Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Har märkt att det är nånting med Flashbacks administratörer som inte stämmer. Det har hänt vid ett flertal tillfällen då jag behövt rapportera användare av olika anledningar. Ändå tycks användaren fortsätta att kunna skriva sina irrelevanta kommentarer.
Har inte inläggen du rapporterat åtgärdats så håller inte moderatorerna med dig i din rapport.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Om man blir rapporterad ska man bli varnad om det hanteras rätt.
Bara om det är en korrekt rapport och regelbrottet är någorlunda grovt. En inlägg kan bara raderas också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Eftersom användarna kan fortsätta skriva måste ju det betyda att dom inte fått någon varning.
Du vet ju inte om en varning utdelats då det inte utannonseras. För att bli avstängd krävs upp till sex varningar enligt FAQ så det kan ta lång tid innan du märker något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Därför börjar jag fundera nu på om Flashback valt medvetet att skita i mina anmälningar och att jag är en av dom användare som dom valt att frysa ut.
Inga rapporter ignoreras men vad som händer efteråt kan ju skilja sig åt. Ingen åtgärd, åtgärd genom radering, åtgärd genom radering och varning etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
En annan viktig situation i det här sammanhanget är en gång jag skrev ett inlägg och för en gång skull fick ett bra svar. Då hade den kommentaren tagits bort utan någon som helst information om det. Jag upptäckte själv att den var borta genom att scrolla i min tråd.
Oerhört många inlägg raderas utan information. Läs FAQ:
Citat:
Q: En del av mina inlägg försvinner spårlöst. Vad är det som händer?
A: Moderatorerna rensar hela tiden bort inlägg som är utanför trådens ämne. Detta är inte något som användarna alltid informeras om då det handlar om väldigt många inlägg varje dag. Har ditt inlägg försvunnit så är det enklast att kontakta en moderator i berört forum och fråga vad som hänt. Att skicka PM till varje användare som får inlägg bortplockade är inte aktuellt då detta skulle ta ofantligt mycket tid i anspråk. Även trådar kan försvinna helt, alltså inte hamna i Papperskorgen. Det beror oftast på att trådstarten bryter mot en 1.xx-regel. Alla moderatorer har möjlighet att se vilka åtgärder som gjorts av moderatorer i en tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
När jag kontaktade admin angående detta fick jag kommentaren nerskriven (som tur var) och uppgifter på vilken admin jag skulle kontakta om det. Jag skrev och frågade men fick inget svar tillbaka.
Moderatorerna får oerhört många PM om saker liknande detta. Ibland kan man få PM:a igen för att stöta på och påminna. Ett annat alternativ är att PM:et inte var sakligt utan mest innehöll invektiv. Då kan det ignoreras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Är det så att vissa användare tar dom inte på allvar och att dom bara valt att nedvärdera oss? I så fall varför? Finns det fler som upplevt detta eller är det bara jag och han/hon som skrev kommentaren som togs bort utan anledning?
Om en rapport eller ett PM tas på allvar kan som sagt bero på hur det är utformat. Okynnesrapporter eller osakliga PM kan det mycket väl bortses ifrån av uppenbara skäl. Nedvärdering kan ske om användaren "bett om det". Som man skriver får man svar.