Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 20:11
Medlem
Så jag loggar in med bankid och söker efter att avsluta mitt abonnemang och efter långt sökande så hittar jag att att jag ska maila till info@tele2.se

Så jag mailar dit... och självklart kan mitt mail inte nå fram, jag försöker flera gånger....

Så vet någon hur säger jag upp mitt abonnemang hos Tele2 digitalt? Eller behöver jag gå dit och bajsa i deras lobby?
Citera
2024-10-11, 21:15
Medlem
DieselnDusts avatar
Hur säger jag upp Mitt tele2 abonnemang?
Det går också bra att mejla din uppsägning till tele2-info@tele2.com
Citera
2024-10-11, 21:22
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadNU
Ok! Hoppas det funkar istället för all vilseledande info de har på sin hemsida kring uppsägandet av abonnemang.
Jag googlade avsluta abonnemang tele2 och det det kom upp. Gå in här och läs mer https://www.tele2.se/kundservice/bet...uta-abonnemang

Varsegod.
Citera
2024-10-12, 00:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad, ot raderat.
/Mod
Citera
2024-10-12, 05:38
Medlem
Räcker med att du skickar ett mail. Spelar ingen roll om de svarar eller ens läser mejlet.
Citera
2024-10-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thracezx
Räcker med att du skickar ett mail. Spelar ingen roll om de svarar eller ens läser mejlet.

För att förtydliga din ståndpunkt så är det du förmodligen menar att man juridisikt sett har sagt upp avtalet och att operatören bär ansvaret att mejlet förvanskas / hamnar på villovägar internt eller inte hanteras när det väl är skickat.

I praktiken så spelar det ju dock roll eftersom avtalet löper på och det kommer fortsätta trilla in fakturor om ingen på Tele2 (eller vilket telekom-bolag som helst) behandlar uppsägningen.

Det är bara en allmänt jobbig process och därför tjänar man som regel på att se till att uppsägningen går igenom korrekt från början med flertalet kontakter om man inte får något svar eller en bekräftelse.
Citera
2024-10-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Det är bara en allmänt jobbig process och därför tjänar man som regel på att se till att uppsägningen går igenom korrekt från början med flertalet kontakter om man inte får något svar eller en bekräftelse.

Tele2 och f.d. Comhem är eller var tyvärr exceptionellt jobbiga att ha att göra med när det kommer till uppsägningar. Mejladressen för uppsägning är troligen något de lagt till nyligen för att uppfylla konsumentlagstiftning eller liknande. Tidigare hänvisades man till att ringa ett nummer som alltid hade en timmas telefonkö och inte hade tillbakaringning som alternativ.

Vet företag som fått hota dem med juridiska brev. För min egen del hos Comhem tog det sig inte och fungerade förrän tredje uppsägningen via telefon.

Egentligen är sånt här så genomskinligt och sånt totalt jävla bondfångeri. Man kan ingå avtal med ett enkelt "ja" eller skriva på en enkel process med bank-ID, men att förfråga om att avsluta dem ska vara en exercis i att hoppa hinderbana trots att det kunde vara lika enkelt. Uppenbarligen måste det vara extremt lönsamt att ha det på det viset, annars skulle man inte hålla sig kvar vid systemet med näbbar och klor. Schyst är det ju inte och måste i någon grad sabba företagens rykte.

Enklast juridiskt idag? Jag hade nog filmat när jag lägger ett vykort på brevlådan med uppsägningen, och samtidigt även skicka ett mejl från en stor/seriös mejltjänst som är svår för slutanvändaren att manipulera, t.ex. Gmail eller Outlook, så att mejlet ligger kvar i "skickat" där. Är mycket sannolikt att detta håller i svensk domstol och då kan du bara bestrida vidare fakturor. Ryck såklart ut ditt kabelmodem eller sim-kort eller whatever samtidigt, så du faktiskt slutar använda tjänsten du inte tänker betala för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in