Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-10-14, 20:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Jag ser det också som klockren 0.09. Jag hade utdelat samma varning.

Bra, ändå att du är ärlig med att du är inkompetent och biased.
Citera
2024-10-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Ok, vad du gör nu är ett logiskt felslut kallat https://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum Argumentum ad populum, det är irrelevant om 99% av jordens befolkning håller med dig om du har fel.

Du drar allting in absurdum.
Så epitetsklistrar du andra användare för att vara autister. Skrattretande...
Citera
2024-10-14, 21:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Först var jag inne på att varningen var helt korrekt. Men om det verkligen såg ut på det där sättet så håller jag faktiskt med dig.

Det var absolut inte det snyggaste exemplet jag sett på ironisk retorik, men såg det ut på det där sättet skulle jag ändå säga att det var rätt uppenbart att det var det som avsågs.

Vi har diskuterat detta i kollegiet och förstår att TS hade som avsikt att sänka användarens resonemang med hjälp av retorik och ironi. Dock riktar TS med detta fokus topic enbart mot den han bemöter och håller sig inte till topic. Inlägget förblir därför raderat - men jag lyfter bort varningen.

Citerar dig SvenHelsing eftersom du lite var inne på detta.
Citera
2024-10-14, 21:59
Medlem
Jisses, har modererat andra forum tidigare och det här syns vara uppenbart.
Citera
2024-10-14, 22:02
Medlem
Citat:
Bra, ändå att du är ärlig med att du är inkompetent och biased.
Um, hade någon sagt sånt till mod på andra forum hade jag nog aldrig röstat för att dra tillbaka varningen.
Citera
2024-10-14, 22:09
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Tekniken kallas "reductio ad absurdum", där man drar det till en ytterlighet snabbt för att påvisa orimligheten. Det är inte designat för att vara snyggt, utan för att människor skall reagera och förstå.

Det förutsätter iof att människor är lite mer intelligenta, men vad skall man göra ^^

Kul att du tänker sansat iaf.
Då ska även tilläggas att jag är dödligt less på de som ska hålla på och kasta pedofilanklagelser omkring sig hela tiden i dumpentrådarna. Men som sagt, i just det här fallet så förstår jag vad det var du ville förmedla.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vi har diskuterat detta i kollegiet och förstår att TS hade som avsikt att sänka användarens resonemang med hjälp av retorik och ironi. Dock riktar TS med detta fokus topic enbart mot den han bemöter och håller sig inte till topic. Inlägget förblir därför raderat - men jag lyfter bort varningen.

Citerar dig SvenHelsing eftersom du lite var inne på detta.
Sedär. Snyggt.

Huruvida det följde topic eller ej kan jag inte kommentera. Har inte satt mig in i den tråden.
Citera
2024-10-14, 22:17
Medlem
Ganonitos avatar
Solklar varning.
Citera
2024-10-15, 08:09
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Solklar varning.