Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 18:16
  #1
Medlem
Jag prioriterar alltid och säger till mig själv att nu får det räcka annars pajar datorn. Kan jag släppa det och ladda ner hur mycket som helst?
Citera
Igår, 18:19
  #2
Medlem
Trakessons avatar
Du kan inte ladda ner mer än vad som får plats på hårddisken.
Citera
Igår, 18:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Du kan inte ladda ner mer än vad som får plats på hårddisken.

Jag raderar ju alltid och sen kör nytt.
Citera
Igår, 18:27
  #4
Medlem
Klandalfs avatar
Är du dum i huvudet? En högst relevant fråga.

Varför skulle din dator paja för att du använder ett program? Vad exakt i programmet tror du skulle paja din dator?

Tror du samma sak om Spotify? Windows Defender? Steam?

Sluta trolla dina sinnesslöa idiot.
Citera
Igår, 18:28
  #5
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Jag raderar ju alltid och sen kör nytt.
”Datorn” kan skriva till hårddisken ändligt många gånger. Hur många gånger beror på märke, modell och annat.

Men, nej, det är inte ”skadligt” att låta datorn arbeta. Det är själva poängen med denna sorts apparat.
Citera
Igår, 18:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Är du dum i huvudet? En högst relevant fråga.

Varför skulle din dator paja för att du använder ett program? Vad exakt i programmet tror du skulle paja din dator?

Tror du samma sak om Spotify? Windows Defender? Steam?

Sluta trolla dina sinnesslöa idiot.

För att alla mina datorer jag laddat ner med har pajat efter något halvår.
Citera
Igår, 18:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
”Datorn” kan skriva till hårddisken ändligt många gånger. Hur många gånger beror på märke, modell och annat.

Men, nej, det är inte ”skadligt” att låta datorn arbeta. Det är själva poängen med denna sorts apparat.

Okej tack, tänkte om det var specifikt var något skadligt med torrents och så, men då vet jag.
Citera
Igår, 18:34
  #8
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
För att alla mina datorer jag laddat ner med har pajat efter något halvår.
Då är det något annat du klantar dig med.
Citera
Igår, 18:39
  #9
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
För att alla mina datorer jag laddat ner med har pajat efter något halvår.

Sluta ladda ner trojaner så löser det sig.

Det har f ö inget att göra med hur länge du laddar ner, så har vi fått det överstökat.
Citera
Igår, 18:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
För att alla mina datorer jag laddat ner med har pajat efter något halvår.
gå in i Utforskaren, välj Visa-fliken, checka i att du vill se filändelser. kolla nu på filerna du laddar ner, t.ex. bögporr 2000.mp4. "mp4" betyder att det är en film. från och med nu så öppnar du bara filer som heter "mp4" på slutet, eller "wmw", "avi", "mov", "jpg", "png", "txt", "webm".

varje gång jag hör om någon som "pajat datorn pga laddat ner saker" så tror jag att det är bluff, jag kan verkligen inte se hur man skulle lyckas. det är som att säga att växlarna på cykeln slutat fungera för att man satt klistermärken på den. liksom, vad faaan har du gjort???
Citera
Igår, 18:46
  #11
Medlem
AsaWads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
För att alla mina datorer jag laddat ner med har pajat efter något halvår.

Beror säkerligen på att du liksom många datoramatörer glömt rengöra kylsystemet och därför bränt sönder vitala delar.

Efter ett halvår?
Ja, det blir så om man inte städar....
Du bor i ett råtthål, erkänn.
Citera
Igår, 18:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Jag prioriterar alltid och säger till mig själv att nu får det räcka annars pajar datorn. Kan jag släppa det och ladda ner hur mycket som helst?

Har du en HDD hårddisk kan du skriva över hur många gånger som helst. Den kan inte slitas ut pga att du tar bort och lägger till information.

Har du en SSD hårddisk så slits denna lite varje gång en cell skrivs över. Moderna SSD diskar kan skrivas över mellan 3 000 till 100 000gånger, de absolut bästa klarar runt 200 000cykler.
För en SSD disk på 250GB du behöver ladda ner ungefär 60terrabytes innan du kan börja uppleva degradering av din hårddisk. Om du laddar ned ca 160GB om dagen(till samma SSD så klart) så kan du alltså börja uppleva problem inom 1år för de SSD diskar som tål minst cykler.

Så med HDD kan du alltså köra på hur mycket som helst.
Med en SSD så slits den till slut ned.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in