Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-10-15, 14:19
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Vad menar du med "matkasse invandrarmat"?
ja, det är ju mest invandramat som jag ser det, visst en del är bra, men i stort är deras lågprissortiment inte jämförbart med svenska matvaror.
Citera
2024-10-16, 00:50
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMSH
Många som gissar i den här tråden.
Har inte sett nån källa på de sidor jag skrollade igenom.

Men min egna källa är att jag har appen Matpriskollen på mobilen och söker jag efter ICA-butiker får jag upp de 30 närmsta där den längst bort är 9.1 km.

Känns väldigt orimligt att alla de ”25-30” du nämner ligger nära mig.
Snarare kanske 25-30 butiker som INTE är med i appen?
.
Jag gissade eftersom jag har en uppgift om att det bara är med 4 ICA Maxi och trodde att det då rimligtvis borde vara 25-30 för alla butikskategorier.
Kollar nu själv på butiker och får upp en massa ICA-butiker där jag kan se priserna. Å alla mina ICA-butiker är med där jag bor
Nä du har nog rätt det måste vara hundratals ICA-butiker som är med
------------
Men jag vet att matpriskollen tycker att de har ett väldigt få från ICA som är kunder till Matpriskollen. Det kan ju iofs innebära flera hundra då ICA har över 1000 butiker.
Så rubriken på tråden är fel - det borde stå enskilda ICA-butiker ratar matpriskollen vilket vi ine kan utesluta att andra kedjor också gör..
Citera
2024-10-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Märkligt att 3 olika ica på min lista har samma text. Det är centralt styrt förstås och det har de gått ut med tidigare också.
Vilken text är densamma?
Citera
2024-10-16, 15:16
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Vilken text är densamma?
Det som är förklarat i tråden massor med ggr, det som står innan Matkollen manuellt hunnit lägga in erbjudandena.

Gå in måndag morgon och läs.
Citera
2024-10-17, 17:33
Medlem
Citat:
Det som är förklarat i tråden massor med ggr, det som står innan Matkollen manuellt hunnit lägga in erbjudandena.

Gå in måndag morgon och läs.
Jag menar blott; då är det inte så märkligt alls.
Citera
2024-10-21, 14:44
Avstängd
Gosifs avatar
Ica är ingen bra butik längre då dom har dyrare varor över lag.
Citera
2024-11-05, 01:08
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
ja, det är ju mest invandramat som jag ser det, visst en del är bra, men i stort är deras lågprissortiment inte jämförbart med svenska matvaror.

Jag tror att du blandar ihop Lidl:s produkter med Hemköps Eldorado...

Vad är det för Lidl-produkter du tänker på?

Lidl har blivit en vanlig Svennebutik på senare år. Det är inte många tyska produkter kvar. Inte ens den tyska yoghurten är kvar.

Och av specialveckorna, är det egentligen bara den Finska veckan, jag skulle klassa som invandraranpassad. Och möjligen Balkanveckan...

Den här specialveckan innehåller:

https://archive.is/zlNL3

Citat:
Präst® DELUXE Lagrad i 30 mån
Bresaola della Valtellina
Parmesan- & tryffelsås
Torkad karljohanssvamp
Lufttorkad skinka

Inte direkt invandrarmat...
Citera
2024-11-05, 01:21
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ica är ingen bra butik längre då dom har dyrare varor över lag.

Det beror på... Främst på storleken på Ica:n.

Min egen bedömning är att Ica MAXI är billigare och har ett betydligt bättre sortiment än Hemköp och "Stora" Willy:s. För att inte tala om Willy:s Hemma... Eller Coop... Eller City Gross...

Men det finns givetvis några väldigt dyra Ica Nära med dåligt sortiment...
Citera
2024-11-05, 01:31
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Det är bara invandrare som handlar på lidl och sortimentet är därefter. Även om man släppte loss en flock grisar i butiken skulle "maten" vara orörd.

Men det beror ju på att du bor i ett särskilt utsatt område...

Eller möjligen handlar du på Lidl i ett stort shoppingcenter i en storstad.

I min stad finns det inget shoppingcenter. Istället storhandlar befolkningen i två "strip malls" som ligger lite utanför centrum. Den har Ica som ankarbutik och den andra Lidl. Det i princip samma sociala strata som handlar på Ica och Lidl. Möjligen är det fler barnfamiljer på Ica. Invandrarna hänger i Hemköp i centrum.
Citera
2024-11-14, 07:40
Medlem
ICA är alltid dyrast utan undantag!
Citera
2024-11-19, 21:21
Medlem
krakkans avatar
ICA har hybris.
Tar en krona mindre än skräpet och utser som vinnare. Detta trots palmolja och E ämnen ifrån fjärde världen. Men de skäms inte. De har livnärt sig på leverantörer och hugger dem tillbaka i ryggen. Bojkotta ICA och deras pajas-politik.
Bit inte den hand som föder dig. Karma skall verka! No more ICA!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in