Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-19, 16:18
Medlem
paradispolisens avatar
Min bästa vän och hennes ex gjorde slut förra hösten. Dom har ett gemensamt barn. Åt lunch med henne idag och då berättade hon att dom börjat träffas/ligga igen. Jag blev helt chockad för separationen var ganska toxisk och jobbig för henne. Hon skämtade om att hon ville ha fler barn men inte fler pappor (hon har ett barn från en tidigare relation också). Tror ärligt talat inte att det var skämt till 100%.

Jag tycker så illa om hennes ex och han hjälper inte till mycket alls med deras gemensamma barn, tycker inte att han var snäll mot henne när dom var ihop osv.

Tankar om denna idioti som pågår? Hur talar jag henne ur det här? Idag var hon mest fnissig och verkar tycka att det hela är lite roligt men detta kommer sluta i katastrof tro mig.

Vad hade ni gjort?
Citera
2024-10-19, 16:22
Medlem
paradispolisens avatar
Tycker också att om hon vill ha fler barn så kan hon träffa en ny och bättre man som hon faktiskt håller ihop med. Sa till henne att det inte är hela världen om dom har olika pappor så länge alla mår bra.
Citera
2024-10-19, 16:23
Medlem
Hon är en vuxen människa och således bör du ej lägga dig i hennes korkade beslut.
Citera
2024-10-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Min bästa vän och hennes ex gjorde slut förra hösten. Dom har ett gemensamt barn. Åt lunch med henne idag och då berättade hon att dom börjat träffas/ligga igen. Jag blev helt chockad för separationen var ganska toxisk och jobbig för henne. Hon skämtade om att hon ville ha fler barn men inte fler pappor (hon har ett barn från en tidigare relation också). Tror ärligt talat inte att det var skämt till 100%.

Jag tycker så illa om hennes ex och han hjälper inte till mycket alls med deras gemensamma barn, tycker inte att han var snäll mot henne när dom var ihop osv.

Tankar om denna idioti som pågår? Hur talar jag henne ur det här? Idag var hon mest fnissig och verkar tycka att det hela är lite roligt men detta kommer sluta i katastrof tro mig.

Vad hade ni gjort?
Har själv varit med om likande, har ett barn, vi gick isär, hon träffa en annan, men börja sedan ligga med mig trots hon var ihop med en annan, jag frågade varför? där hon berätta jag vill barnet får ett syskon, bästa är om det är med samma pappa och inte med den nya pappan, barnen får en bättre relation som helsyskon.
Citera
2024-10-19, 16:25
Medlem
Sköt ditt egna liv istället
Citera
2024-10-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Har själv varit med om likande, har ett barn, vi gick isär, hon träffa en annan, men börja sedan ligga med mig trots hon var ihop med en annan, jag frågade varför? där hon berätta jag vill barnet får ett syskon, bästa är om det är med samma pappa och inte med den nya pappan, barnen får en bättre relation som helsyskon.

Blev det som exet planerade?
Citera
2024-10-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Blev det som exet planerade?
Nej så dum var jag inte, även om den nya killen kände till relationen mellan mig o mitt ex.
Först blev han rasande o gjorde slut, sedan blev dom ihop igen.

Dessa skaffa sedan ett barn till, men kan förstå poängen så här i efterskott, det nya barnet förstod först inte varför syskonet skulle åka till en annan förälder vissa dagar, vi satte oss ner alla förklara för barnet att dom har två olika pappor, därför kan inte det nya barnet åka med sitt äldre syskon till den den andras pappa.
Blir att dessa barn får olika upplevelser, när ett barn åker mellan två föräldrar men inte det ena, man gör olika roliga saker, den äldre berättar sedan för den yngre vad han har gjort för kul och fått för roliga grejer. det skapar en liten missämja mellan barnen.
Senast redigerad av hjorten16 2024-10-19 kl. 16:39.
Citera
2024-10-19, 16:36
Medlem
Klandalfs avatar
Sköt ditt eget liv istället, kaozluder.

Typiskt lågintelligenta brudar. Umgås med andra lågintelligenta brudar och klagar på deras lågintelligenta beslut. Du har inte med det att göra.
Citera
2024-10-19, 16:42
Avstängd
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Hur talar jag henne ur det här? Idag var hon mest fnissig och verkar tycka att det hela är lite roligt men detta kommer sluta i katastrof tro mig.

Vad hade ni gjort?

Tycker inte du ska försöka förstöra en vettig killes liv. Dvs din polare är skadat gods, bättre hon knullar sitt ex än att hon att träffar någon ny (som hon också kommer förstöra livet för).
Citera
2024-10-19, 16:47
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Symfonin
Hon är en vuxen människa och således bör du ej lägga dig i hennes korkade beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Dengrova
Sköt ditt egna liv istället

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Sköt ditt eget liv istället, kaozluder.

Typiskt lågintelligenta brudar. Umgås med andra lågintelligenta brudar och klagar på deras lågintelligenta beslut. Du har inte med det att göra.

Eh jo jag vet att hon är en vuxen människa, tack för info. Men vi är bästa vänner och vi har alltid hjälpt varandra genom situationer med olika råd och stöttning osv. Ni vet som vänner gör…?

Så jo jag tänker lägga mig i när hon försöker sätta sig i en dum situation. Hon kommer tacka mig sen.
Citera
2024-10-19, 16:49
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Tycker inte du ska försöka förstöra en vettig killes liv. Dvs din polare är skadat gods, bättre hon knullar sitt ex än att hon att träffar någon ny (som hon också kommer förstöra livet för).

Nej hon är inte skadat gods för att hon har barn eller vad menar du? Så jäkla taskigt sagt, hon är en fantastisk kvinna och den man som får vara med henne borde vara lycklig. Hon kommer inte ”förstöra” nästa killes liv.

Hennes ex är en idiot, hon ska inte beblanda sig mer än nödvändigt med honom.
Citera
2024-10-19, 16:50
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Eh jo jag vet att hon är en vuxen människa, tack för info. Men vi är bästa vänner och vi har alltid hjälpt varandra genom situationer med olika råd och stöttning osv. Ni vet som vänner gör…?

Så jo jag tänker lägga mig i när hon försöker sätta sig i en dum situation. Hon kommer tacka mig sen.

Ungefär som hon hjälpte dig när du försatte dig i din nuvarande situation?

Ni är en idiot som fattar katastrofala beslut. Om du ger någon råd om något så är det bästa att göra motsatt mot vad du säger för du har noll koll.

Lämna din hjärndöda vän ifred.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in