Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
Idag, 02:12
  #37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Men det jag tycker är intressant är att läsa hur kvinnor får komplimanger i vardagen. Hur vanligt är det att en kvinna som ser bra ut får komplimanger från okända män eller ytliga bekantskaper? På sociala medier eller IRL? Nu menar jag inte en hint av oskuldsfullt flirtande utan uttalade komplimanger som kommentarer av utseendet.

Min flickvän får fyra-fem påstötningar (IRL) av vilt främmande män varje vecka. Och är helvetiskt less på det.
Citera
Idag, 06:28
  #38
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Vill höra er input kring detta.

Skrev häromdagen till en kompis kompis på fejjan, ingen jag är kär i men tycker hon ser bra ut och skulle kunna tänka mig att lära känna bättre.

Va rak på sak. Frågade hur läget var samt påtalade att jag tycker hon är fin.

Svaret jag fick var att "hon inte är intresserad av att etablera relationer som grundar sig på hennes utseende..".

Haha, det blev nästan skrattretande. Vi känner inte varandra så jag kan omöjligt ta det personligt. Dessutom var det mer något jag ville ha sagt än att det ska leda någonstans.

Vad ska man säga..?

Är det inte lite sorgligt vilken sinnesstämning många går runt och är i?

Äh. Ignorera. Jag blir kontaktad av många killar som tror att jag ska prata med dem trots att de inte har nån bild, vilket jag har lika svårt att fatta 😅 folk tänker olika.
Citera
Idag, 06:53
  #39
Medlem
HBTKuks avatar
Ts, du är bara osmidig. Man kan tycka du borde lärt dig bättre än så där på 30 år.

Men för vissa trillar poletten aldrig ner. Förresten Ronny å Ragge återförenas snart, lär vara något för dig.
Citera
Idag, 06:59
  #40
Medlem
Jag förstår inte. Hon bryr sig inte om du tycker hon ser bra ut. Blev du lite ledsen över det?
Citera
Idag, 07:37
  #41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ett råd, ge aldrig en brud komplimanger om utseende. Dom kan inte hantera det..
Särskillt om dom är snygga.

Nja, tror du har lite fel där faktiskt. Skulle nog vilja säga att det beror mycket på vem som ger komplimangen.
Citera
Idag, 07:42
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nja, tror du har lite fel där faktiskt. Skulle nog vilja säga att det beror mycket på vem som ger komplimangen.

Du vinner mer på att hålla komplimangen borta oavsett... Ska man ge komplimanger kan man gå på hår eller kläder typ.. Men även dessa ska du vara väldigt snål med.... Tro mig,..
Struntar i hur många brudar som säger att dom tycker om komplimanger..
Ge dom inte några!!
Citera
Idag, 07:45
  #43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du vinner mer på att hålla komplimangen borta oavsett... Ska man ge komplimanger kan man gå på hår eller kläder typ.. Men även dessa ska du vara väldigt snål med.... Tro mig,..

Varför ska jag tro på dig när min verklighet ser annorlunda ut?

Nej, en attraktiv man kan absolut ta ut svängarna lite?
__________________
Senast redigerad av halaltarzan Idag kl. 08:08.
Citera
Idag, 07:58
  #44
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Vill höra er input kring detta.

Skrev häromdagen till en kompis kompis på fejjan, ingen jag är kär i men tycker hon ser bra ut och skulle kunna tänka mig att lära känna bättre.

Va rak på sak. Frågade hur läget var samt påtalade att jag tycker hon är fin.

Svaret jag fick var att "hon inte är intresserad av att etablera relationer som grundar sig på hennes utseende..".

Haha, det blev nästan skrattretande. Vi känner inte varandra så jag kan omöjligt ta det personligt. Dessutom var det mer något jag ville ha sagt än att det ska leda någonstans.

Vad ska man säga..?

Är det inte lite sorgligt vilken sinnesstämning många går runt och är i?

Tyvärr så visade hon ointresse för att du kommunicerade fel vibe. Meddelandet skulle ha sett ut såhär för 100% successrate rätt igenom trosorna.

Tjenare Hehe
Citera
Idag, 08:00
  #45
Medlem
Varför ska man alls kommentera en tjejs utseende om man inte vill lära känna henne lite mer på ett annat plan. Men väletablerade kompisar kan däremot alltid ge komplimanger på ett avspänt sätt. Andra män bör dock låta bli.

Däremot borde hon ändå ha tackat för komplimangen. Jag tycker att man ska ha inställningen att komplimanger ges för ett gott syfte och göra den andra glad oavsett vad.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss Idag kl. 08:03.
Citera
Idag, 08:05
  #46
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä, du är en trettioårig kåtbock. Tjejer får höra sånt där tio gånger i veckan från mänskor som de inte vill ha något att göra med, koppling eller ej. Varför tror du att det skulle ha blivit uppskattat bara för att du skrev det?

Precis. Trodde han att han skulle få Medalj för att, som nummer femtioelva, ha påpekat det uppenbara?
Citera
Idag, 08:11
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Varför ska jag tro på dig när min verklighet ser annorlunda ut?

Nej, en attraktiv man kan absolut ta ut svängarna lite?

Handlar inte om det...
Testa så märker du varför... Bara win win
Citera
Idag, 08:21
  #48
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Syftet var att hon förtjänade att veta sanningen. Hon kanske, i mångas ögon, inte checkar av alla punkter i ytlighetens domän. Men att jag tycker hon är fin och att det var förklaringen.

Att detta skulle leda till något annat är hennes ord inte mina. Det är väl vad utan förbehåll betyder? Att dela villkorslöst.

Det kändes fint och relevant att dela sanningen med henne. Inte ragga.
Fattar varför hon sa som hon sa, det verkar ju uppenbarligen som att du tycker att hon ska falla ner på knä och sjunga lovsånger för att du säger att hon är fin. Fattar du hur ofta tjejer för höra sådant? Ja, även de äckliga.
__________________
Senast redigerad av Glossi Idag kl. 08:25.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in