Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 13:29
  #13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Länken ÄR till en textartikel, men bläddrar du ner någon sida så kommer du till filmen med Kaku om kvantdatorer, med alla reklamavbrotten.
Nej! Det gör jag inte. Söker jag efter Kaku på sidan hittar den inget sånt heller. Quantum finns men inte computer.
Men det hade väl varit smartast att länka till filmen direkt.
Citera
Idag, 13:30
  #14
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Det är den jag använder och gjort i flera år nu med. Tar bort det mesta, inte allt men tillräckligt för att det ska gå att använda internet....

För mig tar den bort allt förutom sponsrade inslag i själva videon, dom kan man nog inte få väck.
Citera
Idag, 13:34
  #15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej! Det gör jag inte. Söker jag efter Kaku på sidan hittar den inget sånt heller. Quantum finns men inte computer.
Men det hade väl varit smartast att länka till filmen direkt.
Jag skulle länka direkt till filmen om jag kunde, men i detta fall verkar det inte gå.

Men visst, filmen kommer nog inte upp om man har ett reklamfilter på...
Citera
Idag, 13:36
  #16
Medlem
Ibland undrar man om reklamerna ens är för att sälja eller framhäva något, (ibland för propaganda helt klart), eller också kanske för att några rika google-troll med någon "ha ha! - fick er att slösa tid och kolla på reklam igen"-mentalitet för sig...

För fan, som i spelet jag kör med valfri reklam för extra resurser efter en match eller något.

- 99% av spelen minst är/verkar ju helt efterblivet urusla som det görs "reklam" för, och ofta om och om igen samma absoluta skräp till den grad att man undrar om det ens är reklam eller bara en trollig "in your face"-grej betalat och klart av någon rik stolle som bara försöker störa folk genom att kasta skräp rätt ut genom folks skärmar.
Citera
Idag, 13:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
För mig tar den bort allt förutom sponsrade inslag i själva videon, dom kan man nog inte få väck.
Nä men sånt är mer ok..det kan man spola fram på t.ex. youtube om inte annat.

Är det sponsorer i sportevent t.ex. så är det vad det är..

Men streams, lyckas brave inte riktigt blocka alltid heller, kommer ofta upp en ny tab när jag försöker streama ufc när man trycker play på olika streamsidors spelare.

Men man vet att första två försöken så kommer det upp en ny tab på vissa sidor, och tredje så startas streamen... Inga problem mao när man lärt sig det och webbläsaren i de flesta fall gör vad den ska..
Citera
Idag, 16:06
  #18
Medlem
AnonymStammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
För mig tar den bort allt förutom sponsrade inslag i själva videon, dom kan man nog inte få väck.

https://chromewebstore.google.com/de...dhchncahnbgone
Citera
Idag, 17:02
  #19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det är samma på "vanlig" TV, nu för tiden. Du kan inte se på dumburken utan att nära nog få hjärnsläpp! De lägger in mer och mer reklam och även alla dessa "programmet presenteras av", som bara blir fler och fler och som enkom är (smyg)reklam, det med. Att sedan kanalerna samarbetar och har samma körtider för reklamavbrotten gör det än mer enerverande då du ej kan byta kanal under tiden reklamen fortgår för de flesta visar reklam samtidigt, i realtid... Detta gäller Norge, men är väl samma i Sverige, förmodar jag?
Citera
Idag, 17:32
  #20
Medlem
galts avatar
Hela videon är reklam.
Den är hostad på https://info.connatix.com/

"Connatix is a video technology platform built for publishers and advertisers. We believe in the power of engaging content and are on a mission to help publishers deliver successful video experiences."

Som nämnts i tråden så behöver ublock inaktiveras för att videon ska dyka upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in