2024-10-16, 18:05
Medlem
Jag har lyssnat på inslaen och det enda som upprörde mig var försöket att skuldbelägga anorektikern för att inte betala skatt. Jävla sätt, vem av damerna yttrade detta???
Citera
2024-10-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag har lyssnat på inslaen och det enda som upprörde mig var försöket att skuldbelägga anorektikern för att inte betala skatt. Jävla sätt, vem av damerna yttrade detta???
Tror det är M
Citera
2024-10-16, 19:31
Medlem
bearss avatar
På tiden.
Citera
2024-10-16, 19:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Psykpatienter är de allra mest sårbara men ocskå överjävligaste att ha och göra med. Samt att det inte finns läkemedel som permanent botar svåra psykiatriska sjukdomar. På något sätt kan jag nästan förstå föraktet ibland, när människor inte är
vid sina sinnens fulla bruk eller enligt norm.

Däremot, ja, deras chef bör ha märkt och omplacerat dem. Trots allt måste man bete sig värdigt mot sina medmänniskor.

Psykiatri är ju svårt så sätt eftersom du inte kan laga människor på samma sätt som du lagar ett brutet ben tyvärr. Jag hopppas verkligen att det forskas mycket om
hjärnans sjukdomar för att förhindra allt detta lidande.

Det går faktiskt att bota de flesta psykiska åkommerna, och där är det så lite medicin som möjligt det gäller.

http://www.verbindendsprekenmetpsych...e_approach.pdf
Citera
2024-10-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Om det är någonstans i vården bemötande är viktigt så är det för dem som lider av psykiatriska sjukdomar. Det är självklart att det går att få fram motiverade läkare i psykiatrin. Bekräftelse, bra chefsstöd, marknadsmässig lön och bra stödfunktioner krävs. Sahlgrenska ska straffas för att man låtit de här störda individerna härja med samhällets svaga.

Jag hinner inte lyssna på allt, men att smeka borderline medhårs hela tiden är inte heller en framkomlig väg. Du kan vara hur förstående som helst och de kommer ändå gå bananas när du gjort din bedömning och dela in personalen i de goda och de onda. Läkarna är inte där för att göra alla nöjda och glada, de är där för en medicinsk bedömning.

Sedan skrev någon om anorektikern. Min gissning är att det som lagts fram i inspelningen är delar av samtalet där vi inte fått höra bakgrunden. Om detta med anorektikern som inte betalat skatt, ska vi gissa på att hon själv gjort gällande att hon minsann betalat skatt och har rätt till ditten och datten kort före läkaren utmanar detta och säger att hon knappast bidragit när hon suttit hemma och svält sig själv istället för att gå och jobba.

Lite piska och lite morot, mycket av lågfungerande personlighetsstörda människor behöver en piska så att de inte får sitt orimliga beteende bekräftat och förstärkt. En del gör sig själva helt omyndigförklarade för att alla runtomkring tycker de behöver så mycket hjälp.

Sen är det såklart viktigt som läkare att hela tiden vara korrekt, det lilla jag hörde lät som att personen i fråga inte behärskade svenska språket fullt ut vilket gjorde att det blev lite tokigt i vad hon menade.
Citera
2024-10-16, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Läkaren säger: såhär gör man när man tar livet av sig.

Sedan säger hon, du kan gå hem.

Fruktansvärt.
Helt vanliga människor som beter sig som vänner/medmänniskor kan göra tusen ggr mer nytta än psykiatrin.
Psykiatrin är en stor scam.
En ideologi där psykopater; de sjukaste och mest störda människor som finns stämplas som friska och normala, och empatiska och intelligenta människor stämplas med diverse diagnoser och ges droger för att maskera sina högst rättfärdigade känslor av att ha blivit diskriminerade/våldtagna/misshandlade/mobbade osv.

Jag vet en skolpsykolog som är psykopat, en doktor i psykologi som är psykopat och en tredje psykolog som är ett sexuellt rovdjur och dömts för våldtäkt på minderåriga klienter.

