Citat:
Ursprungligen postat av
lahavana
Får man fråga av ren nyfikenhet, om du hade (på skojs skull) gjort en egen 1-10 skala på vad du/din exempelman skulle bidra med, hur hade den sett ut på följande kategorier?
Ekonomisk insats, boende, presenter, kostnader mm.
Utseende
Hushållsgöra/Städning
Matlagning
Renovering/Bilmek/Fysiskt arbete
Barnuppfostrande
Socialt liv, vem som håller i kontakter
Planering, bokningar, av t.ex. resor och elektriker mm.
Om du sätter t.ex. M9 och K3 på en kategori om du tycker att det är väldigt viktigt att mannen är bra på det medan det är mindre viktigt för kvinnan att vara bra på den i förhållandet.
Absolut.
Ekonomisk insats, boende, presenter, kostnader mm. M 10 K 0 (om jag ska knuffa ut bebisar är detta det minsta jag kan begära, han kan få något litet på sin födelsedag om han inte varit otrogen).
Utseende M 4 K 6 (viktigt att ta hand om sitt yttre med träning och vara hälsosam men smink och hår ännu viktigare och endast för kvinnan)
Hushållsgöra/Städning M 2 K 8 (om han står för övriga utgifter och tar hand om vissa saker som behövs göras dagligen disk, soppor etc så är det ok om jag tar tvätt och storstäd)
Matlagning M 2 K 8, jag älskar att laga mat men uppskattar också väldigt mycket om någon annan gör det för mig när man verkligen har 0 lust.
Renovering/Bilmek/Fysiskt arbete M 6 k 4, detta gör man ju inte så ofta så tycker det inte spelar så stor roll. Men tycker båda ska hjälpa till men kräver nog att mannen är liiiite mer händig än jag själv.
Barnuppfostrande M 5 K 5, jag växte upp utan en fadersfigur och se hur det gick med mig... Så jag vill nog ha ett ganska lika ansvar här av den anledningen där båda är aktiva i barnets liv och utveckling.
Socialt liv, vem som håller i kontakter M 4 K 6, jag vill nog inte ha samma sociala liv som min man. Oftast är mäns sociala liv baserat på intressen och kvinnors på känslor. Tänker ha egna hobbies och inte släpa efter min man och vice versa. Viktigt med egentid. Sen sköter jag kontakt med min familj och han med hans... Men ska man iväg ett gäng tar jag nog mer ansvar så att jag kan planera
Planering, bokningar, av t.ex. resor och elektriker mm. M 4 K 6, också något man inte gör så ofta så spelar ingen roll heller. Men gillar att planera. Enklare att sedan veta vad man ska packa, ta med sig och förbereda sig inför.