala. Många singelhushåll i våra storstäder prioriterar annat än barn
Citera
2024-10-11, 13:42
Medlem
Citat:

- Kvinnor är kräsna

Sänker kvinnor sina krav på män så skulle det kunna produceras hur mycket ungar som helst. Sverige svämmar över av celibatlevande hanar som det torde vara enkelt att få bullar i ugnarna med.
Citera
2024-10-11, 13:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Man undrar vad TS har varit med om?

Bättre att få 2-3 barn och ha tid för dem.. se till att fritid och studier fungerar bra.
Många boendeorter med Gangland och annat skit gör att föräldrar drar sig för barnaalstrande.

De kommuner som generellt har många barn per kvinna är orter på pendelavstånd från bra arbetsmarknadsregioner, samt bra boende för en familj.

List överbarnafödande per kommun
https://www.mynewsdesk.com/se/dina-f...renden-3327160
Senast redigerad av perry2 2024-10-11 kl. 13:54.
Citera
2024-10-11, 14:01
Avstängd
TS har rätt, svenska män är för lata och bekväma av sig. Egna nöjen går först, dom är omogna och spelar helre dataspel än att umgås med fru och barn.

Jag är en svensk man 49 år. Jag har fyra barn med min filippinska fru. Svenska män måste steppa upp och se till att det föds fler barn. Vill ni att muslimerna ska ta över Sverige?
Citera
2024-10-11, 14:05
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det föds inte ”för få” barn.

Tvärtom är överbefolkningen ett problem.
Sluta släpa hit all världens folk så kommer vi hålla oss på precis lagom folkmängd.

Du gör ett universellt påstående för mänskligheten som helhet som du sedan applicerar på Sverige. Det är intellektuellt ohederligt. Afrika eller länder som Indien har problem med överbefolkning och att det föds för många barn men Sverige har det inte. I Sverige råder motsatt situation: vi har ett problem med att det föds alldeles för få barn.
Citera
2024-10-11, 14:08
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Sänker kvinnor sina krav på män så skulle det kunna produceras hur mycket ungar som helst. Sverige svämmar över av celibatlevande hanar som det torde vara enkelt att få bullar i ugnarna med.

Huruvida män väljer att bli fäder eller ej har ingen större påverkan vågar jag säga. Ett samhälle med 50 män och 100 kvinnor kan producera fler barn än ett samhälle med 100 män och 100 kvinnor.

Men jag håller med Epo om att det inte är nödvändigt med fler barn. Även om jorden kan försörja fler människor lär det inte vara hållbart i längden med en ständigt ökande befolkning. Dessutom värt att påpeka att en mindre befolkning kan leda till bättre levnadsvillkor (se t.ex. samhällsutvecklingen efter digerdöden).

Mitt mål är att avla fram 10 barn innan jag dör i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in