Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-14, 09:04
  #1
Medlem
PalmeKillers avatar
När kom polisen på besök vid källainbrottet? Det fanns massor med spår. Men en värdelös bok som innehåller bacon , då ringer man in Hans Holmé själv som spaningsledare och Ebbe Carlsson få fria händer att privatspanna.

Klockan 09 på måndagsmorgonen börjar rättegången mot koranbrännaren Rasmus Paludan.

Tidigare på morgonen hittades en koran med bacon utanför rättsalen.


En koran med bacon hittades vid Malmö tingsrätt på måndagsmorgonen, rapporterar TV4 Nyheterna.

Polisen ryckte ut till platsen strax efter klockan 07.30 och omhändertog föremålet.

– Händelsen rubriceras om hets mot folkgrupp, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson till tv-kanalen.


https://www.expressen.se/nyheter/sve...lmo-tingsratt/
__________________
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-10-14 kl. 09:08.
Citera
2024-10-14, 09:11
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Hets mot folkgrupp. Bacon och en bok 😂
Citera
2024-10-14, 09:39
  #3
Medlem
Jävla pajas lag
Citera
2024-10-14, 09:41
  #4
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hets mot folkgrupp. Bacon och en bok 😂

Kan en bok vara hetsad? Kan man ringa 11414 och kolla? Tänk om man råkar lägga ett paket bacon på kokboken idag 😈👺🤷‍♂️


Känns som muslimerna själva har stickat denna offerkofta …
Citera
2024-10-14, 09:56
  #5
Medlem
Impudicuss avatar
Detta var något av det sjukaste jag läst på länge. En skiva kött på en bok skulle alltså vara hets mot folkgrupp?

Hur kan en bok vara en folkgrupp?
Hur kan bacon vara hets?

Ska jag anmäla COOP när jag handlar i dag om jag ser bacon (som ju uppenbarligen kan vara hets mot folkgrupp) i deras kyldisk?

Om jag antar att det är den kränkta "folkgruppen" muslimer som blir utsatt för hets om de ser bacon på en sagobok:
- En religion är för bövelen ingen folkgrupp.
- Då är ju även, per definition, svensk jämlikhetslagstiftning hets mot samma folkgrupp.
- Barnkonventionen måste betecknas som hets mot denna folkgrupp.
- Religionsfriheten, en del av vår grundlag, ska bedömas som hets mot folkgrupp.

Sverige har blivit ett sjukt land. Kan ingen stoppa denna dårskap?
Citera
2024-10-14, 10:19
  #6
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Varför ska man besudla det heliga bacon med islam?
Citera
2024-10-14, 10:28
  #7
Medlem
Iwasbanned2s avatar
"Polisen ryckte ut till platsen strax efter klockan 07.30 och omhändertog föremålet."

Som att det var någon jävla sprängladdning. Skulle jag berätta det för någon skulle dom inte ens tro på det. Dåligt skämt typ.
Citera
2024-10-14, 10:45
  #8
Medlem
Nu måste polisen släppa allt har för händer och jaga denne fruktansvärde brottsling som gjort detta.
Citera
2024-10-14, 11:54
  #9
Medlem
Vilken tur att polisen ryckte ut för att avlägsna det besudlade heliga föremålet! Sådana brunblå hemskheter kan vi inte acceptera. Hets mot folkgrupp anmälan är upprättad, förstås. Nu kan vi andas ut, denna provokation hade ju kunnat föranleda nationella kravaller med döda, skadade och hundratals brinnande bilar. En fullt förståelig reaktion på något så kränkande. Hela skulden ligger här på koranbesudlaren. Kriminalisera mera!

Skämt åsido så jag jag faktiskt en koran hemma. Den har jag kilat in för att täppa till ett hål i väggen. Den gick sönder en aning när jag tryckte in den och då hålet är precis bredvid spisen så kan det ha skvätt baconfett på den vid några tillfällen. Fantastiskt användbar bok.
Citera
2024-10-14, 13:15
  #10
Medlem
Minns att Annika Lantz använde bacon som trosskydd, i ljuset av det är det ju högst normalt att använda bacon som bokmärke.

Det kan ju också vara att nån muslim har börjat tänka lite, lite själv;
baconet i boken är en strimma av trots.
Citera
2024-10-14, 13:21
  #11
Medlem
senhackarens avatar
Någon berusad SD:are som varit igång?
Citera
2024-10-14, 13:27
  #12
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
"Polisen ryckte ut till platsen strax efter klockan 07.30 och omhändertog föremålet."

Som att det var någon jävla sprängladdning. Skulle jag berätta det för någon skulle dom inte ens tro på det. Dåligt skämt typ.
Åjo, så fort fredens religion är under hot så tjuter det stora larmet och polisen går upp i stabsläge.

"Hets mot folkgrupp"... Nu tar dom i så att det kom bajs i byxan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in