Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 06:28
  #1
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?
Citera
Idag, 06:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?
Ja.
Citera
Idag, 07:20
  #3
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?
Du borde få sparken
Citera
Idag, 08:10
  #4
Medlem
Tveksamt. tänk om du har tappat rösten eller är så sjuk att det gör ont att prata.
Jag tappade rösten nästan helt och det skav i halsen när jag hade covid. jag sjukskrev mig via sms dock.
Citera
Idag, 08:41
  #5
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?


"Imorgon så orkar jag inte jobba..."

Lata personer ska knappast utnyttja sjukskrivning. Det är sådana som förstör för de som verkligen är sjuka.

Väx upp för katten och börja ta ansvar för ditt liv.
Citera
Idag, 09:32
  #6
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?

Ring chefen och säg att du inte orkar jobba där mer

Skämt åsido.

Om du inte orkar jobba är det för att något är fel.

Du kanske inte tycker om jobbet?

Om du byter jobb till ett med högre lön och bättre förutsättningar kanske du orkar jobba varje dag ?

För att det blir kul igen?
Citera
Idag, 09:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?

Orkar inte jobba? bit ihop och gör ditt jobb, hoppas chefen kommer på dig att sjukanmäla sig utan att vara sjuk
Citera
Idag, 09:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"Imorgon så orkar jag inte jobba..."

Lata personer ska knappast utnyttja sjukskrivning. Det är sådana som förstör för de som verkligen är sjuka.

Väx upp för katten och börja ta ansvar för ditt liv.

Han förstör inte ett skit. På en seriös arbetsplats får man bara vara "sjuk" x antal ggr utan intyg, man nyttjar de dagarna hur man vill, och det är lika fel som de som är sjuka.
Citera
Idag, 09:56
  #9
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Orkar inte jobba...jo nog märks det vilken generation som har kommit in på arbetsmarknaden. Näsan i telefonen har de dagarna i ända också.
Citera
Idag, 10:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Jag och min tjej jobbar på samma ställe. Imorgon så orkar jag inte jobba så jag bad min tjej i fredags att sjukskriva mig medan hon var där. Igår så fick jag ett sms från min chef som vill att jag ringer själv på måndag om jag är sjuk. Har arbetsgivare rätt att kräva sån skit?

Såvida du inte är dödssjuk el helt har tappat rösten så är det klart du ska sjukanmäla dig själv
Citera
Idag, 10:59
  #11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Han förstör inte ett skit. På en seriös arbetsplats får man bara vara "sjuk" x antal ggr utan intyg, man nyttjar de dagarna hur man vill, och det är lika fel som de som är sjuka.
Finns inga sådana dagar.
På de flesta arbetsplatser hamnar man i utredning rätt snart om man misstänker fusk.

Orkar inte, vilket jävla skitsnack.
Citera
Idag, 11:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Finns inga sådana dagar.
På de flesta arbetsplatser hamnar man i utredning rätt snart om man misstänker fusk.

Orkar inte, vilket jävla skitsnack.

Menar att man "får" vara sjuk utan intyg ett par gånger per år. Så de som är hemma förstör lika mycket som de som är sjuka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in