Folk som vill bli psykiatriker och psykologer är narcissister.
Lär känna några stycken själva.
Citera
2024-10-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det går faktiskt att bota de flesta psykiska åkommerna, och där är det så lite medicin som möjligt det gäller.

http://www.verbindendsprekenmetpsych...e_approach.pdf
Jaså? Det tror jag inte på.
Citera
2024-10-16, 21:07
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jaså? Det tror jag inte på.

Jag antar att du gjorde värsta efterforskningen på ämnet.

Här är ett exempel på hur dålig bevisbörda psykiatrin har för sina mediciner: https://www.youtube.com/watch?v=d65J...IgZ8O2dHpzY2hl

Studien i fråga: https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0
Citera
2024-10-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Jag hinner inte lyssna på allt, men att smeka borderline medhårs hela tiden är inte heller en framkomlig väg. Du kan vara hur förstående som helst och de kommer ändå gå bananas när du gjort din bedömning och dela in personalen i de goda och de onda. Läkarna är inte där för att göra alla nöjda och glada, de är där för en medicinsk bedömning.

Sedan skrev någon om anorektikern. Min gissning är att det som lagts fram i inspelningen är delar av samtalet där vi inte fått höra bakgrunden. Om detta med anorektikern som inte betalat skatt, ska vi gissa på att hon själv gjort gällande att hon minsann betalat skatt och har rätt till ditten och datten kort före läkaren utmanar detta och säger att hon knappast bidragit när hon suttit hemma och svält sig själv istället för att gå och jobba.

Lite piska och lite morot, mycket av lågfungerande personlighetsstörda människor behöver en piska så att de inte får sitt orimliga beteende bekräftat och förstärkt. En del gör sig själva helt omyndigförklarade för att alla runtomkring tycker de behöver så mycket hjälp.

Sen är det såklart viktigt som läkare att hela tiden vara korrekt, det lilla jag hörde lät som att personen i fråga inte behärskade svenska språket fullt ut vilket gjorde att det blev lite tokigt i vad hon menade.

Ironiskt nog så är du den enda här som beter dig som stereotypen som du själv målar upp. Håll bara käften och sluta upp med att uttala dig om saker som du inte begriper.
Citera
2024-10-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Helt vanliga människor som beter sig som vänner/medmänniskor kan göra tusen ggr mer nytta än psykiatrin.
En ideologi där psykopater; de sjukaste och mest störda människor som finns stämplas som friska och normala, och empatiska och intelligenta människor stämplas med diverse diagnoser och ges droger för att maskera sina högst rättfärdigade känslor av att ha blivit diskriminerade/våldtagna/misshandlade/mobbade osv.

Jag vet en skolpsykolog som är psykopat, en doktor i psykologi som är psykopat och en tredje psykolog som är ett sexuellt rovdjur och dömts för våldtäkt på minderåriga klienter.

Skriver under på vartenda ord. Hamnar du inom psykiatrin blir du skadad på ett el annat sätt
Psykopater dras dit (läkare vårdare ssk mfl) som flugor till en sockerbit
Senast redigerad av popll 2024-10-16 kl. 21:15.
Citera
2024-10-16, 21:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Yrket är verkligen smockfullt med personer som DR. Ellie

https://www.youtube.com/watch?v=d65J...VmZiBtb3JuaW5n
Citera
2024-10-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananastyle
Det var på tiden, milt utryck. Ett under att de ändå lyckats komma undan fram tills nu.

Verksamhetschefen verkar ha sovit under en sten. -”Vi har inte haft kännedom kring deras arbetssätt”, nä tjena! Det har pågått under otroligt många år. Men haft sina närmaste chefer som fått försvarat deras handlingar som om de anställts som deras advokater.

Läkare nr 1: *nn* *lucy (tidigare *samrisson)
* = A

Läkare nr 2: M*rin* Kirillov*
* = a

Om dessa namn stämmer så är läkarna 65 respektive 64 år gamla. Då får vi helt enkelt hoppas att de snart går i pension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in