2024-10-14, 10:36
Medlem
Göteborg: På Sahlgrenska universitetssjukhuset har två överläkare inom vuxenpsykiatrin stängts av från jobbet. Enligt en granskning av p1-programmet Kaliber ska de både ha haft ett kränkande patientbemötande och skrivit ut självmordsbenägna patienter för tidigt.

Två läkare i psykiatrin avstängda efter granskning

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/t...e-592031b335bf

identifiera dessa 2 LÄKARE tack !
Citera
2024-10-14, 10:58
Medlem
efedrinkungens avatar
Lyssna på Kaliber..
https://sverigesradio.se/avsnitt/hot...utenpsykiatrin

Det låter som en av läkarna är ryska eller polska.
Servicegrad noll, precis som det brukar vara i gamla öststaterna...
Citera
2024-10-14, 11:45
Medlem
Phiplexas avatar
Har en vän som också varit inlagd på SU och som drabbades av en pensionsmässig äldre kvinnlig läkare med utländsk brytning, som var både otrevlig och inte lyssnade varken på min vän eller mig. Gjorde också en inspelning för dokumentation. Jämför jag läkaren röst i min inspelning och i Kalibers program är jag övertygad att läkaren måste vara *nn* *lucy. Där asterisken är alfabetets första bokstav.
Citera
2024-10-14, 12:15
Medlem
Har lyssnat igenom snabbt via snabbspolning så har säkert missat en del men är rätt säker på vem den första läkaren är då jag själv legat inlagd där.
Tyckte ändå det gick hyfsat okej när jag var inlagd där (mycket bättre än jämfört med öppen-psykiatrin) men tror denna läkaren var delvis ledig då jag vill minnas att jag bara hade ett möte med henne.
Fick inte höra något nedsättande från henne själv men kan intyga att jag hört om nolltolerans mot självskadebeteende av andra patienter (vilket jag tyckte var lite konstigt) och att många verkade bli utskrivna snabbt (omöjligt att veta om det var på eget bevåg dock).

Att bli missförstod på något sätt och vis verkar dock nästan vara standard inom psykiatrin oavsett var. Att bli väckt tidigt (mellan kl7-8) skedde nästan alltid och verkade vara en strategi för att se till att patienterna fixar sin "sömnhygien" vilket kanske inte är det mest trevliga när man fått en massa nya mediciner som gör en extremt trött men det är inget jag hade klagat över.
Citera
2024-10-14, 12:21
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamienHell
Göteborg: På Sahlgrenska universitetssjukhuset har två överläkare inom vuxenpsykiatrin stängts av från jobbet. Enligt en granskning av p1-programmet Kaliber ska de både ha haft ett kränkande patientbemötande och skrivit ut självmordsbenägna patienter för tidigt.

Två läkare i psykiatrin avstängda efter granskning

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/t...e-592031b335bf

identifiera dessa 2 LÄKARE tack !

Läkaren säger: såhär gör man när man tar livet av sig.

Sedan säger hon, du kan gå hem.

Fruktansvärt.
Citera
2024-10-14, 12:29
Det var på tiden, milt utryck. Ett under att de ändå lyckats komma undan fram tills nu.

Verksamhetschefen verkar ha sovit under en sten. -”Vi har inte haft kännedom kring deras arbetssätt”, nä tjena! Det har pågått under otroligt många år. Men haft sina närmaste chefer som fått försvarat deras handlingar som om de anställts som deras advokater.

Läkare nr 1: *nn* *lucy (tidigare *samrisson)
* = A

Läkare nr 2: M*rin* Kirillov*
* = a
Citera
2024-10-14, 12:46
Medlem
Varför jobbar ens så olämpliga personer med psykiatri om de helt uppenbart inte är lämpliga för sådant arbete? Mitt rövhål hade gjort ett bättre jobb som läkare än dessa stolpskott.
Citera
2024-10-14, 12:48
Avstängd
Manginazs avatar
@nn är 65 år, den generationen har generellt en väldigt cementerad världsbild och lider ofta av narcissistisk läggning, vidrigt med dåliga läkare.
Citera
2024-10-14, 13:05
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiplexa
Har en vän som också varit inlagd på SU och som drabbades av en pensionsmässig äldre kvinnlig läkare med utländsk brytning, som var både otrevlig och inte lyssnade varken på min vän eller mig. Gjorde också en inspelning för dokumentation. Jämför jag läkaren röst i min inspelning och i Kalibers program är jag övertygad att läkaren måste vara *nn* *lucy. Där asterisken är alfabetets första bokstav.

Den damen måste vara pensionerad vid det här laget. Säkert + 70
Citera
2024-10-14, 13:15
A är 65 år, M är 64 år.

M*rin* har tydligen nyss sagt upp sig själv. Må A göra detsamma.
(*= a)
Citera
2024-10-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Varför jobbar ens så olämpliga personer med psykiatri om de helt uppenbart inte är lämpliga för sådant arbete? Mitt rövhål hade gjort ett bättre jobb som läkare än dessa stolpskott.

Det är inte ovanligt att både läkare och psykologer inom psykiatrin i Göteborg beter sig sådär. Har själv haft med M att göra och det var långt ifrån det värsta jag har varit med om. Detta till trots att hon bröt mot lagen i sin vård av mig och jag fick lov att hota henne med polis. Kan f.ö gå i god för att hon gärna skriker på patienter, så också på mig.
Citera
2024-10-14, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av bananastyle
A är 65 år, M är 64 år.

M*rin* har tydligen nyss sagt upp sig själv. Må A göra detsamma.
(*= a)

Många slutar på sjukhus och startar egen praktik. Måtte hon inte få några patienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in