Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Ok, då har jag missuppfattat vad "personangrepp" har för betydelse i det här sammanhanget. Vad ska jag välja för alternativ om jag vill rapportera någon som skriver en kränkande eller nedvärderande kommentar som riktas personligt mot mig? Såg inget annat passande alternativ iaf. Off-topic tolkar jag mer som någon som kommenterar något utanför ämnet.
Ifall det är en och samma användare som om och om igen skriver nedsättande om dig kan det bryta mot regel 1.08 (personangrepp), då det kan klassas som rena trakasserier.
Om användarens inlägg helt, eller till större del, handlar om vad h*n tycker om dig bryter det mot regel 0.03 (off-topic) då trådens topic högst sannolikt inte är vad man tycker om just dig utan om något helt annat.
Så m.a.o. är det inte upprepade trakasserier eller att inlägget uteslutande/främst handlar om vad h*n tycker om dig så är det ö.h.t. inget regelbrott och således heller inget vi raderar eller varnar för.
Tycker du att vi borde ha en sådan regel så kolla gärna i Forumsförslag om det finns någon tråd om det du kan posta det I, och om inte starta en ny tråd med ditt förslag. Om du har tid och lust förstås.
Citat:
Jag är väldigt säker på att dom inte blivit varnade då dom fortsätter att skriva till mig. Dom flesta brukar ju sluta efter första varningen. Gör man inte det är man dum. Alltså är det mer logiskt att dom inte fått någon anmärkning. Jag misstänker att det även finns vissa moderatorer (säger inte att du är en av dom) som håller med "trollen" och tycker det är rätt att förolämpa mig. Därför väljer dom då att förbise det. Om det är så måste ju det betyda att Flashback stödjer nätmobbning.
Okej. Nä det är fullt möjligt att de inte fått några varningar, jag har faktiskt ingen aning. Som sagt var är det inte alltid en moderator håller med om rapporterna. Och när de håller med om rapporterna är det vanligaste att de bara raderar inläggen utan att varna. Så det är nog fullt möjligt att så skett även här.
Jag betvivlar verkligen att någon/några moddar skulle vilja mobba dig. Men om det rent hypotetiskt skulle vara så kan det inte vara jag då vi två hänger i helt olika forum och jag aldrig behandlat någon rapport du gjort, eller heller läst dina inlägg och vad jag kan minnas ö.h.t. aldrig ens sett dig förut. Jag såg bara en ny tråd här och tänkte jag kunde svara på det lilla jag kunde då ingen annan mod gjort det än.