Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Idag, 17:45
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Jag skulle bli sugen att repa deras bilar med nyckeln varje gång. Fast det skulle vara ganska uppenbart vem som gjort det och då skulle minsann polisen komma på under fem minuter. Så låsanordningen verkar vara ett bättre alternativ. Fast den måste ju förankras i marken annars flyttas eller stjäls den bara. Det lär väl knappast vara tillåtet att borra hål i parkeringsplatsen.

Varför tror du Hassan Abdi Ali&Fatima eller Gunborg Eva-Stina och Lena nämnvärt skulle bry sig om repor på arbetsgivarens bil?
Du tror väl knappast att de kör sina privatfordon i tjänst?

Nej bästa tipset är ju att göra parkeringen obrukbar för andra på något för innehavaren enkelt sätt.
Typ låsbom.
Alternativ blockera tjuvparkerarens bil och låta denna vänta om responsen från kommun/företag att deras anställda parkerar på privat plats är svag.
Citera
Idag, 17:49
  #38
Medlem
Parkera bakom bilen som stulit din plats, stoppa in 3-4 bananer i avgasröret på tjuvens bil.
Citera
Idag, 17:53
  #39
Medlem
feemaxxxs avatar
Först och främst ska du kontakta uthyraren av parkeringsplatsen och skildra problemet. En möjlighet är att de anlitar ett parkeringbolag som sköter det.

https://lawline.se/answers/kan-marka...ngsovervakning

Om det inte finns något intresse från uthyrarens sida att vidta åtgärder, så försök få tilstånd till att själv få vidta åtgärder (låsmöjligheter, leja parkeringbolag) osv. Om du börjar själv sätter upp bom eller liknande så kan det hända att du uppsagd och måste återställa parkeringsplatsen.

Om företaget som gör det har Facebook kan du fota bilen (med företagsnamn) och posta på deras hemsida " kan XZ Hemtjänst sluta att olovligen parkera på min parkeringsplats.... " Om det finns en lokaltidning så kan du ta kontakt med dem. Har de lite att göra kanske de gör en litet snyftrepotage "XZ Hemtjänst parkerar vilt, Nefes en av de drabbade"
Citera
Idag, 17:55
  #40
Medlem
Bli parkeringsvagt i en månad eller på din semester och följ efter deras bilar när de startar sin dag.

Eller muta någon p-vagt till att komma förbi.
Citera
Idag, 18:11
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nästa gång det står någon där, parkera precis bakom så de inte kommer iväg. Säg "jag ska bara" och gå in en halvtimme.

Skadegörelse kan också vara ett alternativ. Om bilar som ställer sig där alltid blir av med en backspegel kanske de lär sig.

Tyvärr är det småsvårt att komma på en laglig och effektiv lösning.

This!
Enda som inte kommer ge dig rättsliga efterspel. Parkera in dom och flytta inte på dig när de vill åka
Citera
Idag, 18:12
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Ring polisen anonymt och säg att du såg bilföraren hålla på med ett vapen inne i bilen när han parkerat.

Skicka du ett anonymt tips till soc om att bilen setts leverera sprit till minderåriga.

Tipsa polisen om att bilen hämtat upp prostituerade.

Maila en skola om att du set bilen locka in småpojkar efter skolans slut.

Vänta tills bilen lämnar platsen och ring sedan 112 ovh säg att du befarar att föraren är berusad.


Sätten är många, bara fantasin sätter gränser.

Hur får detta personerna till att sluta parkera på TS plats?
Citera
Idag, 18:36
  #43
Medlem
Chrinolinas avatar
Kontakta kommunen, och säg att brukaren får skaffa parkering. Kommunen betalar så klart. Det borde fungera.
Citera
Idag, 18:43
  #44
Medlem
CalleG16s avatar
Placera ut spanska ryttare på din parkering.

EDIT: Det heter fotanglar.
Citera
Idag, 18:53
  #45
Medlem
Jag har en polare som var i en liknade situation för ca 10år sen.

Han tryckte upp klisterlappar med texten "Felparkerad! Detta är en privat parkeringsplats!".
Grejen är att det var ganska starkt klister och så satte han den mitt på vindrutan.

Va så jävla kul att se folk komma stå och jobba med att få bort lappen.
Citera
Idag, 18:54
  #46
Medlem
ironmanfists avatar
Personalen kommer inte göra något. Utan det är chefen på företaget och jag försökt nå och berätta läget.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in