Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-10-19, 14:17
  #37
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Någon annan som noterat hur feminina dagens unga snubbar är?
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Har för mig att testosteronniåver sjunkit ganska drastiskt sedan 70-talet, kan ha att göra med ämnen i plaster vi får i oss som härmar östrogen.
Ja, det märks och man har upptäckt att antal spermier har halverats i väst under de senaste 40 åren. https://www.theguardian.com/lifeands...40-years-study

Läs innehållsförteckningarna och ät inget med soja, sojalectin och E322. Använd glasbehållare istället för plast. Lyft tungt och öka eran testo naturligt.
Citera
2024-10-19, 14:31
  #38
Medlem
No offence, men detta verkar gälla även mentalt tycker jag. Mer än en gång har jag reflekterat över att många män idag är tjuriga, sura och rent kärringaktiga i sitt beteende. Allt ska problematiseras. Och kännas jobbigt. Och gnällas om. Kan det också ha med hormoner att göra tro?
Citera
2024-10-19, 14:40
  #39
Medlem
GretelThronbergs avatar
Har själv noterat att varje kull av unga killar tycks bara bli snyggare och snyggare. Och ja, det betyder att andelen killar med feminiserade utseenden verkar bli allt vanligare. Om det har med hormoner i dricksvattnet att göra eller att vårt DNA håller på att ändras, vet jag inte. Men jag gillar det, både min pojkvän och flera av hans yngre vänner är femboys, det har blivit många trevliga "hemmafester" genom senaste tiden med hans kompisar.
Citera
2024-10-19, 14:57
  #40
Medlem
wizzmans avatar
Såna där håller väl mest till i Stockholm? När jag tänker på den staden ser jag bara massa fjollor med spretande händer o som går som dom har en vägkona i röven.
Citera
2024-10-19, 14:57
  #41
Medlem
SmegmaFris avatar
Begreppet kallas väll för sojapojkar.
Betydligt vanligare i storstäder än på landsbygden.
En bidragande faktor tycks vara en vegansk kost som innehåller mycket östrogen.

Mitt första möte med en sådan var när jag jobbade med en kille i Stockholm.
Väldigt feminin, kanske inte till utseendet, men till beteendet och sättet han prata på.
Trevlig kille, var övertygad om att han var bög men det var han inte, han hade en flickvän.
Citera
2024-10-19, 15:06
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
No offence, men detta verkar gälla även mentalt tycker jag. Mer än en gång har jag reflekterat över att många män idag är tjuriga, sura och rent kärringaktiga i sitt beteende. Allt ska problematiseras. Och kännas jobbigt. Och gnällas om. Kan det också ha med hormoner att göra tro?

Absolut! Märks tydligt i språket. Formuleringar som "jag KÄNNER att" och "min FEELING är" har blivit jättevanliga bland unga män. "Varför är du så uppkäftig för?" har ersatts med "KÄNNS som det är beef mellan oss?"
Citera
2024-10-19, 16:04
  #43
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Dessutom har många ett feminint beteende, skrattar "tjejigt" och har nasala röster. Tänk Mark Levengood fast med ljusare röst och hår.

Det låter som att du har uppmärksammat barn som inte kommit in i målbrottet.
Citera
2024-10-19, 18:49
  #44
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag vet inte så mycket eftersom jag kommer inte i kontakt med unga killar så mycket, men av det jag sett uppfattar jag dem vara påverkade (troligen ganska mycket) på grund av överdrivet mobilanvändande. Social kompetens minskar och kroppen påverkas negativt av en allt för stillasittande livsstil.

Tyvärr finns det för mycket horomonstörande ämnen i allting idag. Det är förmodligen inte en slump utan medvetet ditplacerat, eftersom sannolikhet för att det skulle vara en slump är nog liten (kan jag tänka mig).

Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Har själv noterat att varje kull av unga killar tycks bara bli snyggare och snyggare. Och ja, det betyder att andelen killar med feminiserade utseenden verkar bli allt vanligare. Om det har med hormoner i dricksvattnet att göra eller att vårt DNA håller på att ändras, vet jag inte. Men jag gillar det, både min pojkvän och flera av hans yngre vänner är femboys, det har blivit många trevliga "hemmafester" genom senaste tiden med hans kompisar.

Det är okej att vi tycker olika och du verkar vara positiv vilket är bra, men jag vill inflika att det är inte helt oproblematiskt att de typiskt manliga karaktärerna vittrar bort. För, vem skall försvara Sverige då? Friheten består inte som en naturlag utan är under ständigt hot från olika makthavare som söker diktatur/totalitarism (såg vi senast under plandemin) .
Friheten måste därför försvaras av varje generation. Vi vet inte hur det är att leva under 100% totalitarism, men jag föreställer mig att det är ungefär som att dö långsamt och ganska plågsamt. Framförallt själen är död, det såg man på människor i Sovjetunionen.

Frihet är kärlek för mig, och tvärtom.
Men makthavare däremot vill sätta munkavle och tvångströja på alla utom de själva, det visar den mänskliga historian med tydlighet.

Därför har typiskt manliga karaktär alltid varit viktig för att människor skall kunna få leva fria.
__________________
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-19 kl. 18:58.
Citera
2024-10-19, 18:52
  #45
Medlem
Vet inte om jag skulle stryka under på allt i skrivs i trådstarten. Tycker ofta det rör sig om spinkiga killar i stil med den där tönten i Dune, men det här är knappast breaking news. Det handlar inte heller om unga människor utan för länge sedan vuxna.

https://psychology.fandom.com/wiki/Masculinity_index

Vad som är värre än att det finns feminina män (det kan de inte alltid hjälpa) är väl snarare att det i delar av världen verkar finnas en preferens för dem. Hur blev det så? Det är som att män mest skulle tråna efter tjejer med breda axlar, stora muskler och skäggstubb.

Tom. de "högermän" som försöker spela macho är mer feminina än något annat. Sparrisar och bäbislena i huden.
Sedan finns ju kulturvänstermännen som totalt cuckar ur och alltid tar kvinnors parti må det så vara Eva Braun.
Citera
2024-10-19, 19:16
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Finns ingen användning av maskulinitet i dagens samhälle. Manligheten peakede förmodligen med neandertalaren som kunde bänkpress 200 kg utan att träna.

Folk glömmer ofta att hjärnan också är en muskel.
Hjärnan är en fettklump, den består inte av muskler.

Men jo, tjejer gillar muskler hos män överlag då det visar på maskulinitet och därmed en förmåga att kunna beskydda dem så dom kan få vara små och snygga i tryggheten med det.
Citera
2024-10-19, 21:41
  #47
Avstängd
Ulf-kristensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Hjärnan är en fettklump, den består inte av muskler.

Men jo, tjejer gillar muskler hos män överlag då det visar på maskulinitet och därmed en förmåga att kunna beskydda dem så dom kan få vara små och snygga i tryggheten med det.
Det är en föråldrad syn på könsidealet.
Din gamle Svenne.
Krossa patriarkalet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in