Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 17:14
  #1
Medlem
Blev kroppsvisiterad av snuten och intagen på pisse, under kroppsvisitationen frågade jag om jag var misstänkt för något och då svarade snuten att jag inte var det???

Sen tog dem in mig på pisse oxå eftersom dem "upplevde mig som narkotika påverkad", när jag frågade varför jag upplevdes som det sa dem att dem inte hade något svar på den frågan och att snuten som misstänkte mig inte var där.

När jag bad om att få snacka med snuten som misstänkte mig eftersom jag ville veta varför han upplevde mig som narkotika påverkad så vägrade dem låta mig snacka med han.

Dem vägrade även att ge information om vem det var.

Fyfan alltså.
Citera
Idag, 17:21
  #2
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombmannen60
Blev kroppsvisiterad av snuten och intagen på pisse, under kroppsvisitationen frågade jag om jag var misstänkt för något och då svarade snuten att jag inte var det???

Sen tog dem in mig på pisse oxå eftersom dem "upplevde mig som narkotika påverkad", när jag frågade varför jag upplevdes som det sa dem att dem inte hade något svar på den frågan och att snuten som misstänkte mig inte var där.

När jag bad om att få snacka med snuten som misstänkte mig eftersom jag ville veta varför han upplevde mig som narkotika påverkad så vägrade dem låta mig snacka med han.

Dem vägrade även att ge information om vem det var.

Fyfan alltså.
Nej, de har inte brytit mot lagen. En polis misstänkte att du kunde vara narkotikapåverkad och därför så togs du in.

De har ingen skyldighet att upplysa dig om vilken polis som fattade misstanke.

Var du påverkad eller var du oskyldig?
Citera
Idag, 17:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombmannen60
Blev kroppsvisiterad av snuten och intagen på pisse, under kroppsvisitationen frågade jag om jag var misstänkt för något och då svarade snuten att jag inte var det???

Sen tog dem in mig på pisse oxå eftersom dem "upplevde mig som narkotika påverkad", när jag frågade varför jag upplevdes som det sa dem att dem inte hade något svar på den frågan och att snuten som misstänkte mig inte var där.

När jag bad om att få snacka med snuten som misstänkte mig eftersom jag ville veta varför han upplevde mig som narkotika påverkad så vägrade dem låta mig snacka med han.

Dem vägrade även att ge information om vem det var.

Fyfan alltså.

Du kan nog utgå från att snuten följer lagen.

Att plocka in dig och hantera ditt piss är det ingen som gör för att det är roligt, förstår du.
Citera
Idag, 17:30
  #4
Medlem
Det krävs misstanke för narkotikabrott för att polisen ska ta in dig på pissprov.
Citera
Idag, 17:32
  #5
Medlem
Glostrups avatar
Du var uppenbarligen misstänkt för att vara påverkad av droger, eftersom du fick lämna urinprov.

Var du påverkad av droger? Varför ville du veta exakt vilken polis som misstänkte det? Och varför ville du snacka med den polisen?

Måste säga att det låter som att polisen gjorde en helt oklanderlig bedömning i det här fallet, du verkar ju faktiskt bete dig som en pundare.
Citera
Idag, 17:33
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Du kan läsa mer om det här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kroppsvisitation

Citat:
Enligt 2 kap 6 § regeringsformen är det en grundläggande fri- och rättighet för svenska medborgare att vara skyddad mot kroppsliga ingrepp som kroppsvisitation.[2] Detsamma gäller utlänningar som vistas i Sverige. Undantag från skyddet mot kroppsvisitation finns i olika lagar.

Men en massa undantag finns...

Citat:
Enligt smittskyddslagen (2004:168) kan person, som ska isolera enligt 1 eller 3 §§, kroppsvisiteras för kontroll av att den isolerade inte bär på sig:[20]

narkotika, alkoholhaltiga drycker, andra berusningsmedel eller sådana varor som omfattas av lagen (1999:42) om förbud mot vissa hälsofarliga varor

Citat:
Enligt 2 kap 32 § ordningslagen (1993:1617) får en polisman genomföra kroppsvisitation vid en offentlig tillställning eller en allmän sammankomst för att söka efter spritdrycker, vin eller starköl. Kroppsvisitation får vidtas endast om det finns anledning att anta att den som skall visiteras medför sådana drycker till tillställningen
Citera
Idag, 18:00
  #7
Medlem
Gosifs avatar
Bättre TS inte beter sig misstänksamt. Polisen får visitera dig om det finns någon misstanke. Var det förresten i en visitationszon?
Citera
Idag, 18:00
  #8
Medlem
Sverige håller på att bli en polisstat. Var glad att du inte fick en batong i stjärten.
Citera
Idag, 18:22
  #9
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Sverige håller på att bli en polisstat. Var glad att du inte fick en batong i stjärten.
Polisen har alltid fått visitera suspekta individer. Dvs individer som misstänks för lagbrott.

Det är helt normalt förfarande och normen i alla länder i princip.
Citera
Idag, 18:22
  #10
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombmannen60
Blev kroppsvisiterad av snuten och intagen på pisse, under kroppsvisitationen frågade jag om jag var misstänkt för något och då svarade snuten att jag inte var det???

Sen tog dem in mig på pisse oxå eftersom dem "upplevde mig som narkotika påverkad", när jag frågade varför jag upplevdes som det sa dem att dem inte hade något svar på den frågan och att snuten som misstänkte mig inte var där.

När jag bad om att få snacka med snuten som misstänkte mig eftersom jag ville veta varför han upplevde mig som narkotika påverkad så vägrade dem låta mig snacka med han.

Dem vägrade även att ge information om vem det var.

Fyfan alltså.
Det går ju inte att snacka med ngn som inte är där?
varför tog dom in dig? Om du gissar så har du kanske svaret på den frågan själv?
Gissa får jag höra.
Har du varit i kontakt med polisen förut eller var du på väg hem från Pingstkyrkan efter att ga deltagit i ett möte med Afrikas vänner?
Citera
Idag, 18:35
  #11
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej, de har inte brytit mot lagen. En polis misstänkte att du kunde vara narkotikapåverkad och därför så togs du in.
Nu säger ju TS att de sa att han inte var misstänkt för något, så något har de ju gjort fel.


Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Du kan nog utgå från att snuten följer lagen.

Att plocka in dig och hantera ditt piss är det ingen som gör för att det är roligt, förstår du.
Polisen tänjer rätt regelbundet på lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Polisen har alltid fått visitera suspekta individer. Dvs individer som misstänks för lagbrott.
Polisen har inte rätt att visitera dig bara för att du uppfattar dig som lite suspekt. Det krävs mer konkret misstanke än så.
__________________
Senast redigerad av SvenHelsing Idag kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in