Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-20, 21:50
  #1
Medlem
BiskopBillings avatar
I takt med Harris stora problem i opinionen så sprider sig paniken hos demokrater i swingstater och än mer ”röda stater”.

Tre demokratiska senatkandidater, två sittande och en tidigare i representanthuset, sänder nu reklam där de förklarar hur mycket gott de gjort tillsammans med Donald Trump. Det gäller Pennsylvania, Wisconsin och Michigan.
Men även Texas, Arizona och Montana.

Nu går det snabbt utför.

https://www.axios.com/2024/10/18/sen...ads-trump-2024
Citera
2024-10-20, 22:01
  #2
Medlem
Belters avatar
Va? Var det någon som trodde att amerikanerna skulle välja en kvinna till president?? Hur skulle det gå till??
Citera
2024-10-20, 22:12
  #3
Medlem
Glostrups avatar
Vi får se när den feta damen har sjungit. Det är jämnt, extremt jämnt. Vilket är ett riktigt underbetyg till båda kandidaterna.
Citera
2024-10-20, 22:12
  #4
Medlem
Hygrotorks avatar
Det är helt klart den tendensen nu. Får se om något händer som vänder på det innan valet. Annars hade jag nog själv satt mina pengar på Trump just nu.
Citera
2024-10-20, 22:13
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Det verkar vara rejäl medvind för Trump. Det blir nog Trump som vinner.
Citera
2024-10-20, 22:33
  #6
Medlem
TronaldDumps avatar
I en normal värld hade det känts givet att Trump vinner valet, men vi ska inte glömma hur desperata demokraterna är nu. Det kommer göra precis allt och lite till för att vinna. Att det blir lite gnäll om Trump förlorar genom fusk tror jag de skiter i, för något inbördeskrig kommer det inte bli oavsett.
Citera
2024-10-20, 22:34
  #7
Medlem
RebuildSwedens avatar
Härligt. Vore kul med en sista seger för Trump innan han försvinner för gott. Kamala som USA's president vore inte positivt för någon. Hoppas att valet bevakas stenhårt. Jag tror inte att Bidén vann på grund av valfusk men bevisligen förekom det fusk även om det inte var avgörande.
Citera
2024-10-20, 22:35
  #8
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
I takt med Harris stora problem i opinionen så sprider sig paniken hos demokrater i swingstater och än mer ”röda stater”.

Tre demokratiska senatkandidater, två sittande och en tidigare i representanthuset, sänder nu reklam där de förklarar hur mycket gott de gjort tillsammans med Donald Trump. Det gäller Pennsylvania, Wisconsin och Michigan.
Men även Texas, Arizona och Montana.

Nu går det snabbt utför.

https://www.axios.com/2024/10/18/sen...ads-trump-2024
Kamala distanserar sig från Biden. Och demokraterna distanserar sig från Kamala.
Citera
2024-10-20, 22:40
  #9
Medlem
pojkpingiss avatar
Trump gjorde väl mer nytta för USA än vad Biden ens varit i närheten av?
Citera
2024-10-20, 22:49
  #10
Medlem
swebarbs avatar
Känns så ja, kamala gör bort sig varje dag när hon öppnar munnen så det är självmål hela vägen för henne nästan så ger bort segern med flit.
Citera
2024-10-20, 22:58
  #11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Bästa kejsaren Rom någonsin hade var Caligula.
Vi behöver Trump.
Citera
2024-10-20, 23:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det "roligaste" med en Trumpseger vore att, återigen, få se hur den mentalt sköra vänstern i Sverige brister ut i gråtande panikångestattacker. Det finns några tillfällen i livet då jag insett att jag njuter av att se vissa sorters människor lida i form av att uppleva genuin ångest och skräck, tillfället när Trump blev president är ett sådant tillfälle.

Jag vill här passa på att påminna om att inte en enda av den hysteriska psykiatrivänsterns domedagsprofetior slog in. USA och omvärlden blev allt mer välmående under Trumps styre. Så, Team Trump för att se den svenska vänstern tappa det, igen.

Vi ståååår inte uuuuuuuuuut sha la la la la!

Fakta är att många av vänsterns varningar slog igenom förra svängen Donald satt vid rodret.
* Hot mot demokratiska institutioner: Främst stormningen av Kapitolium. Lögner i valdebatter.
* Försvagade miljöregler och klimatpolitik: Främst tillbakadragandet av Parisavtalet
* Polariserade rasrelationer: polisövergrepp, BLM-demonstrationer.
* Ekonomisk ojämlikhet: Skattesänkningar som främst gynnade Trump och hans kompisar
* Sociala skyddsnät: Försämrade abortmöjligheter. Trump lyckades dock inte avskaffa Obamacare.
* Inhuman invandringspolitik: Ökade familjeseparationer av asylsökandes barn. Muslim ban (reseförbud). Men Obama lyckades inte slänga ut "Dreamers" (unga papperslösa invandrare) enligt DACA-lagen. Muren blev inte klar och Mexiko betalade förstås inte för den.
* Försämrade internationella relationer: Inte fullt så illa som befarat. USA lämnade inte Nato och betalade faktiskt FN-avgift denna gång, även om frivilliga bidrag skars ned. Den permanenta betydelsen uteblev här eftersom Biden kunde reversera många beslut.
* Krig: Här bör jag som rödgrön pacifist nog ge Trump viss cred. Mängden krig i världen hade eskalerat under Obama. De minskade visserligen knappt av Trump utan var fortfarande högt. USA både ökade och minskade sina militära engagemang, men startade inga nya stora krig under perioden. Det är för tidigt att säga vad avslutandet av Afghanistankriget, mfl, kommer att leda till i framtiden, men mängden döda afghaner var orimligt stort. Trump framställs som Putinkompis, men man kan inte skylla Ukrainakriget varken på Trump eller Biden.
__________________
Senast redigerad av guru1966 2024-10-20 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in