Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-21, 11:30
  #1
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner. På andra städer har jag sett invandrare som jobbar som tandklinik chefer , samhall chefer ikea chefer och tjänar 40k i månaden utan kompetens . Hur fan kommar man i kontakt med såna rekryterare som anställer folk som chefer och badar i pengar utan kompetens. Är det här vanligt eller ovanligt ?
Citera
2024-10-21, 11:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner. På andra städer har jag sett invandrare som jobbar som tandklinik chefer , samhall chefer ikea chefer och tjänar 40k i månaden utan kompetens . Hur fan kommar man i kontakt med såna rekryterare som anställer folk som chefer och badar i pengar utan kompetens. Är det här vanligt eller ovanligt ?

Man kan juh ha tidigare arbetserfarenhet eller lämplig utbildning även om man är invandrare med knagglig svenska.sen är juh gruppchef eller gruppledare något som du måste ha utbildning för, det handlar snarare om rätt person på rätt plats med lämpliga ledaregenskaper.

40.000:- i månaden är knappast att bada i pengar.
Citera
2024-10-21, 11:45
  #3
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner. På andra städer har jag sett invandrare som jobbar som tandklinik chefer , samhall chefer ikea chefer och tjänar 40k i månaden utan kompetens . Hur fan kommar man i kontakt med såna rekryterare som anställer folk som chefer och badar i pengar utan kompetens. Är det här vanligt eller ovanligt ?

Hur vet du att dessa personer saknar kompetens och utbildning för sina tjänster? Är det en främmande tanke för dig att dessa personer är utbildade och erfarna inom sina områden, och därför sitter på den häst de gör (till skillnad från dig vad det verkar)? Utbilda dig så kanske du också "badar i pengar"?
Citera
2024-10-21, 11:46
  #4
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner. På andra städer har jag sett invandrare som jobbar som tandklinik chefer , samhall chefer ikea chefer och tjänar 40k i månaden utan kompetens . Hur fan kommar man i kontakt med såna rekryterare som anställer folk som chefer och badar i pengar utan kompetens. Är det här vanligt eller ovanligt ?

Hur vet du att dessa hade låg kompetens? Det är nog ett felaktigt antagande från din sida.
Citera
2024-10-21, 11:46
  #5
Medlem
Jantejantejantes avatar
Ja du livet är inte så svart på vitt som du tror. Det kan ju vara så att de har hotat till sig anställningen? Eller så har de fjäskat riktigt bra för de övre cheferna genom att bjuda på horor och kola?


Det verkar som att din livssyn är för PK för att se verkligheten för vad den är.
Citera
2024-10-21, 11:47
  #6
Medlem
Handhjärtan, wokeism, pk poäng osv va.

Införskaffa ett uländskt efternamn alt gör en omvänd M. Jackson upplägg, kasta pass köp nya id handlingar från något annat land.
Svårt att få bort sig från de svenska systemet dock om man ej kan bli dödsförklarad och komma tillbaka till en ny person.

Enklast är väl bara att knyta näven i fickan och hoppas att vansinnet upphör inom kort.
Fel tid att vara en vit man som är född i sitt land och hatad av batiker m.m...

Kanske kan identifiera dig som något annat?
Dessa brukar iofs få sig en egen gräddfil genom det mesta även de med.
Citera
2024-10-21, 11:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.Fhekt
Man kan juh ha tidigare arbetserfarenhet eller lämplig utbildning även om man är invandrare med knagglig svenska.sen är juh gruppchef eller gruppledare något som du måste ha utbildning för, det handlar snarare om rätt person på rätt plats med lämpliga ledaregenskaper.

40.000:- i månaden är knappast att bada i pengar.


Rättelse, gruppledare eller gruppchef är INTE något man måste ha utbildning för. Däremot kan det krävas en utbildning inom det område eller bransch man jobbar inom.
Citera
2024-10-21, 12:12
  #8
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Hur vet du att dessa hade låg kompetens? Det är nog ett felaktigt antagande från din sida.


när jag jobbade på lagret i halmstad så satt vi på lunchen tillsamans med gruppcheferna ibland jag förstod inte vad han sa.

när jag var på folktanvården ville jag byta ut en invandrar tandläkare från syrien så fick jag kontakta deras chef på folktandvården det var en albansk tandklinik chef som talade dåligt svenska i telefonen

när jag var på en rusta matcha grej så var en afrikan chef för verksamheten där han lyssnade bara musik i beats by drdre på kontoret .

deras utbildningar vet jag inte om men jag tyckte kan man dåligt svenska så har man dåligt kompetens

när jag var på ikea så såg jag en annan invandrare som chef där som talade dåligt svenska.
Citera
2024-10-21, 12:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner. På andra städer har jag sett invandrare som jobbar som tandklinik chefer , samhall chefer ikea chefer och tjänar 40k i månaden utan kompetens . Hur fan kommar man i kontakt med såna rekryterare som anställer folk som chefer och badar i pengar utan kompetens. Är det här vanligt eller ovanligt ?

En polares farsa som hade en hög position på volvo berättade att blattarna tog vad de svenska gruppcheferna sa med en klackspark, kom när de ville, satt och spela kort, drack bärs osv. Han testade ge tjänsten till en alban/jugge med rejäl löneökning (fortfarande mindre än vad de svenska gruppcheferna fick), då blev det väl slagsmål någon gång sen var det ordning och reda, alla jobba som djur.
Citera
2024-10-21, 12:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag bodde i halmstad och jobbade på biltema lager som lagerarbetare där jobbade både svenskar och invandrare såg många gruppchefer som var invandrare och talade dåligt svenska några från syrien några albaner.

Hur bra är du själv på svenska? Ser rätt många fel i den här "meningen"?
Citera
2024-10-21, 12:58
  #11
Medlem
LKKINGENs avatar
Detta är ett fenomen som kallas kvotering för att uppfylla kraven från myndigheter samt att kunna visa utåt i samarbetssyfte med leverantörer etc att man är pk.
Det behövs även kunna visas upp en jämlik arbetsplats för att kunna lägga anbud ibland.
Sweden is fucked
Citera
2024-10-21, 13:14
  #12
Medlem
Klas-Vegass avatar
Samhallchef tjänar nog inte 40k gissar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in