Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hej,

Efter diskussion med övriga mod-kollegor så kommer jag att stryka din varning då den var väl hård. Inlägget kvarstår som raderat då ingen rimlig eller relevant koppling gjorts till trådens ämne, dvs Yahya Sinwars död.

fb /Mod

Ok, tack! Frågan från Egna-Tankar är kvar i tråden. (FB) Hamas ledare Yahya Sinwar dödad av Israel (2024-10-17) Skribenten Felicia.C.Rose har ställt liknande frågor här: (FB) Hamas ledare Yahya Sinwar dödad av Israel (2024-10-17) Min fråga är om (de retoriska) frågorna går att besvara på ett sådant sätt att svaret inte anser hamna utanför ämnet? Frågan har ju med rätten (och skyldigheten) till försvar att göra.
Citera
2024-10-21, 23:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ok, tack! Frågan från Egna-Tankar är kvar i tråden. (FB) Hamas ledare Yahya Sinwar dödad av Israel (2024-10-17) Skribenten Felicia.C.Rose har ställt liknande frågor här: (FB) Hamas ledare Yahya Sinwar dödad av Israel (2024-10-17) Min fråga är om (de retoriska) frågorna går att besvara på ett sådant sätt att svaret inte anser hamna utanför ämnet? Frågan har ju med rätten (och skyldigheten) till försvar att göra.
Hej,

Jag kan inte se några problem att besvara dessa inlägg och dess högst konkreta frågor utan att gå OT genom att dra in WWII och mordet på Heydrich utan koppling till trådens ämne.

fb /Mod
Citera
2024-10-22, 00:07
Visste direkt att TS hade ett solklart case här, men föga förvånande försöker nu modden retirera genom att radera varningen utan att återställa inlägget. Tanken är väl att TS ska vara nöjd med att varningen stryks, trots att det är skandal att den någonsin utdelades, och att han kan behålla mod-äran genom att inlägget förblir raderat.

Men givetvis var inlägget OnT. Det är fan ingen OT-utläggning om Heydrich och Warsawaupproret för sakens skull, och med någon reell risk "att tråden dras OT", utan en klar, koncis och träffande liknelse med två historiska skeenden som borde äga en smärtsam relevans just för Israel och det folkmord många menar att de nu begår. Uppenbarligen hatar Farbror Barbro Palestina och dess befolkning och tolererar inga inlägg som går mot den linjen, men detta är ingalunda i förenligt med den objektivitet vi förväntar oss från, ja kräver av, forumets moderatorer. Man får ställa sig på vilken sida man vill i denna konflikt, så länge man nu inte far med trams eller osanningar. Liknelsen med Lidice som ett svar på 7 oktober (provocerande karaktäriserad som en "grym attack på Israel" i ett inlägg som tydligen står kvar) träffar mitt i solar plexus på de israeler som ännu har ett samvete, och det är ett jäkla ofog att radera sånt med den uppenbara skenförklaringen att Heydrich inte är topic här.

Återställ inlägget nu! Do the right thing! Antar att ni andra mods inte vill sänka farbror Barbro här och tänker att den raderade varningen är nog, men ni vet vad som är rätt, även om det må kränka en kollegas självkänsla. Stå upp för vad ni vet är rätt.

TS, ge dig inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in